Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med USB-Inntak


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Kom akkurat til Faren min, som trengte litt hjelp med tastatur. Det fungerte ikke i det hele tatt, så vi kjøpte et nytt. Dette fungerer heller ikke, og etter mye testing har vi funnet ut at feilen ligger i USB-Inntakene - ingen av de virker på hverken mus, tastatur eller printer. Siden det er lite sannsynlig at alle er fysisk defekte, tenker jeg at det kanskje kan ha noe med innstillinger å gjøre. Har noen her peiling på hva det kan være? Fryktelig frustrerende, skulle så gjerne spilt "The Ship"! :)

 

Setter pris på alle svar,

Edds

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
os og med hvilke service packs?

 

er det xp pass på at sp1/2 er inne og pass på at usbdriverene er inne om det ikke er xp med sp 1/2 (chipsetdrivere til hovedkort)

 

kan også si hva slags hovedkort det er, evt om det er pci usbkort og hva slags

6485828[/snapback]

 

hallo folkens. dere må antagligvis gå inn i bios og enable usb devices der :thumbup:

Lenke til kommentar
hallo folkens. dere må antagligvis gå inn i bios og enable usb devices der :thumbup:

6486046[/snapback]

Snakker du om enable legacy support for USB? For det er den eneste optionen jeg har så vidt jeg kan se, og den er enabled.

Jeg har nemlig samme problemet, har forsøkt formatering og reinstallering uten hell. Også forsøkt å reinstallering av chipsetdrivere...sendte maskinen inn til rep. De sjekket med en usb2.0 minnepinne og fant ingen problemer. Fikk maskinen tilbake, alt funket fint en stund, så var jeg tilbake til det samme problemet..

(Ikke meninga å stjele tråden edds1 :blush:

Lenke til kommentar

Da var kilden til problemet funnet: USB Legacy- greia er disabled. Men av en eller annen grunn kommer jeg meg ikke inn i BIOS. Hva er de vanligste knappene for "Enter BIOS"? Har prøvd DEL, F1 osv. Den starter så sykt fort, så jeg rekker nesten ikke trykke! :hmm:

 

EDIT: Jeg må være det dummeste som står og går på to ben. Tastaturet funker jo ikke - kanskje ikke så rart at jeg ikke kommer inn i BIOS? :blush:

 

Noen som vet hvordan jeg kan komme meg dit, uten å bruke tastatur?

Endret av edds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...