Gå til innhold

Utviklingen til Halo


Anbefalte innlegg

Må bare få lagt til denne fordi den er bare helt konge! Til info så er det enkelte som hevder man ser svakt igjennom visiren til MC i dette bilde. Kan skimte ett øye og ett arr? Jaja.. tror nå ikke helt på det..

6435210[/snapback]

Det man ser i visiret til Master Chief på dette bildet er refleksjon av romskipet som svever over hodet hans.

6436494[/snapback]

 

Tror ikke det stemmer. Refleksjonen er fra den lysende tingen i midten av den gropen som åpner seg i et veldig lys. Der kan vi også forklare arret i ansiktet på MC. Det er en av sprekkene i jorden. Lyset fra skipet i bildet er i feil vinkel til å kunne lage den refleksjonen. Blir ekstra vanskelig også med tanke på den caps lignende greiene han har stikkende ut over visiren.

 

Når det kommer til grafikken i Halo 3 så har Bungie en vane for ikke å overdrive. De viser det vanligvis slik det vil se ut. Ikke noe Prerender tull. Det vil ofte kunne slå tilbake negativt da mange blir skuffet. Så mye som Halo 3 kommer til å bli hypet opp i skyene trenger de strengtatt ikke overdrive grafikken. Ikke så sikker på at de har lyst til det heller da fallhøyden og hypen blir høyere enn det de kan levere. Bungi viser ofte EKTE vare og man kan stole på hva de viser. Ikke mye vi kan hente frem og si at slik ble det IKKE.

 

De gav ut en Prerender trailer før Halo 2 for å vise litt om hvordan deres visjoner var. Men det var før de fikk satt det inn i selve spillmotoren. Altsp hva de ønsket å få frem. Alt da hadde de refleksjon i visiren osv.. men resultatet ble noe dårligere og UTEN refleksjon i visiren. Men det var altså ikke noe de reklamerte med at de brukte spillmotoren til å få frem. Det var bare en visjon og et mål de hadde satt seg.

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildene vi har sett til nå stammer vel utelukkende fra annonseringsfilmen fra E3, som benytter seg av samme grafikkmotoren. Så eventuelle forskjeller blir nok ikke så utrolig store mellom hva vi ser her og hva vi får forhåpentlivis.

6436268[/snapback]

Vel. Det er dette med filmer laget med grafikkmotoren og hva grafikkmotoren faktisk greier å kjøre live. Det er jo dette folk pleier å vingle litt i. Alle disse annonseringsfilmene til store spill som kommer som er er laget med grafikkmotoren bla bla bla. Eller alle disse spillene som kjører på grafikkmotoren bla bla bla. For det er jo faktisk en forskjell på at et spill er blitt laget i grafikkmotoren og at filmen ble kjørt live på grafikkmotoren.

 

For det er jo mulig å bruke grafikkmotoren til å rendre en film som gjerne kan ta en stund. Men man kan også sette opp et scenario hvor en figur i en spillmotor gjør de og de tingene, og at man dermed får en trailer ut av det. KAnskje noget dårlig forklart, mend ere skjønner sikkert.

 

Derfor må man ikke alltid falle av stolen i begeistring når en film som kjører på grafikkmotoren blir lansert. De kan ofte være relativt pyntet på, og resultatet kan bli en del dårligere enn det man først trodde. Nå sier jeg ikke dette fordi jeg bestemt påstår at Halo 3 traileren var redret på forhånd, men fordi det kan være at så har skjedd. Men for all del. Om grafikken faktisk blir så god er jo dette helt sykt og ville være svært revolusjonerende.

 

Snorre :)

6436381[/snapback]

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så sier du at du er usikker på om denne real-time traileren kjører på en 360.

 

Hvis du kikker på halo 3 making of trailer'n så hører man frankie eller whoever si at de ville ikke bruke en rendret film, så de bestemte seg for å kjøre det hele på en xbox 360. Så traileren (som de viste på E3, vel å merke) kjører på en helt vanlig 360!

Lenke til kommentar

 

og det er jo ikke bare grafikken som har noe å si, det er jo gameplay (bl.a. online), lyd, historie og mange andre ting.

 

 

6445974[/snapback]

 

når spillet har sånn grafikk som dette bildet....så er det bare å løpe å kjøpe...da er ikke gameplay og lyd det første du tenker på...

 

 

skjønte ikke hvordan man la ut bilde, så jeg legger link

6446686[/snapback]

 

det bildet er fake og kom leeenge før E3 også

Lenke til kommentar

Halo 3 er jo også mest sannsynlig det siste Halo spillet som kommer ut. Derfor tror jeg nok folka i Bungie satser alt på å lage noe som virkelig kan gi oss bakoversveis. Samtidig er det jo slik at xbox 360 er veldig mye kraftigere enn xbox 1. Og siden Halo 2 hadde såpass god grafikk på xbox 1, kan jeg ikke forestille meg hvor bra det blir med Halo 3 på Xbox 360 :)

Lenke til kommentar

Bungie er Microsoft's største pengekilde. Er det ikke sånn at Microsoft går på underskudd? vel... når Halo 3 kommer så blir det andre boller.

