Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En som scammet meg for en epic her om dagen, hater delay i trade

 

skulle ha ynklige 60 gull for et swerd (blood et eller annet), først gjorde jeg (ikke med vilje) noe litt rart. Jeg la den i "will not trade" slotten, og fikk gullet mitt, men så gav jeg tilbake de 60 gullmyntene og retradet. Da skrev han 60 - og i det jeg trykte. altså - da mener jeg etter jeg presset "trade" endret det seg fra 60 til 6 gull...

 

 

Faens idiot.

 

 

Værste av alt var at jeg prøvde å trykke cansel også, delayen på trade var så lagn at jeg kunne sikkert skrevet en ticket til GM før den forsvant.

Lenke til kommentar

Til og med på et RP realm som Moonglade er det bots.

Farmer dagen lang. Det er lite marked for gullkjøp og slikt der. Kun et fåtal guilder som raider. Har rapportert 4 bots for over en uke siden. Samme har noen venner gjort me de samme botsa. Status er at dem fortsatt farmer dagen lang.

Ser ikke ut til at rapportering hjelper en dritt. Jeg velger bare å overse dem nå siden Blizzard ikke gjør noe med dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ser ikke ut til at rapportering hjelper en dritt. Jeg velger bare å overse dem nå siden Blizzard ikke gjør noe med dem.

6626825[/snapback]

Er et par sånne på Xavius(PVP) også, har rappotert de men ingenting skjer. De har vært online siden jeg først så de på lvl 40 for over to måneder siden!

Bryr meg vanligvis ikke noe om det, men når jeg og noen andre har rapportert de flere ganger blir jeg litt irritert.

Lenke til kommentar
Enda en som ser seg nødt til å kommentere Pycnopodia's ganske OT meninger om spillavhengighet... Kan dere ikke lage en egen tråd for det eller noe?

 

Du sier at du ikke ser noen problemer med at kompisene dine jukser i WoW, kan du begrunne det noe videre utover at WoW er et spill? Alle betaler for å spille, så hvorfor skal de ikke henge seg opp i at andre ødelegger for dem?

6626481[/snapback]

Den var ikke dum, vet ikke helt om jeg kan det. Personlig mener jeg at jeg ikke har blitt påvirket av folk som selger gull når det gjelder min 'økonomi', men det kan være feil. Det er i hvertfall slik jeg har oppfattet det, men du sier noe der med at folk betaler for et spill, da burde det være ordentlig, men det virker ikke som om det kan løses med det første heller.

Lenke til kommentar
Folk blir tydeligvis berørt i forskjellig grad av dette. Det er derfor det er så stor uenighet blant spillerne her. Hadde det vært snakk om å jukse i poker o.l så hadde det nok vært stort overtall av motstandere mot det. Men jeg mener at de aller fleste som spiller WoW, ikke blir påvirket av gullkjøp i noen særlig grad. Det er nok derfor gullkjøp er så utbredt. Det hjelper spilleren som kjøper i stor grad, og påvirker de andre spillerne i liten grad. Slik er det nok hvertfall endel som ser det.

6624668[/snapback]

 

Det er nok kanskje noen gullkjøpere som ville stoppet å kjøpe gull dersom det ble upopulært nok, men langt fra alle.

Saken er jo at gullkjøp kan gjøres helt anonymt. Ingen kan egentlig vite hvor mye gull du har. Jeg tror svært få prater om at de kjøper gull med andre. De fleste vet at det ikke er noe å være stolt av akkurat.

Det er lett å unnskylde sitt eget gullkjøp når det er helt anonymt. Man hører ikke om andre som kjøper gull heller, så da er det liksom greit. "Ingen andre gjør det jo, tror jeg...".

 

Tenk på det. Gullselgerne skal finansiere reklame, websider, farming, datamaskiner, accounts (som visstnok blir bannet av og til), pluss, pluss... Samtidig selger de gull for en ganske latterlig lav penge, i konkurranse med andre gullselgere. Da er du jo nødt til å selge en bråte med gull for å få det til å gå rundt.

 

Så, gullet tar de bare ut av løse lufta da eller?

 

Selvfølgelig gjør de ikke det. Det blir blant annet finansiert av gullkjøperne selv, som også kjøper (antageligvis tilogmed i større grad, ettersom de har mer å rutte med) items gullfarmerne selger.

 

En bieffekt av at folk får gull rett i lomma er jo at de slipper å farme, og hvis trenden forsetter å utvikle seg, så vil det si at det etterhvert blir bare bots som grinder spots. Og sånn er det jo mange steder allerede faktisk. Det er lett å se hvis man vet hva man skal se etter.

 

Skikkelig trist rett og slett... Særlig for casuals som ikke er opptatt med å raide, eller er oppdatert nok til å skjønne hva som foregår. Gullselgere forvandler sakte WoW til å bli et mere ensforming og asosialt spill, der det blir påkrevd å kjøpe gull. Hvis ikke sliter du.

 

Gullfarmerne kommer ikke til å stoppe. De vil fortsette å konkurrere med hverandre, og finne nye uærlige metoder for å få tak i så mye gull som mulig, helt til markedet forsvinner. Da flytter de til et annet spill. Så fortsetter idiotiet der, ettersom folk ikke er smarte nok til å lære av historien som allerede har blitt gjentatt mange ganger tidligere.

6625703[/snapback]

 

Du overdramatiserer dette. Saken er faktisk at dette problemet ikke kommer til å eskalere, men minske. Og jeg skal fortelle deg hvorfor.

 

Grunnen til at spillere i WoW i det hele tatt trenger gull, er for å kjøpe mounts, items osv. Blizzard er klar over problemet med gullsalg, og de gjør noe med det. Istede for at du får fatt i gull på en eller annen måte for å finansiere kjøp av forskjellige saker og ting, gjør de det slik at du direkte må jobbe for å få den spesifike tingen. De fjerner det første leddet, å skaffe seg gull, og gjør heller at din karakter må farme reputation, må være med å drepe bosser i spillet, for og i det hele tatt kunne fortsette å utvikle karakteren. Gull blir etterhvert mer og mer verdiløst. Blizzard har kunngjort at mesteparten av leveling i The Burning Crusade vil foregå i instancer, og jeg antar de kommer til og gjøre de fleste items BoP for å gjøre det vanskeligere og få tak i utstyr bare ved hjelp av gull.

 

Jeg deler forøvrig ikke ditt syn om åpenheten når det gjelder gullkjøp. Jeg har flere venner som har kjøpt gull, og de prøver ikke å skjule det. Dette er fordi ingen i den "gjengen" jeg spiller med, bryr seg.

Lenke til kommentar
Folk blir tydeligvis berørt i forskjellig grad av dette. Det er derfor det er så stor uenighet blant spillerne her. Hadde det vært snakk om å jukse i poker o.l så hadde det nok vært stort overtall av motstandere mot det. Men jeg mener at de aller fleste som spiller WoW, ikke blir påvirket av gullkjøp i noen særlig grad. Det er nok derfor gullkjøp er så utbredt. Det hjelper spilleren som kjøper i stor grad, og påvirker de andre spillerne i liten grad. Slik er det nok hvertfall endel som ser det.

6624668[/snapback]

 

Det er nok kanskje noen gullkjøpere som ville stoppet å kjøpe gull dersom det ble upopulært nok, men langt fra alle.

Saken er jo at gullkjøp kan gjøres helt anonymt. Ingen kan egentlig vite hvor mye gull du har. Jeg tror svært få prater om at de kjøper gull med andre. De fleste vet at det ikke er noe å være stolt av akkurat.

Det er lett å unnskylde sitt eget gullkjøp når det er helt anonymt. Man hører ikke om andre som kjøper gull heller, så da er det liksom greit. "Ingen andre gjør det jo, tror jeg...".

 

Tenk på det. Gullselgerne skal finansiere reklame, websider, farming, datamaskiner, accounts (som visstnok blir bannet av og til), pluss, pluss... Samtidig selger de gull for en ganske latterlig lav penge, i konkurranse med andre gullselgere. Da er du jo nødt til å selge en bråte med gull for å få det til å gå rundt.

