Gå til innhold

Utfordring! 300 filmer, 300 screencaps (MS Excel)


Njål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ha sett #8 for å klare den selv, og til og med da kan det være forvirrende. Når du ikke kjenner igjen skuespillerne fra #18 og #42, da har du egentlig tapt på dem også. Omgivelsene er et viktig poeng i 86.

 

 

#164 er helt feil. Bilde passer ikke med tittelen. Men den skuespilleren du ser er med i begge. Kjenner du igjen skuespilleren så må du bare pløye gjennom IMDb listen hans helt til du treffer den riktige.

 

#225: Hva slags sjanger er dette? Hvilket årstall sånn ca. passer bildet til? Vet du om noen kjente filmer fra den sjangeren som også er fra den perioden du tenker på?

 

#26 sliter jeg også med. Prøvde meg på The Abyss, Cocoon, Jaws, Thunderball, The Beach... Til og med Friday the 13th... Det kan jo være 1000 forskjellige filmer, men jeg håper bildet er fra en viktig eller kjent hendelse i filmen?

Lenke til kommentar

Ingenting er bedre enn å sette seg ned med en Cola og zoomverktøy, styrke 400%, og klare film etter film. Enten det var skuespillere jeg kjente igjen eller scener som jeg plutselig kom på, ikveld var jeg rett og slett "on fire".

 

Jeg har uansett 237/300, men har gått tom for filmer jeg klarer uten seriøs hjelp. Animen, f eks, kan jeg ikke annet enn gjette på. Det var en del filmer som hadde pussig skrivemåte, som IMDb måtte hjelpe med.

 

edit: 243

edit: 246

edit: 247

 

Jeg må få 250 snart...

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Jeg holder på å kvele meg selv ang. stavemåte i 276. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Har prøvd alt mulig rart, med og uten apostrof, alle tenkelige skrivefeil etc.

 

Er foreløpig på 136 filmer, finner nye hele tiden.

Endret av mongeland
Lenke til kommentar
Jeg holder på å kvele meg selv ang. stavemåte i 276. Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Har prøvd alt mulig rart, med og uten apostrof, alle tenkelige skrivefeil etc.

 

Er foreløpig på 136 filmer, finner nye hele tiden.

6482579[/snapback]

 

Da er det nok feil film du tenker på... Skal ikke være noen skrivefeil, apostrofer, kolon eller annet rart.

Lenke til kommentar
Da er det nok feil film du tenker på... Skal ikke være noen skrivefeil, apostrofer, kolon eller annet rart.

6482620[/snapback]

 

Haha, faen, my bad. Fant ut av det nå. Tenkte på rett film i forhold til bildet, men hadde feil navn (på engelsk, that is).

 

Edit: Nye problemer:

 

Stavinga på #279. Har prøvd alt, kopiert fra IMDB og det hele. Noen hint/tips?

Endret av mongeland
Lenke til kommentar

NOen med peil på Excel her?

 

Limte inn en tittel fra imdb til arket, fordi jeg måtte sjekke skrivemåte, og da jeg limte det inn ble det stort, og jeg får ikke fjernet teksten, og nå vet jeg det ordentlige svaret. Hvordan får jeg den store teksten bort?

 

Mongeland; Navnet + and (tittel)

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg har 150 filmer til nå, skal sette meg ned skikkelig og myse den nærmeste timen tenkte jeg... problemet er at jeg må se vekk hver gang jeg scroller for da hopper tittelen frem et lite øyeblikk :mad:

Lenke til kommentar
Hva f... her skulle jeg sitte meg ned og løse alle 300 oppgavene med brask og bram, så er det første jeg ser når jeg åpner filen i OpenOffice.org her, titlene på alle filmene der hvor bildene skal være, sammen med et bildeikon. Crap.  :(

6489280[/snapback]

 

Du er ikke første mann...

 

Er oppe i 265...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...