Gå til innhold

Zepto Znote 6214W


Nobba

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan du si at 6615 har mye bedre grafikk når de har samme grafikkort? Det eneste jeg kan se er at man får bedre oppløsning på skjermen og på spillet, men da må man jo gå ned på andre ting hvis man velger høyere oppløsning på spillet så mye bedre grafikk er det ikke.

 

Design er jo en smaksak. De fleste som har testet 6214 liker designet.

 

Jeg ville ikke gått opp til 2 ghz, men ville heller oppgradert til 2 bg minne og 80 gb hd.

 

Har ikke sjekket, men tviler sterkt på at den er billigere hos zepto.no.

 

Om skjermen er verd 1900 kr mere er jo igrunn er vurderingssak.

6578329[/snapback]

 

Min feil, når det ble påstått at 6615 hadde bedre skjermkort enn 6214 -blingsa litt der (sorry)

Men vil pirke litt og si at forskjellen med samme konfig på de to maskinene er ca 1740 kr Og så har 6615 installert antenne inngang til TV-kort (kortet følger ikke med i prisen) Vet ikke om 6214 har det, har ikke funnet det ut.

Endret av franckie
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har følgende problem med min zepto znote 6214w;

 

Når maskinen står uten å bli brukt skrur skjermen seg av etter det satte intervallet i innstillingne for strømstyring. Men når jeg da beveger på musa eller trykker en tast regner jeg jo med at skjermen skal skru seg på igjen, det gjør den da ikke.

Jeg må da sette maskinen i dvalemodus, enten ved hjelp av knappen eller lukke skjermen for så å starte den opp igjen. Da skrur skjermen seg på.

 

Noen som har lignende problem og evt. vet en løsning på dette?

 

Noen som har tenkt på å starte en 6214 erfaringstråd?

 

BjB

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har følgende problem med min zepto znote 6214w;

 

Når maskinen står uten å bli brukt skrur skjermen seg av etter det satte intervallet i innstillingne for strømstyring. Men når jeg da beveger på musa eller trykker en tast regner jeg jo med at skjermen skal skru seg på igjen, det gjør den da ikke.

Jeg må da sette maskinen i dvalemodus, enten ved hjelp av knappen eller lukke skjermen for så å starte den opp igjen. Da skrur skjermen seg på.

 

Noen som har lignende problem og evt. vet en løsning på dette?

 

Noen som har tenkt på å starte en 6214 erfaringstråd?

 

BjB

6589241[/snapback]

Hei

 

Funker fint hos meg.. Prøv å installer nye drivere fra ftp://ftp.zepto.dk/ og eventuelt oppdater biosen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. jeg har nettop kjøpt meg en zepto 6214w. men når jeg skulle prøve å spille hakker spillene. Toca race driver 3, NFSMW osv, alle hakker. jeg trodde denne maskinen kunne takle de nyeste spillene jeg.Hvis jeg må oppdatere noe. kan dere skrive en direktelink. er ikke så god med data.

 

er gansker frustrert

Lenke til kommentar
Hei. jeg har nettop kjøpt meg en zepto 6214w. men når jeg skulle prøve å spille hakker spillene. Toca race driver 3, NFSMW osv, alle hakker. jeg trodde denne maskinen kunne takle de nyeste spillene jeg.Hvis jeg må oppdatere noe. kan dere skrive en direktelink. er ikke så god med data.

 

er gansker frustrert

6741611[/snapback]

 

Er du god nok med data til å kunne navigere tilbake i denne tråden?

 

Dere må bruke driver til skjermkorte fra http://www.laptopvideo2go.com/

Fordi de driverene som nVidia har lagt ut har forskjellig inf. fil enn standar pci/agp kort.

 

Følg instruksene på denne siden så blir alt bra..:)

 

6546636[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei hei, jeg fikk denne Zepto Znot 6214w i dag, veldig spennende. (elsker å få nye ting) tilbake til saken, jeg har da installert CS, WOW og BF2, men det som er probleme er at jeg ikke kan spille i widscreen mode, det går ikke an å fikse, hva må jeg gjøre. har fått en følelse av at dette var et dårlig kjøp:(.......... :cry:

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at du allerede har prøvd å sette en widescreen oppløsning i spillene, men hvis ikke må du gjøre det. Det er vel 1280x768 som er oppløsningen på 6214W, og som vil gi det beste bildet. Så gå inn i graphics settings og velg 1280x768 eller lignende, og si i fra her hvis dette ikke hjelper. Jeg spiller selv WOW i 1280x800 på min Acer Aspire 5561, og det fungerer utmerket. Det er vel bare loading screenen som ikke fyller opp skjermen :)

Lenke til kommentar
Jeg går ut i fra at du allerede har prøvd å sette en widescreen oppløsning i spillene, men hvis ikke må du gjøre det. Det er vel 1280x768 som er oppløsningen på 6214W, og som vil gi det beste bildet. Så gå inn i graphics settings og velg 1280x768 eller lignende, og si i fra her hvis dette ikke hjelper. Jeg spiller selv WOW i 1280x800 på min Acer Aspire 5561, og det fungerer utmerket. Det er vel bare loading screenen som ikke fyller opp skjermen :)

6837361[/snapback]

 

 

Jeg klare å spille WOW, men det er når jeg ska spille BF2 og call of duty det ikke går ann å skifte på noe spessiel oppløsning, men på call of duty så klare jeg å få på widescreen men da kommer det noe BØGG i frem.. jeg kan bare se i himmelen eller i bakken, ser jeg rett frem så bøgger d. Har jo Gforce GO 7600 512MB skulle jo ikke bli noe problem i å spille d spille:S...... og når jeg skal da på widescreen på CS så får jeg ikke velge det :( merkelig eller? skal ringe dem på mandag og hørre...

