Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan blokke/utestenge andre fra hjemmenettverk?


Anbefalte innlegg

hallo,

 

jeg har et hjemmenettverk som består av en adsl boks -- Belkin ROuter som da sprer seg på wlan og lan. Når jeg går inn i DHCP Client List kommer jo alle "brukere" fram, er det mulig at jeg kan via admin kontrollen eller et anna program utestenge en bestemt klient??

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vis du ser i DHCP så kan du se vilke maskiner som har vert tilkoblet ruteren.

Det beste er vel å blokere MAC adressen til nettverkskortet som har vært tilkoblet ruteren. Siden vært eneste nettverkskort har en unik MAC adresse så kommer aldri det nettverkskortet inn på den ruteren igjen vis du blokerer det.

 

Desverre vet eg ikke hvordan man gjør det på belkin ruter.

Eg vet bare hvordan man gjør det på d-link og linksys.

 

Kansje noen andre vet?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Hvis det er sikkerhet mot at folk skal komme eg inn på ditt trådløse nett, så er jo selvfølgleig den beste måten å sikre nettet å kryptere det.

 

Ellers kan du også kun tillate mac-adressene som dine godkjentne maskiner her, og blokkere alle andre, men hvor ofte er det egentlig noe "sniker" seg på et kablet nettverk? hehe...

 

-Stgma

Lenke til kommentar

Blei litt off topic her.

Jeg bruker WPA, og er ikke sikkerheten som det er noe i veien med, men at jeg bare vil lære meg ossen jeg utestenger noen som jeg ser er på (broren min) ect.

 

Er ingen valgmuligheter for å blokkere MAC adress i Frimwaren til belkin, finnes det noen programmer som gjør jobben, eller noen kammandolinje triks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...