Gå til innhold

Har jeg kjøpt en "brukt" mobil fra MPX?


Anbefalte innlegg

Kjøpte Sony Ericsson M600i på Mpx.no sist uke. Når mobilen kom i posten tirsdag, var mobilen allerede oppladet, og "klistreplasten" som beskytter skjermen var tatt av og halvveis klistret på igjen. Sendte mail til MPX og spurte om forklaring på dette. De skrev til svar at det var fordi mobilen var konfigurert til bruk for Netcom. Jeg bestilte forøvrig mobilen uten abonnement.

 

Har utelukkende hatt gode erfaringer med MPX tidligere, og det gjelder også de jeg kjenner som handler der. Likevel reagerer jeg litt på dette, da jeg aldri har opplevd å få tilsendt en mobil med slike tegn som nevnt tidligere, og det har heller ikke kjente som jeg har snakket med om saken.

 

Så det jeg lurer på er om dette er "standard prosedyre", eller om det er noe jeg må sjekke grundigere opp i...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forseglingen på plasten som mobilen var i var brutt. Batteriet var bare pakket inn i plast, altså uten forsegling. Glemte visst å spesifisere dette i første innlegget, men batteriet var ikke helt oppladet når jeg koblet mobilen til lader, bare en 60-70 %, om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Kjøpte Sony Ericsson M600i på Mpx.no sist uke. Når mobilen kom i posten tirsdag, var mobilen allerede oppladet, og "klistreplasten" som beskytter skjermen var tatt av og halvveis klistret på igjen. Sendte mail til MPX og spurte om forklaring på dette. De skrev til svar at det var fordi mobilen var konfigurert til bruk for Netcom. Jeg bestilte forøvrig mobilen uten abonnement.

 

Har utelukkende hatt gode erfaringer med MPX tidligere, og det gjelder også de jeg kjenner som handler der. Likevel reagerer jeg litt på dette, da jeg aldri har opplevd å få tilsendt en mobil med slike tegn som nevnt tidligere, og det har heller ikke kjente som jeg har snakket med om saken.

 

Så det jeg lurer på er om dette er "standard prosedyre", eller om det er noe jeg må sjekke grundigere opp i...

6484511[/snapback]

 

Dette skjedde med meg også en gang. Sjekk Om det er ringt med den. Sjekk eventuelle rekorder på spill og liknende. På denne måten kan du få en anelse om den er brukt. Og viss den er det, så er det bare til å kreve ny. Med en gang.

Lenke til kommentar
Forseglingen på plasten som mobilen var i var brutt. Batteriet var bare pakket inn i plast, altså uten forsegling. Glemte visst å spesifisere dette i første innlegget, men batteriet var ikke helt oppladet når jeg koblet mobilen til lader, bare en 60-70 %, om det har noe å si.

6485006[/snapback]

Kan ikke huske att annet enn pappkassen mobilen kommer i har forsegling. Batteriet er ladet fra fabrikk, og mister en del av ladingen når det ligger i pappkassen en stund, dette er normalt... Det eneste som sier meg at mobilen er brukt er plasten som bruker å være over skjermen.

 

Men jeg tror mpx må belage seg på å sende ut en ny mobil......

Lenke til kommentar

Mobilen ser ikke brukt ut utenpå. Så således er det ikke noe problem. Liker mobilen veldig godt, og har lyst til å beholde den. Men siden det openbart er noen som har vært oppi pakken (siden skjermbeskytterplasten har vært fjernet, noe som skulle være unødvendig, siden pekepinnen fungerer like bra utenpå plasten, og alle forseglinger var brutt) blir jeg usikker.

 

Ingen av dere som har svart har kommentert Netcom konfigurering forklaringen, kan det være det som er grunnen? For hvis ikke, kan det for alt jeg vet være en test-mobil jeg har kjøpt, og de skal vel ikke selgest for ny-pris, eller?

Lenke til kommentar

Angående forsegling: Jeg vet at Samsung som regel forsegler eskene på utsiden. Nokia og Sony Ericsson pleier ikke dette. Operatørene (i hvert fall Tele2 og Netcom) pleier å forsegle esken på nytt etter at de har låst telefonen dersom det er en operatørlåst telefon og/eller branding. Nå er det rart at de skulle "konfigurere" den til Netcom når du kjøpte en ulåst en.

 

Batteriet sendes vanligvis 40% oppladet fra fabrikk fordi det gir best holdbarhet når det ligger ubrukt, spesielt dersom temperaturen er høy.

 

Jeg aner ugler i mosen. MPX må forklare hva de mener med å konfigurere den. Jeg har åpnet ganske mange telefonesker som både er ulåste og operatørlåste men har aldri opplevd at beskyttelsen på skjermen ikke er på.

Lenke til kommentar

Å "konfigurere" en telefon betyr ikke mer eller mindre enn at telefonen blir slått på og at innstillinger for WAP, MMS og internett blir lagt inn på den (ofte OTA, via meldinger).

Telefonen blir slått av igjen, plassert tilbake i esken og sendt ut.

Det er en service til kundene som da kan bruke telefonen uten å bekymre seg om de innstillingene.

Det skjer ofte at en SIM-lock fri telefon enten er konfigurert for NetCom eller Telenor.

 

Telefonen det handler seg om her, er enten konfigurert av en som ikke skjønnte at det ikke er nødvendig å ta av beskyttelsesplasten, eller det kan handle seg om en telefon som er solgt tidligere hvor kjøperen benyttet seg av angreretten. Hvis telefonen virkelig er ubrukt (se logg) kan de bli solgt som ny igjen.

 

De fleste Samsung telefoner som har forseglingen på esken brutt er bare konfigurert (ikke brukt), og ofte blir de forseglet igjen med et klistremerke "konfigurert for ..." eller "kvalitetssjekk OK".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...