Gå til innhold

Knitring i høytallere og mikrofon, dritt lydkort?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Om jeg setter lyden halvveis høyt på pcen knitrer det konstant i hodetelefonene.

Jeg kan "høre" at jeg scroller opp og ned i hodetelefonene, og når jeg spiller/er inne på diverse programmer blir knitringen værre.

Også i winamp er det litt knitring.

 

Har prøvd et par 3 forskjellige mikrofoner, og alle gangene blir jeg fortalt at det høres ut som om jeg sitter i et "roflcopter" og prater.

 

Så jeg regner med at det er lydkortet? Det har vel ikke noe med hovedkortet å gjøre?

 

Så jeg er på utkikk etter et billig lydkort som er fri fra disse lydene og duger sånn halvveis til spilling/mp3 avspilling.

Det viktigste er at det fungerer normalt uten knitring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har ingenting med lydkortet å gjøre. Det er crappy kabel på headsettet, evt. jordfeil i hele systemet ditt. Elektriske signaler lekker inn i kabelen så man hører alt som skjer på PC'n.

 

Bruker du jordet stikkontakt på PC'n? Hvis ikke, kan det faktisk være problemet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Nei, det har ingenting med lydkortet å gjøre. Det er crappy kabel på headsettet, evt. jordfeil i hele systemet ditt. Elektriske signaler lekker inn i kabelen så man hører alt som skjer på PC'n.

 

Bruker du jordet stikkontakt på PC'n? Hvis ikke, kan det faktisk være problemet.

6475179[/snapback]

 

Stikkontakten er jordet. Jeg har hatt samme problemet ved bruk av høytaller og mikken er standalone og har samme problemet.

 

Har jeg rett og slett en uoprettelig jordfeil i hele systemet? :F

Lenke til kommentar

Lurer litt på det samme. Kan huske at jeg alltid har vært plaget med det problemet, støy og forstyrrelser i headset på pcen.

Såvidt jeg kan huske så har jeg alltid hatt det, på gud vet hvor mange forskjellige pcer, og på gud vet hvor mange forskjellige steder, og med gud vet hvor mange forskjellige headset.

Ikke voldsom støy, men hvis jeg skrur ned volumet så skurrer det bra og når jeg åpner noen vinduer eller minimerer noen vinduer så hører jeg det godt.

Har det vært feil på alle pcene mine noen sinne altså? :)

Evt. hva er det som kan være galt?

Akkurat nå har jeg lyd integrert på hovedkort, og grado labs headset (som ikke er crap såvidt jeg kan forstå) og jordet stikkontakt.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Skal ikke være lydkortet. Jeg har top of the line Creative-lydkort og slet med akkurat det samme. Måtte bare bytte kabler til høytalerne og sørge for at hele systemet var jordet. Selv om du bruker jordet brett, må det også være jording i stikkontakten brettet plugges inn i. Brett=skøyteledning med masse plugger på.

 

EN kompis kjøpte de dyreste høytalerne og Creative X-Fi kort. Han fikk summing og skraping i høytalerne, helt til han fiksa jordinga + la kablene vekk fra PC'n og andre kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...