Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett over scriptene mine maaange ganger, og fatter ikke hva som er feil.

Når man har lest ut en nyhet fra databasen 2 ganger, ETTER at den er blitt redigert, blir den slettet.

SELECT * FROM newsdb WHERE NewsId = $id

Dette er alt jeg kjører på "les nyhet" siden, så jeg fatter ikke hvordan dette kan skje.

Noen som har vært borti lignende problem, som vet hva som kan være feil ?

Linja i databasen ser helt lik ut som når jeg skrev nyheten, etter at den er redigert. Fatter ikke at det er der feilen kan ligge heller.

:whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg redigerer, henter jeg først ut all info'en fra DB.

Og når man klikker submit, så skriver dette til DB igjen, med ev. endringer.

DB blir seende helt lik ut, og det er ikke noen "felt som mangler" når en sak er ferdig redigert. Derfor syntes jeg dette er så rart.

Tenkte kanskje noen hadde vært borti samme problemet, og enkelt visste hva feilen kunne være. Det merkelige er jo at saken er "synlig" helt til den er lest ut av DB en gang til etterpå.

Skrevet
Der jeg redigerer, henter jeg først ut all info'en fra DB.

Og når man klikker submit, så skriver dette til DB igjen, med ev. endringer.

DB blir seende helt lik ut, og det er ikke noen "felt som mangler" når en sak er ferdig redigert. Derfor syntes jeg dette er så rart.

Tenkte kanskje noen hadde vært borti samme problemet, og enkelt visste hva feilen kunne være. Det merkelige er jo at saken er "synlig" helt til den er lest ut av DB en gang til etterpå.

6461017[/snapback]

De gangene jeg har vært borti noe tilsvarende så er det manglende kontroll over hva som skjer i koden (PHP eller lignende), slik at man gjør kall til funksjoner som man ikke trodde man gjorde kall til. Jeg vil anbefale en eller annen form for trace (om så manuell ved skriving til en tekstfil) slik at du får oversikt over hva som faktisk gjøres i hvilken rekkefølge. Dette blir ikke nødvendigvis akkurat slik du har tenkt deg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...