Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg digger profiler. Om profilen til maximus er up-to-date, så har han

Athlon XP-M 2400+@2600Mhz (200Mhz FSB)

NF7-s v2.0

2x Winbond 512mb pc3200 DDR

Radeon 9800 pro

200 GB Western 8MB

6673563[/snapback]

 

 

Den profilen er fullstendig utdatert.

 

Sitter med et Abit AV8, X2 4200x@2x2650mhz, 2GB ram, 7800GS, 2 HD'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en følelse av at den viften ikke gjør som den skal nå, fordi ved vcore 1.5 og 2.7 ghz så er prosessoren 68 grader var etter 10 min prime. Vil helst holde meg under 60 grader. vil det hjelpe å kjøpe skikkelig kjølepasta(bruker den som fulgte med)?

6704053[/snapback]

 

Anbefaler sterkt en Thermalteke Big typhoon + arctic silver 5.

 

Kjører min X2 4200+ på 2x 2650mhz 1,45v vcore. tempen ligger på 51 grader etter 7 timer prime.

Har for øvrig bare 2 stk 80mm kabinettvifter som rusler på 1400 - 1500 omdreininger.

Endret av maximus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Jeg digger profiler. Om profilen til maximus er up-to-date, så har han

Athlon XP-M 2400+@2600Mhz (200Mhz FSB)

NF7-s v2.0

2x Winbond 512mb pc3200 DDR

Radeon 9800 pro

200 GB Western 8MB

6673563[/snapback]

 

 

Den profilen er fullstendig utdatert.

 

Sitter med et Abit AV8, X2 4200x@2x2650mhz, 2GB ram, 7800GS, 2 HD'er.

6677354[/snapback]

 

I så fall er vel 650W power rimelig overkill med mindre den bruker type Q-tek spesifikasjoner. Ikke noe galt i overkill men neppe rette anbefaling for de på stramt budsjett.

Lenke til kommentar

Vet du egentlig noe om q-tec? jeg hadde jo en q-tec på 350W som dro min pc på 2,5 ghz. har egentlig ikke merket noe forskjell på pcen etter at jeg byttet psu. og mitt system er mer krevende enn ditt system siden jeg har 3 hdd'er og 7900gt og høyrere overklokk(2,7). grunnen til at min klokk er høyere nå er at jeg voltmoddet hk og lærte mer om OC. så din 650 watter trekker det en q-tec 350W kan. Ikke veldig imponerende spør du meg.

Lenke til kommentar

DEn bråkte, pluss at jeg mistenkte den for å holde igjen voltmodden, som ikke var tilfelle. voltmodden støttet ikke 1,45 volt, den støttet bare 1,5+. noe som ikke sto i voltmodd guide. pluss at folk sa den var farlig. Leste en fyr sitt inlegg som støttet q-tec. Er helt enig med han jeg, hadde det ikke vert for lyden så kanskje.

Lenke til kommentar

Burde egentlig forandre emne tittel nå, menmen. MIn CPU har en maks temp på 70 grader nå, har ikke testet mer enn noen par timer prime, og da kom tempen opp i 68 grader. Tenkte å sjekke om den var stabil med 16 timers prime inatt. Men så lurer jeg på om det er forsvarlig med nesten 70 grader. IDLE er ca 34 grader.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min x2 3800+ ligger på 57-58 grader under dual prime, med 2900MHz klokk og 1,375v. Mon tro om jeg har gjort noe som ikke er helt optimalt mtp. kjølepasta elns. Litt synd hvis jeg ikke får ut potensialet i denne, ser ut til at CPUen min er av de mer klokkingsvennlige 3800+-erne der ute.

 

Fryktelig lyst til å la den kjøre på 3GHz, men er vel stor sjans for at det ikke går uten i det minste å kjøre på 1,4v. Risikerer jeg å lage flambert Athlon hvis jeg dytter den opp dit? :innocent:

 

Har en følelse av at kabinettempen er høy, 6 disker, 2 GPUer, lydkort, 2 rambrikker, overklokket CPU, TV-kort og ekstra raid-kontroller, alt i "nedre del" av kabinettet, burde gir sikkert visse utslag. selv om jeg har to uttaksvifter (papst 92mm 32 dB) som går for fullt.

 

Noen som har noen kommentarer ift. temperaturer (og evt. andre ting som er relevante) i oppsettet mitt?

Lenke til kommentar

I bunn og grunn høynet jeg vcore bare for morro skyld da jeg passerte 2,6Ghz. Nå satte jeg den ned igjen til 1,35, og jaggu var den stabil. 2900MHz. Tempen falt med et par-tre grader i tillegg.

 

Drømmer om 3GHz på luft med stock volt... Får sette FSB til 295 i kveld, og kjøre dual prime om natta (as usual). Gidder ikke ta mer enn 5MHz om gangen. Håper ikke tempen stiger for mye med litt ekstra hastighet...

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

borret hull i taket på kabinettet mitt og satt i en 92mm vifte. tempen på cpu sank 6-7 grader load. har en 120mm fra før. begge viftene blåser ut. pluss at jeg tettet hullet på sidedøren, fant ut at viftene blåste varmere luft ut når de var lukket, vant 1 grad der også. Så nå er jeg nede i 63 grader. Er det en bra temp, eller må jeg sette i en 92mm til? Det tok meg 3 timer å borre alle de så hullene. Har ikke sånn hjulsag. Og er det trygt å prime den over 12+ timer med den tempen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

1.4 VCore er da "ingenting".. X2 3800+ har VID på 1.35 (nyere utgaver.. eldre hadde 1.4 dersom jeg husker korrekt).

Kan heller ikke se noe poeng i å prime i timesvis bortsett fra å føge "ritualer" for å bli akseptert av "purister" mht. hva som godtas som 24/7-stabilt. Unntatt er de som "folder", men de bør heller klokke ned enn å lete i dagesvis etter de siste ekstra Mhz.

3Ghz på stock vcore med en X2 3800+ høres ut som en fin dagdrøm.. :)

Overklokking er en "risikosport"..Dersom man er "redd" for hardware'n sin.. da primer man ikke timesvis/dagesvis på jakt etter "godkjent" 24/7 OC.

Det er en (liten) reell risiko for at PSU, HK.. "tar kvelden" pga. "varmgang", men har man råd til å kjøpe ny hardware og liker spenningen i jakten på høyest mulig klokk,. ja da tar man risken..

:!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Er 63 grader så varmt altså? JEg vil bare vite at ikke pc skrur seg av eller henger seg pga overklokking mens jeg sitter på lan ogsånn. jeg må helt ned i 2.52 ghz for å få den stabil på 1,35 volt(som er maks på uten å bruke voltmodd). Min stock volt var 1.3v.

 

JEg lurer på om: noen vet hvor mye en x2 tåler av volt og varme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...