Gå til innhold

Programtips: ZoneAlarm


Anbefalte innlegg

Brukte ZoneAlarm før, men så kom jeg over Kerio personal firewall, -og det er totalt overlegent etter min mening  :)

6464321[/snapback]

Byttet til denne selv etter at ZA begynte å tulle. Foruten å være mer stabil, bruker den mindre ressurser og starter opp raskere. Opplæringsfunksjonen virker også bedre enn den til ZA, selv om den spør om mye rart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har stort sett alltid brukt ZA (periodevis sygate personal firewall grunnet kompabilitetsproblemer med antivirusprogrammer osv), og har vært veldig fornøyd.

 

MEN, etter den siste oppdateringen har jeg problemer med trådløst nettverk. Syns egentlig dette var veldig rart, da innstillingene ikke ble endret. Flere som har opplevd dette?

 

BTW; sygate personal firewall er historie, right? Mener det var derfor jeg gikk tilbake til ZA sist gang...

Endret av rgj
Lenke til kommentar
Har stort sett alltid brukt ZA (periodevis sygate personal firewall grunnet kompabilitetsproblemer med antivirusprogrammer osv), og har vært veldig fornøyd.

 

MEN, etter den siste oppdateringen har jeg problemer med trådløst nettverk. Syns egentlig dette var veldig rart, da innstillingene ikke ble endret. Flere som har opplevd dette?

 

BTW; sygate personal firewall er historie, right? Mener det var derfor jeg gikk tilbake til ZA sist gang...

6464754[/snapback]

 

jeps her forsvant alle muligheter til å bruke trådløst også muligheter til og dele mapper lokalt mellom den stasjonære og andre bærbare her i heimen :thumbdown:

Lenke til kommentar
BTW; sygate personal firewall er historie, right? Mener det var derfor jeg gikk tilbake til ZA sist gang...

Symantec har kjøpt opp, assimilert og spyttet ut skallet av Sygate ja, men SPF 5.6 fra 2004 gjør alt jeg krever av en brannmur hvertfall. Holde kjeft, ha et clean GUI, ikke tenke selv og spørre meg om lov for hver ting den gjør.

Lenke til kommentar

Hos meg forsvant ZoneAlarm ut etter at den insisterte på at jeg ikke fikk oppgradere nyeste versjon hvis jeg ikke avinstallerte antivirusprogramvaren min (F-Secure), samtidig som den fortsatte å mase på at jeg måtte oppgradere. Jeg husker i farten ikke hvilken versjon det gjaldt - det er en stund tilbake.

Lenke til kommentar
Brukte ZoneAlarm før, men så kom jeg over Kerio personal firewall, -og det er totalt overlegent etter min mening  :)

6464321[/snapback]

 

Jeg prøvde Kerio Personal Firewall for en stund tilbake siden.

Den senket min 4,5mbit linje til ISDN-fart nesten :p

(Nei, jeg er ikke uerfaren innen brannmur og slikt.)

 

Jeg hadde på en nedlastning, og av en eller annen grunn lastet jeg ned med 20-30kb\sec.

Men så brukte jeg et program som oppdaterer servere hele tiden, og plutselig økte farten til 550kb\sec :hmm:

 

Syns det var ganske rart at jeg måtte oppdatere linjen for å få maks fart :p (Med kerio altså)

 

Men uansett, jeg bruker ZA Security Suite og det funker finfint :D

 

EDIT: Sikkert et eller annet som slo feil under installasjonen :p

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar

Har brukt zonealarm i flere år. Men i det siste har jeg bare hatt problemer. Tror det starta når jeg lasta ned nyeste version. Den har blokkert nettverket starter ikke ordentlig fryser pcen. Stjeler tilgansrettigheter. At det går ann :nei: Trodde helt til nå at jeg hadde virus. På tide å finne noe bedre.

Lenke til kommentar
Har brukt zonealarm i flere år. Men i det siste har jeg bare hatt problemer. Tror det starta når jeg lasta ned nyeste version. Den har blokkert nettverket starter ikke ordentlig fryser pcen. Stjeler tilgansrettigheter. At det går ann :nei:  Trodde helt til nå at jeg hadde virus. På tide å finne noe bedre.

6465173[/snapback]

 

Jeg fikk det samme problemet første gangen jeg installerte.

 

Jeg måtte uansett formatere den dagen (ikke pga. det problemet), og da jeg var ferdig å formatere funket det perfekt.