 

Jeg gruer meg til realeasen, for da blir det kaos og jeg kommer sikkert ikke til å få spillet på den dagen heller. Jeg kjøpte Halo 2 i år...

 

hvor mye tror dere griske butikker selger Halo 3 for? jeg så THAW(X360) på EB Games for 799,- 2. Desember...

Lenke til kommentar
Bungie er Microsoft's største pengekilde. Er det ikke sånn at Microsoft går på underskudd? vel... når Halo 3 kommer så blir det andre boller.

 

Jeg gruer meg til realeasen, for da blir det kaos og jeg kommer sikkert ikke til å få spillet på den dagen heller. Jeg kjøpte Halo 2 i år...

 

hvor mye tror dere griske butikker selger Halo 3 for? jeg så THAW(X360) på EB Games for 799,- 2. Desember...

6449940[/snapback]

 

Vel, Elkjøp pleier å ta ekstremt bra priser for ekstremt populære spill!

De som kjøpte det på release husker nok at de betalte hyggelige 299KR for det, og 250KR for HalfLife2 :)

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke si at det bilde av halo 3 er akkurat slik det vil bli seendes ut på xbox360, tror det når jeg får se det.

Uansett det som skal være sagt er at halo spillene er en av de største nyere titler på konsoll igjennom de sista åra etter min mening, og uansett hvordan grafikken blir så bryr jeg meg lite, historien og musikk i spillet er det som gir meg frysninger.

 

 

Edit: Men ja, man kan se at tingene forandrer seg helt klart :p

6432989[/snapback]

I en dokumentar bungie ga ut angåene trialeren, sa de at trialeren var laget med den grafikken spillet kommer til å få.

Og bildet er hentet fra trialeren.. så ;)

Lenke til kommentar

jeg husker jeg betalte 299,- for GTA: Liberty City Stories 2. desember på Elkjøp.

 

for to dager siden kjøpte jeg Xbox 360 Headsett(jeg brukte Xbox 1 headsett i mellomtiden) og jeg sa at Headsettet kostet 155,- på Internett™ og jeg latet som jeg ble sur og gikk, men kassadama sa "vent litt, du kan godt få det for 155,-" hun var ganske ny og

da fikk jeg det for 155,- kroner, orginalt koster det 179,-

 

Samme dagen skulle broren min kjøpe Counter Strike(Xbox) for 199,- og hu leste feil og sa" da blir det 99,- da" og broren min fortet seg med lommeboken over coveret på spillet for å la hu se den aktuelle prisen.

Lenke til kommentar
Halo 3 er jo også mest sannsynlig det siste Halo spillet som kommer ut. Derfor tror jeg nok folka i Bungie satser alt på å lage noe som virkelig kan gi oss bakoversveis.

6449110[/snapback]

 

Jeg tror de satsa det meste når det gjaldt grafikk i toer'n også da... :thumbup:

 

800,- for THAW? Det er robberi.

Lenke til kommentar
Halo 3 er jo også mest sannsynlig det siste Halo spillet som kommer ut. Derfor tror jeg nok folka i Bungie satser alt på å lage noe som virkelig kan gi oss bakoversveis.

6449110[/snapback]

 

Jeg tror de satsa det meste når det gjaldt grafikk i toer'n også da... :thumbup:

 

800,- for THAW? Det er robberi.

6451031[/snapback]

 

Snap!!

 

Såg ein butikk i Sogndal tok 799,- for Quake4 :omg:

Lenke til kommentar
Halo 3 er jo også mest sannsynlig det siste Halo spillet som kommer ut. Derfor tror jeg nok folka i Bungie satser alt på å lage noe som virkelig kan gi oss bakoversveis.

6449110[/snapback]

 

Jeg tror de satsa det meste når det gjaldt grafikk i toer'n også da... :thumbup:

 

800,- for THAW? Det er robberi.

6451031[/snapback]

 

Snap!!

 

Såg ein butikk i Sogndal tok 799,- for Quake4 :omg:

6451089[/snapback]

 

Jeg sier det bare. GALSKAP!!

Lenke til kommentar

det kan hende at traileren er kjørt på en 360, men da under visse regler som utgjør kvaliteten på grafikken, dette er:

-ingen AI (ergo mer prosessorkraft disponibelt til grafikk)

-Ren scripting av sekvenser (man vet nøyaktig hva som skal skje og kan derfor tweake utifra dette)

 

Mne det blir uansett grafikkmesig forbedring til enern og toern. Bare ikke flaks for høyt på hypen .. langt å falle vettu :p

Lenke til kommentar
det kan hende at traileren er kjørt på en 360, men da under visse regler som utgjør kvaliteten på grafikken, dette er:

-ingen AI (ergo mer prosessorkraft disponibelt til grafikk)

-Ren scripting av sekvenser (man vet nøyaktig hva som skal skje og kan derfor tweake utifra dette)

 

Mne det blir uansett grafikkmesig forbedring til enern og toern. Bare ikke flaks for høyt på hypen .. langt å falle vettu :p

6451265[/snapback]

 

Gode poeng. Altså In-engine. Bare så på MGS4 til PS3. Heilt rått. Men på bakgrunn av det du nevner altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...