Gå til innhold

trenger noen råd og vink om vannkjøling.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lurer også på om det går ann og bytte nippler? gjøres det på selve cpu blokken eller er det radiatoren det skiftes nippler på?

 

ser forøvrig at magnum cpu & magnum nb kommer med 10mm nippler, men jeg vet ikke hvor store nipplene til cpu blokken er?

 

forresten, omega skrev noe om og bare bytte slangen til 1/2 eller no, går det ann og bruke blokkene sammen med radiatoren da uten og bytte nippler?

 

og eventuelt hvor får vi tak i disse slangene & eller nipplene som må til for at det skal passe.

 

(har også lekt med tanken på og sitte en dual innovatek i toppen på kabinettet med 2 stk 120mm vifter).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-15 23:44, skrev Snekker`n:

Jeg går fortsatt ut fra att vi snakker om innovatek sine radiatorer og skall disse brukes er det KUN pvc slange med Ø8 innv og Ø10 utvendig som passer på de org koblinger disse kan imidlertid skrus av og så kan man montere på andre som fås kjøpt hos microplex


-----------------------------------------------

Så det er egentlig en lett operajon,

det er bare og kjøpe nye nippler til radiatoren som passer til slangene?

 

en ting til: hva står ø8 & ø10 for da? er det dimmensjonen på slangene eller?

Lenke til kommentar

ø8 er innvendig dim på slangen ogø10 er utvendig dette er viktig med de orginale koblinger da de har en kon mutter som tres utenpå slanger blir slangen for tynn tetter den ikke blir den for tykk får du ikke mutteren på,skifter du derimot koblingene kan du bruke vilken som helst slange,det annbefales å bruke plastslangeklemmer på silikonslanger da de i metall kan skade slangen dinne fås kjøpt bla hos netconnection.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 01:06, skrev Blodhemn:

Hva med Innovatec sitt "fulle" sett på microplex.no?

Er det noe møkk eller?


Syns den ser helt grei ut jeg, standard pumpe, veldig pen vannblokk til amd.. og en relativ brukbar radiator?


Eller er jeg helt på jordet nå?


 

Dette er et bra sett, innovatec har veldig bra kjøleblokker

Lenke til kommentar

PC75 USB er stort!!

 

Du kan sette pumpe og radiator (hvertfall maxxxtor radiatoren) foran nede .. foran de 2 frontmonterte viftene.. Men da må du fjerne den ekstra HD drive bay'en, og borre ut boltene som holder fast den speaker gropa (vet ikke hva jeg skal kalle den ;))

 

Satt min HDD drive bay's over PSU, god plass og har lange nok ledninger..

 

Skulle kanskje ønske meg at jeg kjøpte mindre kabinett..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-16 20:24, skrev NilsJohan:

Det går også an å bruke y-rør til å lage returvann og sånt, for de som ikke er så "avanserte" =)


 

ja, selfølgelig...du kan jo også lage den slik da...

(vist du fortsatt er ørlittegranne avansert)

 

manifoil2.JPG

 

åsså bruker du kranene til å strupe litt..

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Alekoy på 2002-10-17 18:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...