Gå til innhold

Ny Pc for 20.000,-max....skjermkort? strøm?


Anbefalte innlegg

:blush: Vil kjøpe meg en ny pc har sett på en del komponenter nå, men vet egentlig ikke så mye om hva som passer bra og lønner seg best å kjøpe. Pcen skal brukest til nedlasning, spill, musikk avspilling og som media center(er dette kun programmet?? hva med fjernkontroll?).

Tenkte jeg ville ha amd helst noen av de største. min.2gb ram. Og en ca 200-300gb pluss en bærbar harddisk 250-400gb. Trenger hjelp til komplett oppsett. Dvs. Fra kabinett(minst mulig støy),skjerm mus, strøm tastatur osv osv... Vil ha god køling... Er det noen som kan hjelpe meg med dette kravstore ønske ?? Takker på forhånd for hjelpen. :thumbup:Drømme pc?

Endret av Billybob82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den ser jo flott ut. Men har du sjekket om RAMen passer på hovedkortet?

6431027[/snapback]

 

Det er der jeg sliter kan du si... Fikk en anbefalling en dag om noe ram med eks. antall mhz det gjikk på eller noe sånt.. det bare måtte jeg ha vart jeg fortalt, men husker ikke helt hva det var eller om det hadde passet i det hele tatt. Vart anbefalt å gå for noen med med minst 600Mhz, men amdèn 4200 taklet ikke mer 800mhz. Vet ikke helt hva dette betyr eller om jeg husker rett. Ikke vet jeg hva slags skjermkort jeg skal ta, hva må jeg ha for og gjøre den om til media center ??

Lenke til kommentar

komplett.no har fått inn en ny PSU,strømforsyning.

Denne heter Enermax Liberty 500w og er modulær.

Den finnes også i 400w og 620w eller noe sånt. Ligner veldig på Mist sin 500w.

Hadde gått for den.

 

Og har du tenkt å bruke SLI idet hele tatt? Det har du jo her i utgangspunktet IKKE,

så jeg ville heller valgt ett annet hovedkort, om du ikke kommer til å bruke SLI..

Tenk godt over det.

RAM er CL5, Er vel i drøyeste laget..

 

skjermkort; hva med dette PowerColor Radeon X1900XTX 512MB ?

 

Har du tenkt å bruke sli er det vel og greit, jeg likte at hovedkortet du har valgt

har viftefritt chipset.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...