Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

OBD2 kabel og programvare


Anbefalte innlegg

Har lurt på å kjøpe en OBD2 kabel til bilen ('97 Stratus) men vet ikke hva jeg trenger. Programer er jo tilgjengelig både på QXL og gratis forskjellige steder.

Så det er kabelen som er cluet. Noen kabler selges med et interface. Uten interface skriver de:"It is not intended for direct connection between a car and a PC or Laptop Computer." Trenger at noen forklare meg dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei eg har kjøpt kabelen min på ebay frå kina. kosta 18£ levert utan toll stopp. tok 7 dager...det er usb obd2 kabel (kabelen installeres med drivere som får den til å sjå ut som com kabel) den kabelen finst det masse gratis programvare rundt omkring på nettet.

kjøpte frå denne selgeren her :

betalte med paypal. gjekk smertefritt. http://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dl...e=STRK:MEWN:SID

 

kabelen heiter : KKL 409.1 VAG-COM VW/AUDI OBD-II 2 USB Interface Cable

http://cgi.ebay.co.uk/KKL-409-1-VAG-COM-VW...1QQcmdZViewItem

 

fekk den i går. har ikkje fått prøvd den enda. skal i dag. kan prøve å hugse å sende deg ein pm med litt info viss du vil :)

 

med interface er vel med feilkodeleser. så du får kun lesetilgang med ein liten boks på kabelen som spytter ut koder som du kan slå opp ein plass...

Endret av ghost7
Lenke til kommentar
Ja det er dette jeg reagerer på. Lurer på om det er noen useriøse kabelselgere ute å går?

6474971[/snapback]

obd kablene trenger ein del elektronikk for å fungere.den scan tool saken kan garantert kobles til forskjellige kbaler til forskjellige biler, så du kjøper billige kabler, men betaler litt meir for å kunne bruke elektronikken på fleire bilar.

 

har fortsatt ikkje fått mail frå fyren...arg. ingen drivere på nettet fungerer...

Lenke til kommentar

Er industrimekanikker så jeg skrur litt på bilen min også. Når det gjelder data så har jeg "klødd" på det i snart 15 år, og erfaringen min er å ikke kjøpe det billigste, da det går i bosset når viser seg at det ikke holder mål. Så er det å kjøpe det jeg burde kjøpt først. Det blir det dårlig økonomi av. Men for all del kan tenkes at kabelen din funker når du får driveren til den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har du et problem med bilen eller er det tilfelle du får et problem?

6585245[/snapback]

Det blir vel itilfelle. For en tid siden måtte jeg bytte en ABS føler. Men jeg måtte på verksted med den for å få vekk ABS lyset i dashboardet. Det kunne jeg nok fikset selv med kabel og programvare, som er lett å finne på internet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...