Gå til innhold

Salg av gammel laptop (FS Amilo D8830)


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en gammel laptop som bare ligger og slenger og kommer aldri til å bli brukt noe mer. Det er en FS Amilo D8830 med følgende spesifikasjoner:

 

15" SXGA+ (1400 x 1050)

P4 3.06 GHz HT

512MB (1 x 512 med ett ledig spor)

80GB (5400rpm om jeg ikke tar feil)

DVD+R/RW (2.4x)

Radeon 9000

 

Maskinen har vært brukt som skolelaptop under dataing studier, og har også spilt bittelitt på den (NFS Underground osv). Maskinen er ikke hardt brukt, men er nesten 3 år gammel så litt slitt er den. Service avtale med effekt varer frem til 01.09 i år.

 

Maskinen kommer med Windows XPH, og litt småtteri, bl.a et trådløst 3Com kort med xjack antenne som kan dyttes inn i maskinen når det ikke brukes.

 

Hva tror dere jeg kan selge en slik maskin for? Har ikke så store forhåpninger å få noe særlig, men noe er den vel verdt :p . Tenkte å hive den ut på QXL eller noe etterhvert.

 

Og til slutt. Er det noe å tjene på å sette i en minnebrikke til før salg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerm, en OK prosessor og antakeligvis grei disk samt DVD-brenner trekker jo opp. Ellers vil man jo kunne anta at maskinen ikke har topp batterikapasitet, og noe viftestøy, begge pga prosessor.

 

En 512MB brikke til ville nok vært lurt, men da hadde jeg først sjekket om det var noen interesserte der ute, før jeg hadde satt inn til totalt 1GB.

 

Jeg vet ikke helt om 4000,- er for høyt eller lavt, skjermoppløsningen tilsier mye dyrere nypris, selv i dag. Jeg vil gjette 4-5000,- som en grei bruktpris på bruktmarked.no, så kan du vel gange denne summen med 3-4, så får du normal QXL-pris.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...