Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automatkasse til Merc E220 97mod


Anbefalte innlegg

Vell.. onsdag forige uke på vei hjem fra jobb gjikk girkassa på bilen min til h.... :cry:

etter to timer på merkeverksted konstaterte de med at jeg enten måtte overhale den eller bytte den ut.

overhaling ville komme på ca 12-15 000 + moms og transport av kassa frem og tilbake til oslo. (jeg bor i ålesund området)

 

Planen er å prøve å finne en brukt eller overhalt så billig som mulig.

Er det noen som har noe tips til meg? hvor jeg kanskje kan få tak i en ny?

kan det ver aktuellt/lønnsomt å skaffe i fra tyskland kanskje?

 

bilen er en Mercedes E 220 Diesel. 1997 modell. 5trinns automat. gått 430 000.

 

Need help :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er det ingenting feil med.Prolemet er at ved overhaling skifter de ikke ventilene og printkortet med turtallsgivere osv.Har du tenkt til å beholde bilen noen år hadde jeg gått opp litt i pris å fått en fabriksny kasse.Når det gjelder brukt kasse er prisen omtrent samme som overhaling og da vet du jo litt mere om kassa en hvis du kjøper brukt.Det er jo en som overhaler Mercedeskasser i ålesund.Hørt med han?

Lenke til kommentar
Prisen er det ingenting feil med.Prolemet er at ved overhaling skifter de ikke ventilene og printkortet med turtallsgivere osv.Har du tenkt til å beholde bilen noen år hadde jeg gått opp litt i pris å fått en fabriksny kasse.Når det gjelder brukt kasse er prisen omtrent samme som overhaling og da vet du jo litt mere om kassa en hvis du kjøper brukt.Det er jo en som overhaler Mercedeskasser i ålesund.Hørt med han?

6451909[/snapback]

 

Er det en her i Ålesund altså? de på Bertel O sten sa jeg måtte sende den til Oslo. heh. hvem er han? tlf?

 

Hvor mye må man ca ut med for en ny kasse da?

Lenke til kommentar
Ny kasse, tja sikkert ikke mindre enn 30 lapper nei :roll:

6452313[/snapback]

 

Jepp.. var det jeg hørte. hørte ca 40 jeg.. så jeg turte rett og slett ikke å spørre når jeg snakkes med de :p

Men tror jeg satser på brukt kasse om jeg ikke finner ut om det er noen her i området som overhaler slike tannhjultyggere

Endret av ^SheRmaN^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...