Gå til innhold

Epic-sjef misliker episodespill


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at dette er så mye å krangle om, hvis man har lyst på en episode av HL2 så kjøper man den, på samme måte som man kjøper alt annet her i verden. Det er ingen som tvinger noen til noe som helst, synes man det er for dyrt, så lar man være. På den måten vil prisen etter hvert tilpasse seg etterspørselen.

 

I utgangspunktet synes jeg det egentlig er en god tanke om man bruker mer tid på innhold/gameplay enn på å lage en perfekt 3d motor. I mine øyne har grafikken kommet såpass langt nå, at det ikke bør være nødvendig å bruke 3-4 år på en grafikkmotor før man gir ut nytt materiale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er argumentene hans egentlig.

 

Jeg kjøper at ferdige spill har en mer fullstendig historie og kan være kvalitativt bedre fordi de er mer gjennomarbeidet og virker mer fullstendig.

 

Men det virker som han er motstander av episodespill utifra et markedsmessis synspunkt.

 

Sitat fra artikkelen:

"Videre mener Epic-sjefen at episodebaserte spill aldri kan konkurrere med spill til fullpris, fordi de konkurrere med massive markedsbudsjetter.

 

– Distribusjon uten markedsføring er verdiløst. Du kan ikke kjøpe deg markedsføring i butikk med en utsalgspris på 15 dollar. Fullprisspill har en sammenhengende begynnelse, midtpunkt og avslutning, sier han. Han legger til at det også er derfor oppfølgere fungerer, fordi de har en høyere pris og er hjulpet av markedsføring."

Sitat slutt.

 

Mener han episodebaserte spill er "tull" fordi det er økonomisk ulønnsomt eller fordi det gir kundene et dårligere produkt?

 

Sitat:

"– Episodespill som krever mindre overhaling vil til slutt bruke resirkulert innhold, hvor man går rundt i de samme områdene, skyter de samme fiendene med de samme våpnene, mener Rein."

Sitat slutt.

 

Dette høres mistenkelig ut som UT serien. Så jeg kan ikke helt se hva det er han vil frem til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...