Gå til innhold

Hund, katt og blomst!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten anbefaling er å velge ut 1-3 av de bildene du er aller mest fornøyd med og deretter be om tilbakemelding på dem.

 

Og en annen anbefaling er å lagre bildene som JPG og ikke GIF.

GIF støtter bare 256 farger mens JPG så kan du vel ha 16,7 millioner sånn ca.

 

Og gjerne litt større bilder :D

Lenke til kommentar

Fine snapshots. Jeg er normalt sett ikke noe hunderperson, men det var fine hundebilder. Det bildet som, innholdsmessig, appelerte mest til meg var det med katten i treet.

 

Desverre synes jeg det var litt lite "saft" i bildene dine. Jeg tror det kan hende dette er fordi du, som andre har nevnt, har valgt GIF som ditt format. Med 256 farger kan deler av "spruten" bli tatt vekk. Har du originalbildene i JPG? Kunne du ha lagt ut kattebildet jeg nevnte sammen med bildet av de to hundene i jpg, slik at man kan se de som de burde sees?

Lenke til kommentar
Fine snapshots. Jeg er normalt sett ikke noe hunderperson, men det var fine hundebilder. Det bildet som, innholdsmessig, appelerte mest til meg var det med katten i treet.

 

Desverre synes jeg det var litt lite "saft" i bildene dine. Jeg tror det kan hende dette er fordi du, som andre har nevnt, har valgt GIF som ditt format. Med 256 farger kan deler av "spruten" bli tatt vekk. Har du originalbildene i JPG? Kunne du ha lagt ut kattebildet jeg nevnte sammen med bildet av de to hundene i jpg, slik at man kan se de som de burde sees?

6449925[/snapback]

 

Takk takk!

Skal prøve å få det til, var ikke klar over dette med GIF , JPG jeg da :blush:

Da lærte jeg noe nytt, får laste det opp på nytt :!:

Og så skal jeg droppe å laste opp i photoshop neste gang :!: '

 

 

Fikk de forøvrig ikke noe større, lastet opp i photobucket og der blir de forminsket.

Lenke til kommentar
En glimrende funskjon i dette forumet er at man kan legge til bilder. Personlig bruker jeg alltid den innebygde vedleggsfunksjonen når jeg poster her.

6450002[/snapback]

 

 

Hehe, mulig jeg er dum...

Hva mente du med det innlegget? :p:blush:

 

Edit: trur jeg skjønte det :blush:

 

Gikk ikke ann å legge til vedlegget mitt her :dontgetit::hmm:

Endret av Kiter
Lenke til kommentar

Takk takk!

Skal prøve å få det til, var ikke klar over dette med GIF , JPG jeg da :blush:

Da lærte jeg noe nytt, får laste det opp på nytt :!:

Og så skal jeg droppe å laste opp i photoshop neste gang :!: '

 

Fikk de forøvrig ikke noe større, lastet opp i photobucket og der blir de forminsket.

 

 

Adobe Photoshop? Det skal være mulig å lagre i JPG der også. Tror de fleste program har muligheten, men enkelte må man enten velge eksportere eller så må man velge et annet format enn GIF. Ikke så farlig at du ikke var klar over det, for NÅ er du jo klar over det ;)

 

Photobucket? Er det ikke bare å stille preferansene det? Det den andre brukeren mener med vedlegg er som følger. Om du starter en tråd, eller svarer en tråd, så har du jo et vindu du skriver melding i. Nedenfor smileyeen er det en mulighet som heter filvedlegg. Her kan du ta browse, og dermed lete frem bildet på harddisken din. Håper ting ble litt mer forståelig nå.

 

Husk, vi har alle vært nybegynnere en gang.

Lenke til kommentar

Takk takk for svar!

Jepp, Adobe Photoshop, fikk det til nå...

ja...men det er ikke så gøy å finn ut HVOR mye nybegynne rman egentlig er noen ganger:P

Gøy å lære nye ting da.

 

Hm...har ikke peiling på photobucket egentlig.

 

Prøvde å legge til et vedlegg, den lastet og lastet, men da den skulle være ferdig var det ikke noe der, den hadde ikke lastet det opp! :ermm:

*rotete skrevet*

 

 

Takk for all hjelp jeg får, setter stor pris på det :D

Endret av Kiter
Lenke til kommentar

For å legge et bilde med som vedlegg krever at du begrenser størrelsen noe. Perfekt er mellom 800 og 1200 pixler på den lengste siden, og maks 300 kb synes jeg holder til et vanlig bilde.

Det er mye enklere hvis bildene ligger ved som vedlegg. Vi ser ut fra thumb'en om vi ønsker å studere bildet nærmere, og klikke på bildet hvis det ser interessant ut. Da er det heller ingen fare for å sprenge rammene på forumet, som vi av og til ser.