 

ps. kan det vere driveren til korte?

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har hatt denne bærbaren nå i 1 uke, og jeg er ganske fornøyd.

1. Skjermen er 14* og det hadde ikke gjort noe at den var 15* men det passer fortsatt fint til sitt bruk. (Er ikke noe problem med lys styrken på min pc)

2. Har hatt den på veldig lenge og "varme" er ikke noe problem, den har aldri blitt ubehagelig varm.

3. Den er veldig stille, man kan knapt høre den.

4. Det eneste minuset jeg har, er at CD rommen bråker noe veldig hvis man setter inn en cd plate inn der.

5. Tastaturet er deilig å skrive på, MEN den er ustabil! Noen ganger reagerer den ikke når jeg trykker på tastene, og høyere siden av tastaturet er dårlig. (Virker nesten som om det er litt løst)

 

Hvis tastaturet kan bli fikset, så er dette et VELDIG godt kjøp :)

 

ps: Elsker designet. :love:

Lenke til kommentar

Designet på maskinen er som du sier deilig :love: .....

Men jeg er litt irritert over at jeg ikke får spille spill i widescreen med den :cry:

lurer på om jeg må installere noe, fikk maskinen ferdig instalert.

 

( :blush: Tror jeg :blush:

 

eller så mangeler jeg som har skrevet tiligere en driver til sjermkortet mitt. og alle de driverne som jeg finner passer ikke. den som er installert er 84.00 tror jeg...noen som vet probleme mitt

 

 

PS: kan spille noen spill i widesceen mode....

Lenke til kommentar

Jepp, da ble det en slik en på meg også. Må innrømme at jeg er bittelitt skuffa, men jeg håper det kommer seg. Punkter jeg er misfornøyd med:

 

1. Dårlig skjerm, svartnivå og synsvinkel ovenifra og nedenifra. (Jeg har med kontrastbelegg)

2. Dvd-spellern bråker som et lokomotiv når den sluker plater.

3. Svikter litt i tastaturet på høyre side. (dette er imidlertid til å leve med)

4. Blir litt varm, selv når ingen programmer kjører.

 

Det er bare pkt. 1&2 som er "kjipe" nok til at jeg ville vurdert en annen om jeg hadde fåt prøve den først.

 

Men så er den jo veldig lekker da! Er litt småforelska i den selv med disse svakhetene.

 

Er det noe sted man finner bruksanvisning? hvordan finner man ut at man må trykke Fn+F10 for å aktivisere blåtann foreksempel? Og hvordan programmerer man funksjoner til P1 og P2 knappene øverst? Flere tips?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Er ikke testen til HW en god pekepinn på hvordan maskinen er da?

 

Dårlig skjerm er deres utalelse og det blir vel ikke bedre hvis en som har kjøpt maskinen sier dette er verdens beste kjøp..........

6501819[/snapback]

 

Det kan være at noen tester ikke tar med alt som andre syns er viktig. Nå har jeg lest flere forskjellige tester av denne pc'en. Noen syns den er meget dårlig, noen syns den er litt over gjennomsnittet etc etc. Noen gir den nesten topp karakter, noen gir den midt på treet.

 

Det finnes ikke ett fasit svar på noe. Jeg er alltid interessert i høre hva mest mulig syns. Det kan også være at det er ev. oppgraderinger som er skjedd, at pc'en leveres med nyere bios som holder temp. nede, at den har fått et bedre tastatur pga problemer med det. Noe som ikke blir opdatert på gammle tester.

 

Siden det er så mange som skriver så mye forskjellig om denne vil jeg gjerne vite hvordan et eksemplar man kjøper i norge i dag virker. HW f.eks. skriver at man kan scrolle med touchpaden, dinside skriver at dette ikke er mulig (eller omvendt). Så akkurat dette hadde det f.eks vært fint om du kunne skrevet litt om :)

 

Man får aldri en riktig vurdering av en person som nettopp har kjøpt maskinen da man aldri vet feks hvor mye peiling denne personen har, og alle med ny PC sier "dette er den beste jeg har hatt"...

6501819[/snapback]

 

Spørs jo litt hvor kritiske dine venner og de du kjenner er, for meg virker det som de er mest opptatt av å skryte av tingene de selv eier ;)

Dessuten er det ofte lett å se når noen overdriver.

 

 

Datating: er du bruker på forumet på unlock? Tror jeg har sett deg der..

6502738[/snapback]

 

Ja, jeg og opplever at testene kan være motstridene.. Og av og til er jeg litt forundret over hva som trekker ned og hvordan en sammenlikner f. eks spillytelsen eller hvordan man beskriver den, sett i forhold til andre bærbare med samme specs. F. eks var zeptomaskinen en god spillmaskin, mens en hpmaskin med samme 3dkort og specs ikke var en maskin man kunne forvente for mye av ved spilling...jeg satt igjen som et lite spørsmålstegn må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Ja, jeg og opplever at testene kan være motstridene.. Og av og til er jeg litt forundret over hva som trekker ned og hvordan en sammenlikner f. eks spillytelsen eller hvordan man beskriver den, sett i forhold til andre bærbare med samme specs. F. eks var zeptomaskinen en god spillmaskin, mens en hpmaskin  med samme 3dkort og specs ikke var en maskin man kunne forvente for mye av ved spilling...jeg satt igjen som et lite spørsmålstegn må jeg innrømme.

7618099[/snapback]

 

Hva er vits i å rippe opp i en eldgammel tråd fra august? Dessuten finnes det allerede en tråd som omhandler erfaringer med Zepto znote 6214W (det er tidligere nevnt at denne tråden er unødvendig): Zepto znote 6214W erfaringstråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...