Gå til innhold

Guide til Judas Priests album (og diskusjonstråd)


Jaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Orginalen til Rocka Rolla er jo en cola flaske kork aktig? De måtte endre det og skriften til Rocka Rola pga det var plagiat av Coca Cola logoen. Bandet vil forrsten ikke at fans skal kjøpe de to første albumene dems ettersom plateselskapet Gull Records eller noe ikke gir dem noe som helst for salg.

6872265[/snapback]

 

Gull har lisensiert rettighetene til utallige små plateselskaper rundt om, som gir ut egne versjoner med forskjellige covere. Skal vel heller ikke se bort i fra at Coca Cola har hatt noe å si også, nei...

 

Men selv om Priest ikke vil at folk skal kjøpe de to første albumene, vil jeg si at de absolutt ikke bør oversees; spesiellt Sad Wings of Destiny er et genialt album uten noen som helst kommersielle preg av noen sort.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Er selv stor Priest fann og har alt dem har gitt ut både live og studio album. Hos meg kommer British steel plata langt over alle dem andre platene. denne plata er også hovedgrunnen til at jeg setter Priest så høyt som jeg gjør.

 

Hadde dem ikke hatt British steel plata. så hadde dem for meg vært et oki heavy band med endel bra sanger, men ikke noe særligt mer en det.

 

British steel er et mesterverk. Grunnen til dette er at de har mange sterke titler samlet på ei plate + du også har en blanding av de knalharde heavy låtene (Metal Gods, Grinder, Rapid Fire), du har de litt mer klasiske låtene (Living After Midnight, You Don't Have to Be Old to Be Wise), du har Breaking the Law som er en mer mellomting og du har United som kan gå litt innom pop metal stilen og er veldigt fengendes sang.

 

Du har alle disse fengendes sangene, et knalhardt heavy band og den rå vokalen til Halford. For meg er dette tidenes beste utgivelse over alle sjangere.

 

Sangene Metal Gods og Grinder er for meg noen av de råeste heavysangene som er utgitt. Du har et enormt trøkk, veldigt heavy gitarriff og den rå stemmen til halford som får utfolde seg frit i disse fantastiske sangene.

 

Plata spilles her opptil flere ganger i uken. Dette er en av de få platene jeg kan spille om igjen og om igjen og aldri gå lei.

Endret av Poolish
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Da har visst bandet plutselig dukket opp med info og releasedato for det nye albumet, gitt! :wee:

(Det er søren meg på tide. Over et år siden de sa de var i studio og holdt på.)

 

Judas Priest - Nostradamus

NostradamusAlbumCover300.jpg

 

Noe voldsomt kan vel ikke sies om albumet, men det skal visst være et dobbelt konseptalbum om profeten/spåmannen Nostradamus, som levde på 1500-tallet.

 

 

Lytt til låtene 'Visions' og 'Nostradamus' her:

JudasPriest.com

 

 

Det høres ikke så gæli ut, en slags blanding av Painkiller og Angel of Retribution. Gleder meg! :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Turbo-platen er det mange delte meninger om, og jeg er av den typen som liker denne. Private Property, Out In The Cold, Hot for Love er alle sjefgode sanger. Turbo skiller seg såpass ut fra de andre platene til Priest med mindre gitar og mer synth slik at den trangsynte "true" metalfansen dømmer dette albumet nord og ned. Karakter 4/10? Jeg ville lett gitt denne 9/10.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg får ta meg tid til å høre skikkelig på "Ripper"-albumene før jeg tar de med...

 

Takk for en utmerket guide der jeg er enig i nesten alt. Faktisk er Painkiller og Defenders mine to favorittalbum også, sammen med det beste fra Stained class, Sin after sin og Sad wings of destiny som også er supre.

 

CD

 

Ps. Drit i Ripper Owens albumene- det er ikke Judas Priest uten Halford ;-)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Noen som har gjort seg opp en mening om det nyeste albumet enda? Jeg glemte det litt bort, men fikk karret meg til å høre litt på det, og synes det er mer i AOR-gaten, med ganske lite av Priest-magien. Dessverre, selv om det ikke er så verst ellers. :-\

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal synes om Nostradamus prosjektet til Judas Priest, har hørt igjennom hele plata en 4-5 ganger og jeg synes det regelrett høres ut som 80/90 talls powermetal. Pestilence and Plague høres regelrett ut som en gammel Nightwish ripoff, tror det bare blir title tracken "nostradamus" som blir å overleve fra denne plata.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg skal synes om Nostradamus prosjektet til Judas Priest, har hørt igjennom hele plata en 4-5 ganger og jeg synes det regelrett høres ut som 80/90 talls powermetal. Pestilence and Plague høres regelrett ut som en gammel Nightwish ripoff, tror det bare blir title tracken "nostradamus" som blir å overleve fra denne plata.

 

synes at Nostradamus er et av det bedre .

Endret av ogger
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Nå har jeg først viet noe oppmerksomhet til dette forumet nå, men det som overasker meg er karakterene på albumene her. I de fleste andre albumguider pøses det på med tiere til et punkt hvor karakterene i seg selv blir meningsløse.

 

Judas Priest er mitt desiderte favorittband, og albumene jeg liker aller best må være Stained Class, Point of Entry og Defenders of the Faith. Det eneste albumet jeg synest er noe oppskrytt er Painkiller.

 

Turbo-platen synest jeg også at er ganske bra. Jeg er enig i at de i en del av låtene beveger seg litt for langt i retningen kommersiell glam-metall, men den har mange bra låter også. Overall har jeg en god følelse med hele albumet.

 

Kjøpte også Electric Eye for ikke så lenge siden, noe jeg anbefaler alle priest fans å gjøre. Må si at noen av de gamle musikkvideone som Hot Rockin og Locked In er litt (ufrivllig?) komiske.

 

Jeg synest det er litt synd hvordan det virker som at Judas Priest har blitt litt glemt. De var, som skrevet på førstesiden, det bandet som har betydd mest for metallsjangeren etter Sabbath. Alikevell kjenner jeg da "metallfolk" som ikke kan navnet på mer enn to Priest-låter.

Lenke til kommentar

Ram It Down og Screaming For Vengeance er jo must om du skal ha en feit Judas samling :)

 

Var på Judas Priest-konsert i sommer, de holder fortsatt koken.

 

Så du dem i Trondheim?

Så dem på Sweden Rock og det var en stor skuffelse.

Håper det er bedre når jeg skal se dem i Göteborg 1. Mars.

Endret av Clockworktoy
Lenke til kommentar
Har British Steel og Sad Wings of Destiny. Hva er det neste jeg burde sjekke ut?

 

Faren min var forresten på en Judas Priest konsert da de turnerte med Rocka Rolla på 70-tallet en gang. Var backstage og prøvde gitarer og sånt etterpå.

 

Haha, kult :D

 

Angående album du bør sjekke ut så er Stained Class og Screaming For Vengeance must haves i tillegg til de to du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...