 

Så, gullet tar de bare ut av løse lufta da eller?

 

Selvfølgelig gjør de ikke det. Det blir blant annet finansiert av gullkjøperne selv, som også kjøper (antageligvis tilogmed i større grad, ettersom de har mer å rutte med) items gullfarmerne selger.

 

En bieffekt av at folk får gull rett i lomma er jo at de slipper å farme, og hvis trenden forsetter å utvikle seg, så vil det si at det etterhvert blir bare bots som grinder spots. Og sånn er det jo mange steder allerede faktisk. Det er lett å se hvis man vet hva man skal se etter.

 

Skikkelig trist rett og slett... Særlig for casuals som ikke er opptatt med å raide, eller er oppdatert nok til å skjønne hva som foregår. Gullselgere forvandler sakte WoW til å bli et mere ensforming og asosialt spill, der det blir påkrevd å kjøpe gull. Hvis ikke sliter du.

 

Gullfarmerne kommer ikke til å stoppe. De vil fortsette å konkurrere med hverandre, og finne nye uærlige metoder for å få tak i så mye gull som mulig, helt til markedet forsvinner. Da flytter de til et annet spill. Så fortsetter idiotiet der, ettersom folk ikke er smarte nok til å lære av historien som allerede har blitt gjentatt mange ganger tidligere.

6625703[/snapback]

 

Du overdramatiserer dette. Saken er faktisk at dette problemet ikke kommer til å eskalere, men minske. Og jeg skal fortelle deg hvorfor.

 

Grunnen til at spillere i WoW i det hele tatt trenger gull, er for å kjøpe mounts, items osv. Blizzard er klar over problemet med gullsalg, og de gjør noe med det. Istede for at du får fatt i gull på en eller annen måte for å finansiere kjøp av forskjellige saker og ting, gjør de det slik at du direkte må jobbe for å få den spesifike tingen. De fjerner det første leddet, å skaffe seg gull, og gjør heller at din karakter må farme reputation, må være med å drepe bosser i spillet, for og i det hele tatt kunne fortsette å utvikle karakteren. Gull blir etterhvert mer og mer verdiløst. Blizzard har kunngjort at mesteparten av leveling i The Burning Crusade vil foregå i instancer, og jeg antar de kommer til og gjøre de fleste items BoP for å gjøre det vanskeligere og få tak i utstyr bare ved hjelp av gull.

 

Jeg deler forøvrig ikke ditt syn om åpenheten når det gjelder gullkjøp. Jeg har flere venner som har kjøpt gull, og de prøver ikke å skjule det. Dette er fordi ingen i den "gjengen" jeg spiller med, bryr seg.

6627416[/snapback]

 

@ |Nixon|

Huff jeg kan ikke la være.

 

Du sier problemet ikke kommer til å eskalere men minske, herregud hvor tett går det an å bli egentlig?

 

Uansett om alle items blir BoP så kommer ikke problemet til å minske men eskalere rett å slett fordi noen IKKE gidder å spille spillet som det er ment å bli spilt, men vil hoppe over det "kjedelige" for kun å spille det dem synes er morsomt. Så lenge folk kjøper gull vil det gå ut over andre som igjen av forskjellige grunner som er nevnt i hopetall i denne tråden mister masse av sine inntekter på grunn av disse late egoistene bli "tvunget" til å kjøpe gull selv om de helst vil la være, vis grunnlaget for en "vanlig" spiller til å tjene gull blir tatt vekk så skjønner du selv hva som skjer. Og desto fler som kjøper gull desto mindre grunnlag får dem som prøver å gjøre dette ærlig. Desto flere BOTs/Farmers vi får pga gullkjøpende tosker desto mindre tjener de ærlige. Desto flere BOTs/Farmers desto mer effektivitet kreves fra "firmaene" for å tjene gull og så har vi det gående.

