Gå til innhold

Erfaringer - samsung LE32M61B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med denne LCD-skjermen? Hvor god er den? Alt av svar er topp.

 

Finnes det ikke et eget forum for å diskutere TV-skjermer?

6445662[/snapback]

 

Har ikke prøvd den selv, men er en av skjermene jeg vurderer sterkt selv. Har lest masse positivt om den, og mange sier det er en av de beste LCD skjermene på markedet. Men det er mulig jeg går etter en LE32M51B istedet, for å spare et par tusenlapper.

 

Et TV-skjerm forum hadde vært topp.

Lenke til kommentar

Fordeler:

+ Meget god innsynsvinkel. Bildet taper seg ikke hverken ved innsyn fra sidene eller toppen.

+ God kontrast, ekstremt bra bildekvalitet. Ikke blurrete som ofte er tilfelle for 32"-skjermer i 10.000 kr.-klassen og under.

+ Meget god og oversiktlig meny.

+ Har selv kabel-TV fra Canal Digital og bildet var for meg overaskende bra mtp. at TV-sendinger enda ikke går i HD-kvalitet.

+ Bildet er sylskarpt med PC.

+ TV'en ser elegant og eksklusiv ut.

 

Ulemper:

(-) Fjernkontrollen ser ikke like eksklusiv ut som TV'en.

(-) Den medfølgende avrundede foten står ikke helt i stil med det enkle, klassiske designet på TV'en. Den skal nok opp på veggen uansett etterhvert, så det er ingen big deal for meg.

 

Konklusjon:

Det er ekstremt lite å utsette på denne.

Jeg betalte 14.000 kr, som selvfølgelig er mye penger, men jeg syns ikke det var så ille med tanke på hva jeg fikk igjen for det. En TV er en langvarig innvestering, og da er det greit å ikke kjøpe katta i sekken.

Hadde lenge planer om å holde meg rundt 10.000 kr, men er glad jeg valgte å legge til noen tusenlapper.

 

 

Sakset fra min erfaring i prisguiden.

 

Den anbefales!

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Tusen takk for at dere gadd å svare! Tror jeg går for den.

 

Er alle internettbutikker i prisguiden sikre?

 

Er det lurt å betale i oppkrav, så jeg er sikker på at jeg får en TV og ikke en liten boks med steiner når jeg henter på postkontoret?

 

Eller krever alle VISA og slikt?

 

Hvem kontaktes for å opprette et eget forum for TV?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vil gjerne koble denne TV'en opp mot PC, slik at jeg kan se filmer jeg har på dataen på TV'en.

 

1. Hvordan gjør man dette på denne TV'en?

Hvilke kabler trenger man?

 

Du trenger en helt ordinær VGA-kabel (vanlig skjermkabel) som du kobler ellom TV'en og PC'en.

Skru på TV og trykk på PC-knappen på fjernkontrollen. 

 

2. Noen som har erfaringer med denne TV'en hvordan bildet blir?

 

Takk for alle svar!

6543651[/snapback]

1. Du trenger en helt ordinær VGA-kabel (vanlig skjermkabel) som du kobler ellom TV'en og PC'en.

Skru på TV og trykk på PC-knappen på fjernkontrollen.

 

2. Overaskende bra med PC, med tanke på at det går via analog skjermkabel. Jeg har gått over til å bruke denne som fast PC-skjerm. Digg å lene seg tilbake i sofaen med trådløst mus og tastatur.

 

TV-bildene er også strålende. Men R71/72/75 er etter min mening tilnærmet identiske rent bortsett fra det fysiske utseendet.

Disse er også noe rimeligere. Jeg valgte dog M61 da jeg syns den ser litt mer elegant ut og at R7X virka litt plastc fantastc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...