Gå til innhold

Koble 360 til router. Hjelp


Anbefalte innlegg

Når jeg har vært koblet på xbox live har jeg bare brukt nettverkskabelen som fulgte med xbox'en. Siden jeg måtte flytte tv'en lenger vekk fra routeren tenkte jeg på å kjøpe trådløs nettverksadapter, men siden at denne skal være så tåpelig dyr(!) tenkte jeg at jeg bare kunne kjøpe en lenger LAN kabel som vanligvis blir brukt i datamskiner. Nå får jeg ikke xbox live til å funke, feilen jeg får opp er at det er noe med DNS serveren.. Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må den det.. du trenger bare en vanelig datakabel (eternet).

DNS kan stå for Domain Name System.

 

Litt fakta om DNS (som er relativt for å finne feilen):

Hovedoppgaven til en DNS-tjener er å konvertere mellom domenenavnet og en IP-adresse. Hver enhet på et datanettverk, for eksempel på Internettet, har en egen ip-adresse som identifiserer denne enheten.

--

 

Dette er bare litt av det DNS gjør men gjenerelt bare å oversette tekst til takk.

Dette betyr at det er noe feil med innstillingene dine og ikke noe feil med kabelen. Kansje routeren ikke klarer å sende riktig information frem til xboxen. Prøv å plugg den i en annen port å sjekk hvordan det fungerer eller eventuelt prøv med den gamle kabelen igejn...

 

anbefaler deg egenlig å kjøpe den trådløse løsningen siden denne er meget sikker og kjekk å ha med å gjøre (har selv ikke hatt noe probemer med den)

Lenke til kommentar

ja den trådløse adapteren er dyr men etter min mening verdt det. Du sletter å trekke kabler rundt om i huset og som jeg har gjort flere ganger, flyttet xboxen rundt til blant annet steder jeg ikke har hat mulighet til å trekke kabel uten om et spenn i luftlinje ;)

Lenke til kommentar

Enig med lars91.

Jeg kjøpte MS sin offisielle trådløse adapter på launchday. Plugget den i, og har siden aldri tenkt mer på nettverk og 360. Det bare funker.

 

Har selv erfaring med Xbox1 og flytting av tv-benken. Da måtte jeg opp i lenger kabelstrekk. Gikk vel fra 5 meter og opp mot 11 meter. Da ble det problemer med signaltap i kabel og for langt strekk.

Etter å ha knepet centimeter i begge ender og strekt kabel så rett som mulig, så funker det igjen. Men jeg ser at det er dårligere hastigheter på ftp med dette strekket enn jeg hadde på 5 meter strekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...