Gå til innhold

Opteron 146 til 995 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Netshop har i dag LilleLørdag med timesalg på blant annet AMD Opteron 146 2.0GHz S939 til 995 kr.

 

Denne vil være god til overklokking

 

 

 

Hilsen,

efikkan.

6437647[/snapback]

 

 

Hallo,

 

vet du hvor god, hva kan man få ut av den, med luft?

 

Mvh

Stig

6438015[/snapback]

Jeg vil tippe at de fleste går opp i 2,8GHz med god luftkjøling.

 

http://www.overclock.net/amd-cpus/55045-op...-adventure.html

osv.

 

Du finner sikkert mye i Google om du leter, og sikkert i forumet også.

Lenke til kommentar
Blir vel ikke så billig med tanke på prisfallet 24.

6438457[/snapback]

Husk at det er dobbelkjernene som skal falle i pris. Opteron kommer vel neppe for AM2 med det første. Så jeg vil si at tilbudet er veldig bra for de som vil overklokke og ikke trenger dobbelkjerne. Hadde jeg hatt penger til overs selv så hadde jeg slått til.

 

Du kan se her hva den koster normalt: AMD Opteron 146.

Lenke til kommentar

Det er med thermaltake Bigwater :p, så det er jo ikke noe knall kjøling akkurat :p, men det ser ut til at jeg ikke skal få en prosessor som når 3.ghz på stock volt akkurat. Skal sjekke om den når 3ghz i det hele tatt, for jeg har et møkka hovedkort som ikke liker ram på høyere hastigheter enn 240mhz :S.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er med thermaltake Bigwater :p, så det er jo ikke noe knall kjøling akkurat :p, men det ser ut til at jeg ikke skal få en prosessor som når 3.ghz på stock volt akkurat. Skal sjekke om den når 3ghz i det hele tatt, for jeg har et møkka hovedkort som ikke liker ram på høyere hastigheter enn 240mhz :S.

6455507[/snapback]

Er du sikker på at det er "møkka" hk's skyld? Minnekontroller sitter ikke på hk'et.

Du sikter muligens til at BIos for ditt hk ikke er helt "grei" mht. timings/settings for minne-timings?

Lenke til kommentar

Jeg har satt ned ram til 200mhz divider så det er ikke den så stopper nå. Men hovedkortet liker ikke ram over 230-240mhz, brikkene mine er 250mhz(500), og skal kjøres på 1T men på dette hovedkortet må jeg kjøre dem på maks 240mhz og 2T. Jeg har prøvd ut brikkene mine på broderns hovedkort og der kunne jeg klokke til 270mhz uten problemer og på 1T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...