Gå til innhold

den tøffe Metalcore tråden :P


Haarvekst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror det er den eneste undersjangeren innenfor metal jeg ikke liker noen band i det heletatt

6439624[/snapback]

Det er du vist helt aleine om å mene. Virker som om Metalcore er ganske så populært her på forumet, selv om folk tror det er Hardcore de hører på.

 

edit:

En av de feteste metalcorelåtene noen sinne! Killswitch all the way!

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Men så er dette forumet overrepresentert av folk som nesten bare hører på metall også Nyhus. Jeg hører like mye på punk som på metal, så Hardcore faller seg mye mer naturlig for meg enn for typiske metallheads :)

 

Men no som denne tråden er blitt metalcore så forlater jeg den. (Så hvis noen svarer på noe jeg har skrevet i denne tråden så vil det mest sannsynlig ikke komme et svar.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
edit:

En av de feteste metalcorelåtene noen sinne! Killswitch all the way!

 

bra sang d... Killswitch :thumbup: genialt band...

 

tøff wallpaper, som æ bruker på mitt desktop ;)

 

ved at dette kansje ikke er metalcore... men noen her som hører på From autumn to ashes? det er et hardcore (punk typen) alternativ band... genialt bra... burde sjekkes ut ;):w00t:

 

from autumn to ashes - Milligram Smile genial sang å video...

Lenke til kommentar

Metalcore er vel en sjanger som har henta elementer i fra flere andre sjangere, i hovedsak hardcore og thrash metal. Så teknisk sett, kan man jo si at metalcore er en avart av hardcore.

 

Ihvertfall....noen bra metalcore-band:

Caliban

Fear My Thoughts

One Man Army

Purified in Blood

Maroon (nei...tenker ikke på det pop-bandet Maroon 5 eller hva de nå heter....)

Silent Civilian

Trivium

Unearth

 

 

mvh

pantera

Lenke til kommentar
der er noen kule hardcore band

6431581[/snapback]

 

Se der ja. Du har mye gammel og god hardcore ser jeg. Kort Prosess var de store heltene her i Horten. Tror vokalisten skriker i et black metal band nå, Nidingr.

 

Hvis folk her vil sjekke ut "ekte" hardcore så sjekk ut gamle band, ikke dagens band.

 

Ser at noen har nevnt Bleeding Through. De fleste jeg kjenner i hardcore miljøet er enige om at de ikke er hardcore band. Men de blir vel kalt for hardcore fordi de sjøl mener det og at de er sxe. Mange band blir også kalt for hardcore band fordi de har røttene sine i hardcore musikken, mens det de spiller er milevis unna hardcore. Flere og flere band spiller metalcore, mens det blir færre som spiller hardcore slik det ble gjort tidlig på 90-tallet, og så klart old school.

 

Chimaira og Lamb of god er ikke metalcore. Veldig riktig å poengtere det :p

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Fear Factory \m/><\m/

6456933[/snapback]

WTF?! Hva i all verden nevnes FF i en Metalcore tråd for? At flere av metalcore-bandene er inspirert av FF er da ingen grunn til å plassere dem i den sjangeren.. :nei:

6458706[/snapback]

 

Jaha? Og i hvilken sjanger passer FF inn da?

:hmm:

Lenke til kommentar
Fear Factory \m/><\m/

6456933[/snapback]

WTF?! Hva i all verden nevnes FF i en Metalcore tråd for? At flere av metalcore-bandene er inspirert av FF er da ingen grunn til å plassere dem i den sjangeren.. :nei:

6458706[/snapback]

 

Jaha? Og i hvilken sjanger passer FF inn da?

:hmm:

6459626[/snapback]

 

Er ikke de metal? bare metal? føler ikke at de er death metal! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...