Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda. har modda litt på mitt chieftec dragon dx-01 kabinett med 360W Har kjøpt dør med 80mm vifte og stort plexiglass fra komplett. har satt inn 80mm kabinettvifte med rød, grønn og blått lys i. Har en dual 30cm UVblacklight kald katode. Begge IDE-kablene mine på 45 cm er selvlysende + floppykabelen. Satt inn bryter til kald katide i front (sort - samme farge som kabinettet) Jeg har lagt inn 30x15cm med speilfliser i bunnen av kabinettet, (stilig) Både floppystasjon og cd-brenner er i sort utførelse for å matche det sorte kabinettet. (vet ikke som det går under kategorien casemods, men det er stilig) Har et sort casebadge med dødningehode på i fronten på kabinettet. *puh*

 

Jeg har altså ikke satt inn plexi i døra selv, men med mine ti tommeltotter ville ikke det har blitt noe bra - *kjøpt ser alltid pent ut*

Lenke til kommentar

Det fungerer veldig bra å koble to PSUer sammen. Guiden på denne sida gjør det omstendelig, men resultatet blir deretter.

http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm

 

Den enkle måten å gjøre det på er rett og slett å koble sammen ledning nummer 14 (som regel den grønne) på begge PSUene, og å koble sammen 0V (en av de svarte) på begge PSUene. Da går PSU boot-strømmen fra hovedkortet til begge PSUene, og begge kan belastes. På guiden hos burningissues.net har de gjort det sånn at du slipper å ha en hovedkort-connector hengende å dingle, mens i min guide blir det en hk-connector til overs. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-15 15:02, skrev Croyfer:

joda. har modda litt på mitt chieftec dragon dx-01 kabinett med 360W Har kjøpt dør med 80mm vifte og stort plexiglass fra komplett. har satt inn 80mm kabinettvifte med rød, grønn og blått lys i. Har en dual 30cm UVblacklight kald katode. Begge IDE-kablene mine på 45 cm er selvlysende + floppykabelen. Satt inn bryter til kald katide i front (sort - samme farge som kabinettet) Jeg har lagt inn 30x15cm med speilfliser i bunnen av kabinettet, (stilig) Både floppystasjon og cd-brenner er i sort utførelse for å matche det sorte kabinettet. (vet ikke som det går under kategorien casemods, men det er stilig) Har et sort casebadge med dødningehode på i fronten på kabinettet. *puh*


Jeg har altså ikke satt inn plexi i døra selv, men med mine ti tommeltotter ville ikke det har blitt noe bra - *kjøpt ser alltid pent ut*


 

har du bilder av PC'n din eller? Skulle gjerne sett de speilflisene !!

 

Dr.X

Lenke til kommentar

Herregud, han der som linken viste til jor det jo ganske vansklig da, kan jo sikkert overbelaste den lille icen som lager komtakten mellom ov og pin 14 på kontakta der...

jør slik:

2xpsu.JPG

 

12V kan du berre køble inn på en av molex-kontaktene på hoved-psuen

 

releet får du kjøpt på en sjikkelig bensin stasjon el. pass på at du får ett med "arbeidskontakt" eller NO for den som vil det..

 

så kobler du NO-kontakten inn på pinne 14 og 0V på f-eks 15/16/17

 

da virker det...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Alekoy på 2002-10-15 20:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...