stisagst Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 jeg har kjøpt et gammelt spill som jeg hadde før(men mista), over nettet; Hogs of war, born to grill. Det jeg ikke huska, var at dette spillet bare funker på windows 95 og 98... jeg har xp, men en gammel dritt PC med 95 som greier å innstalere spillet, men ikke spille det.. kommer gjennom hakkete reklame, og sånn "introduksjon" til spillet, men idet det skal til å lastes, så klikker det, og går tilbake til skrivebordet... så klikker PCen og jeg må restarte... er det noen som kan hjelpe meg? aner ikke hva jeg skal gjøre.. . enten å få det til å funke på PC med XP, eller den andre.. helst en litt detaljert forklaring, da jeg ikke er så veldig PC smart... på forhånd, takk!
Dr. Mobius Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 (endret) Vet ikke om dette hjelper, men here goes: Høyreklikk på exe-fila, og velg egenskaper. Klikk deg inn på kompatibilitetsmodus, og velg win95 eller win98. Trykk OK, og prøv å kjøre spille på nytt. Edit: Funker det? Endret 10. juli 2006 av T-Solberg
stisagst Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 Vet ikke om dette hjelper, men here goes: Høyreklikk på exe-fila, og velg egenskaper. Klikk deg inn på kompatibilitetsmodus, og velg win95 eller win98. Trykk OK, og prøv å kjøre spille på nytt. Edit: Funker det? 6465535[/snapback] takk for svar, men vet ikke hva en exe-fil er for noe... kan du forklare litt mere detaljert... jeg prøver å fikse dette spillet får broren min... takk
hugRmunR Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 En exe fil er en executable fil, altså den filen som starter opp et program *execute*
stisagst Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Skrevet 10. juli 2006 så da er det i dette tilfellet CD-ROMen?? for jeg har ikke fått installert spillet på den PCen med XP... der slutter innstallasjonen før den har begynt, og det kommer melding om at dette spillet ikke var laget for NT..
Deadringer Skrevet 10. juli 2006 Skrevet 10. juli 2006 Gå inn på selve cden, finn setupfilen og gjør som beskrevet over her.
stisagst Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Skrevet 11. juli 2006 tusen takk for hjelpen folkens!! det funker nå etter jeg gjorde det der med exe-fila... hehe takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå