Kromkaken Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Hei Jeg lurer på hvordan jeg kan forandre\øke hastigheten på viftene i pcen min? Slik at jeg kan overklokke skjermkortet uten å tenke på varme problemer:P Takk
snarius Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Eg trur det skal gå med RivaTuner, men er ikkje heilt sikker.
Garegaupa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Å auke hastigheten kan du nok ikkje få gjort, då dei fleste vifter allereie går på full fres (eventuelt med automatisk hastighetsreduksjon når behovet for kjøling er mindre). Skal du overklokke kraftig, vil nok oppgradering av kjølararne kunne vere til hjelp, alt ettersom kor effektive originalkjølarane er.
Kromkaken Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Tenkt og overklokke som mye som jeg kan med rivertuner eller noe sånt. Vet ikke hvor effektiv viftene mine er. Skjønner ikke noe av speedfan så får ikke lest av temp på skjermkort. Lurer virkelig på om nye vifter er nødvendig?
Garegaupa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Stort sett så går det greitt å overklokke til du får forstyrrelsar i biletet under speling av 3D-spel (såkalla "artifacts"). Når du når det punktet, er det berre å klokke litt ned att. No veit ikkje eg kva slags kort du har, men Nvidia-kort vil automatisk klokke ned viss temperaturen vert for høg (på desse kan du for øvrig sjå temperaturen på kortet via drivaren). Korleis dette er med ATI og andre typer kort lyt nokon andre svare på! Truleg vil du nok kunne klokke lenger med ein ny kjølar, men ingenting er sikkert i denne verda...
Kromkaken Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Vil klokke til eg får artifacts!! Har ATI radeon 9600se
Kromkaken Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 du skjønner jo at eg klokker ned etter at jeg får artifacts!! SÅ UNØDVENDIG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå