Gå til innhold

Starte på Monkey Island 3 uten å ha spilt 1 og 2


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har den siste tiden vært i skikkelig gaminghumør, til tross for at det er sol og sommer. Jeg har nå rundet de beste spillene som jeg har liggende, nemlig Max Payne, Max Payne 2 og The Godfather. Nå har jeg fått anbefalt Monkey Island 3, men lurer på noen ting angående hele serien.

 

Jeg har nemlig lest at Monkey Island 1 og 2 IKKE inneholder dialoger, kun musikk, noe jeg tror fort kan bli litt kjedelig for mitt vedkommende. Derfor er det mer eller mindre uaktuelt å spille igjennom disse, med mindre det er fullstendig nødvendig. Så mitt spørsmål er som følgende: Er det nødvendig å spille igjennom de to forgjengerne i Monkey Island-serien før jeg går løs på Monkey Island 3? Er det noen viktige ting jeg går glipp av hvis jeg skipper de to spillene? Eller går det fint å starte rett på nr. 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er temmelig unødvendig ja. Du møter ikke igjen noen karakterer fra 1 og 2 før i 4'rn. De er alle helt uavhengige spill, men du misser endel morsomme kryssreferanser til tidligere spill i dialoger.

 

Og forresten, det med "bare musikk" er ikke riktig, det er lydeffekter også.

Bare ikke en dårlig betalt skuespiller som lager teite stemmer. Og det er like greit. Bøker lager ikke stemmer heller, vet du. Monkey Island 1&2 er som en dødsbra og morsom bok.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Takker så mye for kjapp respons! Jeg har også hørt at Monkey Island 1 og 2 er et must for gamere, og jeg anser meg selv for å være gamer, men allikevel. Ettersom Bitex sa at spillene er uavhengige av hverandre så tror jeg at jeg går rett på nr. 3. Er den jeg er blitt anbefalt på det sterkeste. Mulig jeg spiller 1 og 2 ved en senere anledning, det vil tiden vise. Takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
MI 1 og 2 er et måste for alle gamere, gamle gode slagere.

SB 16-ATI rage pro/Hercules/nVidia 128 osv, OMG får tårer i øyene nå. :love:

Og blåskjerm i Win 95/98 ditt og ofte var en opplevelse i seg selv.

6453199[/snapback]

for ikke å snakke om gode gamle Day Of Tentacle i DOS :)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Det er temmelig unødvendig ja. Du møter ikke igjen noen karakterer fra 1 og 2 før i 4'rn. De er alle helt uavhengige spill, men du misser endel morsomme kryssreferanser til tidligere spill i dialoger.

 

Og forresten, det med "bare musikk" er ikke riktig, det er lydeffekter også.

Bare ikke en dårlig betalt skuespiller som lager teite stemmer. Og det er like greit. Bøker lager ikke stemmer heller, vet du. Monkey Island 1&2 er som en dødsbra og morsom bok.

6453182[/snapback]

 

*kremt*

 

Stan?

Lenke til kommentar
Det er temmelig unødvendig ja. Du møter ikke igjen noen karakterer fra 1 og 2 før i 4'rn. De er alle helt uavhengige spill, men du misser endel morsomme kryssreferanser til tidligere spill i dialoger.

 

Og forresten, det med "bare musikk" er ikke riktig, det er lydeffekter også.

Bare ikke en dårlig betalt skuespiller som lager teite stemmer. Og det er like greit. Bøker lager ikke stemmer heller, vet du. Monkey Island 1&2 er som en dødsbra og morsom bok.

6453182[/snapback]

 

*kremt*

 

Stan?

6453396[/snapback]

 

Og voodoodama, Le Chuck og Elaine :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...