Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LinksysWRTGL mister internettforbindelsen


Anbefalte innlegg

Problemet er at internettforbindelsen blir borte ca. annenhver dag. UL ligger på ca.5mbit(6/6linje) når det skjer. Ingen DL.(minimalt) Det nytter ikke å restarte hverken pcen eller routeren. Men må legge firmware inn på nytt igjen. Har prøvd med flere versjoner av Sveasoft Firmware og DD-WRT.

 

I mellomtida er den 100% stabil-Kjører trådløst.

 

Det har holdt på sånn siden routeren kom i hus for ca. en måned siden.

 

Har ikke brukt orginal firmwaren enda...

 

Har noen vært borti lignende? :hmm:

Endret av Mantova
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om AKKURAT dette problemet, hvor orginal/uorginal firmware ikke har noe å si(med mindre trådstarter har V5 eller nyere). Hvorfor? Les nøye:

 

The following note does NOT apply to WRT54G/GS v5s! Use the latest official firmware (1.00.9+) with those, they do not suffer from this problem.

 

The default firmware for Linksys (and all replacement firmwares except for the latest DD-WRT and HyperWRT Thibor) have a severe problem where they track old connections for FIVE days, which causes the router to hang when using P2P apps, or any software that generates a lot of connections. DHT only aggravates the situation because of the number of connections it generates.

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

Det som er merkelig her er jo at han må legge inn igjen ny firmware for og få den opp igjen, dette er en svært suspekt oppførsel og kan tyde på feil med HW i routeren. Regner med han har prøvd og resette den til fabrikkinnstillinger med reset-knappen før han legger inn firmwaren, hvis ikke bør han prøve dette.

Lenke til kommentar
Det som er merkelig her er jo at han må legge inn igjen ny firmware for og få den opp igjen, dette er en svært suspekt oppførsel og kan tyde på feil med HW i routeren. Regner med han har prøvd og resette den til fabrikkinnstillinger med reset-knappen før han legger inn firmwaren, hvis ikke bør han prøve dette.

6473267[/snapback]

resetter ALLTID routeren før eg legger inn ny firmware. :)

 

Har bytta frekvens og satt til DHCP istedenfor Static ip(Har StaticIP)for å sjå om det hjelper.

 

Hvis ikke blir den returnert. :thumbdown:

 

Hvis ikke det går ann å bruke uorginal firmware er den ubrukelig.

 

 

Det kan nok ikke ha noe med den uorginale firmware å gjøre siden eg har prøvd opptil flere versjoner.

 

Routeren er versjon 1.1 samme som WRT G v.4

Endret av Mantova
Lenke til kommentar

Kjører Linksys WRT 54 GL som etter hva jeg har lest er den samme routeren som Linksys WRT 54 G frem til versjon 4.

Har opplevd tilsvarende problem som du har, DD-WRT har en funksjon som lar deg konfigurere routeren til å restarte etter eget ønske. Min er restarter daglig, etter at jeg konfigurerte routeren til å restarte har problemet blitt vesentlig mindre.

 

 

Kent

Lenke til kommentar
Kjører Linksys WRT 54 GL som etter hva jeg har lest er den samme routeren som Linksys WRT 54 G frem til versjon 4.

Har opplevd tilsvarende problem som du har, DD-WRT har en funksjon som lar deg konfigurere routeren til å restarte etter eget ønske. Min er restarter daglig, etter at jeg konfigurerte routeren til å restarte har problemet blitt vesentlig mindre.

 

 

Kent

6479119[/snapback]

Så da er det sannsynligvis ikke HW-feil(?) Hvor finnes den konfigurasjonsmuligheten i DD-WRT?

 

Finnes det ikke noe tilsvarende hos Sveasoft?

Endret av Mantova
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...