 

 

@gullkjøpere

 

Enten VIL du ikke forstå eller så MÅ du bare forsvare JUKS fordi det er et SPILL. Fotball er et spill, Sjakk er et spill, Poker er et spill, WoW er et spill. Felles for alle er at folk bruker tid og penger på å spille dem, i noen spill investerer man mye tid og WoW er et sånt spill, man kan ikke være i toppen i et spill uten å investere tid. De som prøver seg på det men ikke har tiden eller hodet som trengs må ty til juksing.

 

Kjøp gull og du støtter ødeleggelsen av world of warcraft

Kjøp gull og du viser liten forståelse for hva et mmorpg er

Kjøp gull og du viser at World of Warcraft ikke er et spill egnet for din hverdag

Kjøp gull og du viser at du gir faen i alle som spiller "ærlig"

 

Bruk BOTs/Exploits og du er pokker meg ikke egnet til å uttale deg om noe som helst, det er faktisk ENDA mer patetisk enn gullkjøp, og like ille på alle områder.

 

Intill Blizzard selv lanserer en tjeneste der du kan kjøpe gull etc så hold dere på matta, dere kommer til å bli tatt før eller senere, det er null problem å spore en gull trade til din account og tar Blizzard characteren som du "får" gullet av kan de spore ALLE trades fra denne characteren.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Folk blir tydeligvis berørt i forskjellig grad av dette. Det er derfor det er så stor uenighet blant spillerne her. Hadde det vært snakk om å jukse i poker o.l så hadde det nok vært stort overtall av motstandere mot det. Men jeg mener at de aller fleste som spiller WoW, ikke blir påvirket av gullkjøp i noen særlig grad. Det er nok derfor gullkjøp er så utbredt. Det hjelper spilleren som kjøper i stor grad, og påvirker de andre spillerne i liten grad. Slik er det nok hvertfall endel som ser det.

6624668[/snapback]

 

Det er nok kanskje noen gullkjøpere som ville stoppet å kjøpe gull dersom det ble upopulært nok, men langt fra alle.

Saken er jo at gullkjøp kan gjøres helt anonymt. Ingen kan egentlig vite hvor mye gull du har. Jeg tror svært få prater om at de kjøper gull med andre. De fleste vet at det ikke er noe å være stolt av akkurat.

Det er lett å unnskylde sitt eget gullkjøp når det er helt anonymt. Man hører ikke om andre som kjøper gull heller, så da er det liksom greit. "Ingen andre gjør det jo, tror jeg...".

 

Tenk på det. Gullselgerne skal finansiere reklame, websider, farming, datamaskiner, accounts (som visstnok blir bannet av og til), pluss, pluss... Samtidig selger de gull for en ganske latterlig lav penge, i konkurranse med andre gullselgere. Da er du jo nødt til å selge en bråte med gull for å få det til å gå rundt.

 

Så, gullet tar de bare ut av løse lufta da eller?

 

Selvfølgelig gjør de ikke det. Det blir blant annet finansiert av gullkjøperne selv, som også kjøper (antageligvis tilogmed i større grad, ettersom de har mer å rutte med) items gullfarmerne selger.

 

En bieffekt av at folk får gull rett i lomma er jo at de slipper å farme, og hvis trenden forsetter å utvikle seg, så vil det si at det etterhvert blir bare bots som grinder spots. Og sånn er det jo mange steder allerede faktisk. Det er lett å se hvis man vet hva man skal se etter.

 

Skikkelig trist rett og slett... Særlig for casuals som ikke er opptatt med å raide, eller er oppdatert nok til å skjønne hva som foregår. Gullselgere forvandler sakte WoW til å bli et mere ensforming og asosialt spill, der det blir påkrevd å kjøpe gull. Hvis ikke sliter du.

 

Gullfarmerne kommer ikke til å stoppe. De vil fortsette å konkurrere med hverandre, og finne nye uærlige metoder for å få tak i så mye gull som mulig, helt til markedet forsvinner. Da flytter de til et annet spill. Så fortsetter idiotiet der, ettersom folk ikke er smarte nok til å lære av historien som allerede har blitt gjentatt mange ganger tidligere.

6625703[/snapback]

 

Du overdramatiserer dette. Saken er faktisk at dette problemet ikke kommer til å eskalere, men minske. Og jeg skal fortelle deg hvorfor.