Jeg hopper ofte over tråder med linker, hvis det ikke er noe i teksten som får meg til å bli nysjerrig. Bilder fra en nybegynner hører ikke til blant det, selv om det kan skjule seg store mesterverk bak linkene. Det er ofte for mange tråder å sjekke til at jeg gidder å bruke tid på slikt.

Nå har jeg egentlig brukt mer tid på dette innlegget, men jeg synes du fortjener en tjangs til å lære.

Lenke til kommentar
(Bilde av katt) Her er det ene i JPG :)

 

Se der ja, der ble det en litt mer glatt katt. Jeg ser også at du har klippet vekk deler av treet som var i i det øverste høyre hjørnet på gif-bildet. Det var ikke så dumt.

 

Selvfølgelig, jeg hadde foretrukket det om du hadde "klonet" vekk grenene nede til venstre, da de, som andre har påpekt, kan virke forstyrrende. Synes desverre ikke at fargene hadde den spruten jeg etterlyste tidligere, selv om de var hakket bedre nå.

 

Og PMnormal. Skarpheten på katten er ganske trivelig, man kan se både pelsdetaljer og værhår, selv om buken på katten ser litt blurret ut, noe som jo er naturlig. Det er den store forskjellen på hår som i monsters inc og virkelig hår, i det virkelig liv ser man ikke et hvert hårstrå midt i pelsen.

 

Synes ellers det var et fint bilde av en fin pus. Er det en kattunge eller? Ser ikke helt voksen ut.

Lenke til kommentar
(Bilde av katt) Her er det ene i JPG :)

 

Se der ja, der ble det en litt mer glatt katt. Jeg ser også at du har klippet vekk deler av treet som var i i det øverste høyre hjørnet på gif-bildet. Det var ikke så dumt.

 

Selvfølgelig, jeg hadde foretrukket det om du hadde "klonet" vekk grenene nede til venstre, da de, som andre har påpekt, kan virke forstyrrende. Synes desverre ikke at fargene hadde den spruten jeg etterlyste tidligere, selv om de var hakket bedre nå.

 

Og PMnormal. Skarpheten på katten er ganske trivelig, man kan se både pelsdetaljer og værhår, selv om buken på katten ser litt blurret ut, noe som jo er naturlig. Det er den store forskjellen på hår som i monsters inc og virkelig hår, i det virkelig liv ser man ikke et hvert hårstrå midt i pelsen.

 

Synes ellers det var et fint bilde av en fin pus. Er det en kattunge eller? Ser ikke helt voksen ut.

6457513[/snapback]

 

Hun er bare 10-11 uker :)

 

Takk for konstruktiv kritikk!

Lenke til kommentar
Hun er bare 10-11 uker :)

Takk for konstruktiv kritikk!

 

Hehe. Forøvrig, er Felixfabula og Kiter samme person, eller? To forskjellige kontoer ser du.

6459823[/snapback]

 

Hihi!

Kiter er brukeren som har tatt noen av bildene.

Felixfabula er venninnen til Kiter, hun har også tatt noen av bildene:P

Begge er helt grønne på dette kameraet, det er Kiter sin morfar sitt,kiter fikk det levert uten bruksannvisning og cd, så det er ikke så lett å lære seg de nødvendige funksjonene, men vi prøver:P

Kiter er hos Felixfabula nå.P

Lenke til kommentar
Hils til felixbula, da, kiter (eller omvendt). Se om dere finner en bruksanvisning på canon.no. Det bør finnes et pdf-dokument dere kan laste ned der.

6460558[/snapback]

 

Ok, det hadde vært en idè!

Trur ikke jeg skal forsøke å legge inn flere bilder før jeg kan litt mer nei, men det er lov å prøve seg :!:

Skal prøve meg på noen bilbilder nå - jepp! 16 år, jente og skikkelig bilentusiast :blush: :!:

Men, men...

Takk for at dere brukte tid på bildene da ihvertfall, og takk for all hjelp :D

Lenke til kommentar

Ok, det hadde vært en idè!

Trur ikke jeg skal forsøke å legge inn flere bilder før jeg kan litt mer nei, men det er lov å prøve seg :!:

 

Det er vel bare til å legge ut ting selv om du ikke kan så meget. Tror mange av de som er her begynte som folk som "ikke kunne noe". Fordelen med denne siden fremfor foto.no er at vi som ser på bildene og gir kritikk ikke nødvendigvis er superproffe.

 

Så bare legg ut bilder som du er fornøyd med du, men gjerne bare en eller to pr post...

 

Dermed kan vi hjelpe deg med eventuelle forbedringer, og du lærer mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...