Gå til innhold

kjøling

Åsmund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zalman cu versjon, i silent mode db (vet ikke om den medfølgende viften er så støysvak, g4 kortet mitt bråker).

Viften er montert på et stativ så den kan du skifte ut til hva du vil så lenge tempen er ok

[ Denne Melding var redigert av: Admin'c på 2002-10-16 11:20 ]

Skrevet

jeg har swiftec 4000b. Denne er å anbefale til de grader. Jeg har en p4 2.4. Denne har jeg overklokket til [email protected]. og temp. er veldig bra. Under normal bruk ligger cpu temp. på 28-30 grader. Under load går den aldri over 37 grader. Mother board temp er konstant på 22 grader. Jeg har dessuten 3 kabinett vifter. To i front og en bak som blåser ut den ``kalde`` luften vekk fra cpu og mb.

På kjøleribba har jeg en enermax vifte som jeg kan regulere fra 14db til 32db. Og jeg kjører på ca. 28 db. Noe som er meget lavt nivå for meg! Og rpm på denne vifta kjører jeg på 3200.

Jeg tror dette er den beste løsning du kan få til din cpu. Jeg hadde også en [email protected] og her gikk ikke cpu tem under full load etter 10 timer over 40 grader.

Jeg vet at det er mange andre på forumet som har tilsvarende ribbe. enten til p4 eller amd. Og tilbake meldingene har kun vært positive!

Gå for denne. selvom den koster mye er den verdt alle pengene! Lykke til!!

Hilsen

En stolt eier av swiftec 4000b!

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-16 19:35, skrev Snekker`n:

22 grader på hk og 28 på cpu,da kan du ikke ha mer enn 10-15 grader i rommet

Dette er som sagt under normalt bruk. det vil si at jeg kanskje bruker word/ser på film og musikk. Så fort jeg begynner å spille går cpu temp til ca. 35-37 grader. Mens hk ligger på 22-23 grader!

Men uansett er denne ribba å anbefale!

Skrevet

Quote:

På kjøleribba har jeg en enermax vifte som jeg kan regulere fra 14db til 32db. Og jeg kjører på ca. 28 db. Noe som er meget lavt nivå for meg!

Det sier vel egentlig det meste om hvor mye maskina di bråker. 28 db er MYE

Hvis du skal bruke maskinen din til fornuftige saker en gang i blant er det fint å slippe å spille music etc for å overdøve viftene...

Men enermax regularbar vifte på 14 db er fine greier, og da har man jo muligheten for å øke turtallet hvis det trengs (f.eks hvis du skal spille mye en varm dag).

Skrevet

jeg synes den ikke bråker så veldig mye. Det er jo min egen mening. Men uansett når jeg skal bruke den til word og slikt skrur jeg bare ned hastigheten. No problems!

For å sammenligne litt, er 28db på enermax vifta samme støynivå som chieftec sitt powersupply. Ihvertfall den susingen og viftestøy er på samme plan.

Ps. jeg hører for det meste på litt musikk, og da legger jeg ikke merke noen slags form for støy! Dette er på lavt nivå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...