 

Men hvis du først får feilen tror jeg du må inn i registeret og endre på noe, ettersom problemet repeterer seg selv etter hver gang du har installert det på nytt.

Vi får bare håpe at det blir fikset slik at det vil fungere i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg bruke ZoneAlarm i stedet for XPs brannmur?

6460247[/snapback]

 

Fordi Windows XP sin innebygde brannmur bare blokkerer trafikk Inn til maskinen din. Ikke ut.

6460825[/snapback]

 

Hvis du har problemer med trafikken ut fra PCen din så er den allerede kompromittert og trenger en overhaling.

 

Forøvrig kjører dessverre de aller fleste "aktive" windowsbrukere som Administrator, og virus/spyware/hvasomhelst vil ikke ha noen problemer med å deaktivere brannmuren din, modifisere regelsettet eller bare enkelt og greit klikke på riktig knapp i vinduet som spør om du vil tillate trafikken ut. Uten å samtidig legge føringer på brukerkontoer blir det derfor meningsløst å bruke "blokkerer trafikk ut" som argument.

 

Slutt å hør på GRC-våset og bruk energien på å tilføre sikkerhetshysteriet litt logikk i steden.

Lenke til kommentar

Litt av dilemmaet er jo at PC'en lett kan bli "kompromittert" som du kaller det. Det kan enkelte ganger også skje den som kjører aller forsiktigst. Jeg synes det er bedre å sikre også den utgående trafikken når en har denne muligheten. Brukervennligheten kan det jo gå ut over, men det finnes kanskje brannmurer for de som ønsker en slags mellomting også, eller?

 

Når du først nevner GRC så er det greit om du legger til en lenke eller en bedre forklaring slik at folk skjønner hva du egentlig mener.

 

For mer informasjon om hva eseim mente så ta en titt på denne GRC.com websiden:

 

http://www.grc.com/lt/leaktest.htm

Endret av G
Lenke til kommentar
Har stort sett alltid brukt ZA (periodevis sygate personal firewall grunnet kompabilitetsproblemer med antivirusprogrammer osv), og har vært veldig fornøyd.

 

MEN, etter den siste oppdateringen har jeg problemer med trådløst nettverk. Syns egentlig dette var veldig rart, da innstillingene ikke ble endret. Flere som har opplevd dette?

 

BTW; sygate personal firewall er historie, right? Mener det var derfor jeg gikk tilbake til ZA sist gang...

6464754[/snapback]

Har du forsøkt å legge til det trådløse internett "adapteret" i trusted zones i ZoneAlarm.

 

Forsøk det ved å åpne programvinduet, klikke på Firewall, klikke på "arkfanen" Zones (bytte til denne for den andre heter Main), da kan det hende du får ting til litt bedre. Vi får håpe det ihvertfall

Lenke til kommentar
Når du først nevner GRC så er det greit om du legger til en lenke eller en bedre forklaring slik at folk skjønner hva du egentlig mener.

6465714[/snapback]

 

Grunnen til at jeg nevnte GRC var fordi hans argumenter ble brukt, ikke fordi jeg ønsket å lure flere inn i det tåkepratet...

 

Det eneste positive jeg kan få meg til å si om GRC er at han har fått satt et slags fokus på sikkerhet. Problemet er at han ikke bare roper ulv, men at han også overser grunnleggende problemer i den sikkerhetsmodellen han legger til grunn når han setter i gang mediesirkuset sitt.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg nevnte GRC var fordi hans argumenter ble brukt, ikke fordi jeg ønsket å lure flere inn i det tåkepratet...

 

Det eneste positive jeg kan få meg til å si om GRC er at han har fått satt et slags fokus på sikkerhet. Problemet er at han ikke bare roper ulv, men at han også overser grunnleggende problemer i den sikkerhetsmodellen han legger til grunn når han setter i gang mediesirkuset sitt.

6471544[/snapback]

Han er jo amerikaner, så en kan kanskje ikke vente annet enn litt mediesirkus der i gården.

 

Liker Usenet "forumene" hans, hvor det finnes mange dyktige brukere. Steve Gibson lever jo av å selge sitt harddisk verktøy SpinRite. Så kan man jo stille spørsmål ved hvor god han er å markedsføre seg. Han virker å være en type menneske som ihvertfall mener ting godt. Han kan sakene sine når han angriper forskjellige firma for deres usømmelige atferd. :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...