 

Grunnen til at spillere i WoW i det hele tatt trenger gull, er for å kjøpe mounts, items osv. Blizzard er klar over problemet med gullsalg, og de gjør noe med det. Istede for at du får fatt i gull på en eller annen måte for å finansiere kjøp av forskjellige saker og ting, gjør de det slik at du direkte må jobbe for å få den spesifike tingen. De fjerner det første leddet, å skaffe seg gull, og gjør heller at din karakter må farme reputation, må være med å drepe bosser i spillet, for og i det hele tatt kunne fortsette å utvikle karakteren. Gull blir etterhvert mer og mer verdiløst. Blizzard har kunngjort at mesteparten av leveling i The Burning Crusade vil foregå i instancer, og jeg antar de kommer til og gjøre de fleste items BoP for å gjøre det vanskeligere og få tak i utstyr bare ved hjelp av gull.

 

Jeg deler forøvrig ikke ditt syn om åpenheten når det gjelder gullkjøp. Jeg har flere venner som har kjøpt gull, og de prøver ikke å skjule det. Dette er fordi ingen i den "gjengen" jeg spiller med, bryr seg.

6627416[/snapback]

 

 

Du betaler fremdeles for items selv om du skaffer dem selv, i form av repair bills.

Jo bedre utstyr, jo høyere repair bills. I tillegg kommer utgifter for consumables, som potions, sharpening stones, etc. etc.

 

Forbruket av gull avtar ikke etterhvert slik som du påstår, det øker. Jo eldre og mer etablert en server er, desto høyere vil behovet for gull være, ettersom spillerne har et generellt høyere snitt i levels og utstyr.

 

Mange spillere gidder ikke å bry seg med å prøve å tjene penger i det hele tatt når muligheten for å skaffe seg gull på enklere måter er lett tilgjengelig. De gidder heller ikke å bry seg med crafting, eller å skaffe materialer til crafting eller enchanting selv, ettersom gullselgere tjener inn mye av gullet sitt ved å fallby disse varene på AH. Mye av effektiviteten i å farme materialer selv faller også bort når man må konkurrere med drøssevis av farm-bots som er på plass døgnet rundt. For ikke å snakke om konkurransen på AH...

 

Slik får gullselgerne kontroll over markedet for inntjening av gull.

 

Det er også lettere å sløse gull når man ikke har tjent det selv. Derfor vil gullselgere ha stadig gladere dager framover, hvis vi lar trenden fortsette slik den ser ut nå.

 

At mesteparten av levling i BC vil foregå i instancer ser jeg på som positivt. Det er en bra bremsekloss for å hindre noe av farmingen. På den annen side er det vel ikke fullt så positivt for casuals som kjøper ekspansjonen.

 

Uansett er det desverre former for farming i instancer også, du kan sjekke det ut i tråden jeg postet til Bandreaz for ikke så mange poster siden.

Gullfarmeres bruk av tredjeparts software i instancer gjør at de lett kan soloe hele greia mye raskere enn et vanlig party kan klare å komme gjennom ved hjelp av samarbeid.

 

Vil gjerne si til slutt her at det er kult at du kommer med seriøse innlegg, det har vært dypt savnet :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du i det hele tatt siterte inlegget mitt. Det du skriver er jo for det meste bare repitisjon av hvor fryktelig gullkjøp er, og hvordan Azeroth kommer til og gå under om ikke lenge fordi bots vil ta over.

 

Du sier problemet ikke kommer til å eskalere men minske, herregud hvor tett går det an å bli egentlig?

 

Uansett om alle items blir BoP så kommer ikke problemet til å minske men eskalere rett å slett fordi noen IKKE gidder å spille spillet som det er ment å bli spilt, men vil hoppe over det "kjedelige" for kun å spille det dem synes er morsomt.

 

Javel? Kan du komme med argumentasjon for denne påstanden? Inlegget mitt handlet om hvorfor det ikke kommer til å bli slik, nå får du prøve å begrunne dine meninger uten å gjenta deg selv i det uendelige og bare prate vissvass.

 

Edit: Dette var til ChrchBrnr.

Endret av |NiXoN|
Lenke til kommentar

@ _Andreaz

 

Du kan i det minste prøve å argumentere.

 

Gi meg link til den BOTen, eller nei om du har sett den "nyheten" på en av goldselling sitene du sitter på så vil jeg ikke ha link. Kun offisiell Blizzard link er godt nok.

 

Ja jeg har sett folk som har blitt bannet pga BOT/Exploit, har selv fått en haug goldfarmere bannet fra Doomhammer. Dire Maul teleport exploit ting.

 

@ |Nixon|

 

Ja gjorde en feil når jeg quota hele inlegget ditt. Det jeg ville til livs var din påstand om at problemet ikke kommer til å eskalere men minske. Noe jeg faktisk tok opp i mitt innlegg.

 

Henviser forøvrig til Rata101 sitt inlegg om du vil ha en bedre argumentasjon.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Folk blir tydeligvis berørt i forskjellig grad av dette. Det er derfor det er så stor uenighet blant spillerne her. Hadde det vært snakk om å jukse i poker o.l så hadde det nok vært stort overtall av motstandere mot det. Men jeg mener at de aller fleste som spiller WoW, ikke blir påvirket av gullkjøp i noen særlig grad. Det er nok derfor gullkjøp er så utbredt. Det hjelper spilleren som kjøper i stor grad, og påvirker de andre spillerne i liten grad. Slik er det nok hvertfall endel som ser det.

6624668[/snapback]

 

Det er nok kanskje noen gullkjøpere som ville stoppet å kjøpe gull dersom det ble upopulært nok, men langt fra alle.

Saken er jo at gullkjøp kan gjøres helt anonymt. Ingen kan egentlig vite hvor mye gull du har. Jeg tror svært få prater om at de kjøper gull med andre. De fleste vet at det ikke er noe å være stolt av akkurat.

Det er lett å unnskylde sitt eget gullkjøp når det er helt anonymt. Man hører ikke om andre som kjøper gull heller, så da er det liksom greit. "Ingen andre gjør det jo, tror jeg...".

 

Tenk på det. Gullselgerne skal finansiere reklame, websider, farming, datamaskiner, accounts (som visstnok blir bannet av og til), pluss, pluss... Samtidig selger de gull for en ganske latterlig lav penge, i konkurranse med andre gullselgere. Da er du jo nødt til å selge en bråte med gull for å få det til å gå rundt.

 

Så, gullet tar de bare ut av løse lufta da eller?

 

Selvfølgelig gjør de ikke det. Det blir blant annet finansiert av gullkjøperne selv, som også kjøper (antageligvis tilogmed i større grad, ettersom de har mer å rutte med) items gullfarmerne selger.

 

En bieffekt av at folk får gull rett i lomma er jo at de slipper å farme, og hvis trenden forsetter å utvikle seg, så vil det si at det etterhvert blir bare bots som grinder spots. Og sånn er det jo mange steder allerede faktisk. Det er lett å se hvis man vet hva man skal se etter.

 

Skikkelig trist rett og slett... Særlig for casuals som ikke er opptatt med å raide, eller er oppdatert nok til å skjønne hva som foregår. Gullselgere forvandler sakte WoW til å bli et mere ensforming og asosialt spill, der det blir påkrevd å kjøpe gull. Hvis ikke sliter du.

 

Gullfarmerne kommer ikke til å stoppe. De vil fortsette å konkurrere med hverandre, og finne nye uærlige metoder for å få tak i så mye gull som mulig, helt til markedet forsvinner. Da flytter de til et annet spill. Så fortsetter idiotiet der, ettersom folk ikke er smarte nok til å lære av historien som allerede har blitt gjentatt mange ganger tidligere.

6625703[/snapback]

 

Du overdramatiserer dette. Saken er faktisk at dette problemet ikke kommer til å eskalere, men minske. Og jeg skal fortelle deg hvorfor.

 

Grunnen til at spillere i WoW i det hele tatt trenger gull, er for å kjøpe mounts, items osv. Blizzard er klar over problemet med gullsalg, og de gjør noe med det. Istede for at du får fatt i gull på en eller annen måte for å finansiere kjøp av forskjellige saker og ting, gjør de det slik at du direkte må jobbe for å få den spesifike tingen. De fjerner det første leddet, å skaffe seg gull, og gjør heller at din karakter må farme reputation, må være med å drepe bosser i spillet, for og i det hele tatt kunne fortsette å utvikle karakteren. Gull blir etterhvert mer og mer verdiløst. Blizzard har kunngjort at mesteparten av leveling i The Burning Crusade vil foregå i instancer, og jeg antar de kommer til og gjøre de fleste items BoP for å gjøre det vanskeligere og få tak i utstyr bare ved hjelp av gull.

 

Jeg deler forøvrig ikke ditt syn om åpenheten når det gjelder gullkjøp. Jeg har flere venner som har kjøpt gull, og de prøver ikke å skjule det. Dette er fordi ingen i den "gjengen" jeg spiller med, bryr seg.

6627416[/snapback]

Du betaler fremdeles for items selv om du skaffer dem selv, i form av repair bills.

Jo bedre utstyr, jo høyere repair bills. I tillegg kommer utgifter for consumables, som potions, sharpening stones, etc. etc.

 

Forbruket av gull avtar ikke etterhvert slik som du påstår, det øker. Jo eldre og mer etablert en server er, desto høyere vil behovet for gull være, ettersom spillerne har et generellt høyere snitt i levels og utstyr.

 

Mange spillere gidder ikke å bry seg med å prøve å tjene penger i det hele tatt når muligheten for å skaffe seg gull på enklere måter er lett tilgjengelig. De gidder heller ikke å bry seg med crafting, eller å skaffe materialer til crafting eller enchanting selv, ettersom gullselgere tjener inn mye av gullet sitt ved å fallby disse varene på AH. Mye av effektiviteten i å farme materialer selv faller også bort når man må konkurrere med drøssevis av farm-bots som er på plass døgnet rundt. For ikke å snakke om konkurransen på AH...

6627595[/snapback]

 

Tror du virkelig at mange spillere kommer til å kjøpe gull for å betale repair-bills og Health potions? Dette ser for meg ut som noe du tar rett ut fra ditt eget hode, og ikke noe du har erfart/har dokumentasjon for.

Lenke til kommentar

Er jo ofte slik at harcore raiders kjøper gull når de prøver på nye instancer. (sånn som naxx er nå) Dette for nettopp å finansiere pots og repairs. Men ofte kan også disse ha et stort overskudd av gull fra tidligere instance farming som har gitt store gull inntjeninger.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at mange spillere kommer til å kjøpe gull for å betale repair-bills og Health potions? Dette ser for meg ut som noe du tar rett ut fra ditt eget hode, og ikke noe du har erfart/har dokumentasjon for.

6627645[/snapback]

 

Jeg snakker av egen erfaring. Før sommeren startet var guildet mitt gjennom BWL.

 

Tror alle som spiller endgame er enige med meg i at man bare bruker mere gull etterhvert som man utvikler characters.

 

Litt av poenget er også at med en godt utstyrt level 60 har man store muligheter til å skaffe seg mye gull relativt lett (det er derfor det er så dyrt å være en godt utstyrt level 60), men mange velger dette bort til fordel for ting de føler er morsommere, som instance raids.

 

Jeg føler ikke at jeg trenger å dokumentere dette. Det er ganske selvforklarende synes jeg. Men, som ChrchBrnr allerede har nevnt, så er det flere uttalelser fra "motparten" i denne tråden på at man kjøper gull av nettopp denne grunnen.

Lenke til kommentar
Er jo ofte slik at harcore raiders kjøper gull når de prøver på nye instancer. (sånn som naxx er nå) Dette for nettopp å finansiere pots og repairs. Men ofte kan også disse ha et stort overskudd av gull fra tidligere instance farming som har gitt store gull inntjeninger.

6627665[/snapback]

 

Hvis man har et guild som deler ut gull fra guildbanken, så er man skikkelig heldig.

Vi hadde ikke en slik ordning i mitt guild, og det virker som mange andre heller ikke har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...