Gå til innhold

Kan man få CS på PSP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler nok sterkt på at en PSP vil klare å drive et Source-basert spill. Dessuten er det ikke slik det fungerer. Man kan ikke bare putte en PS2-spillplate i en PC, og håpe på at spillet fungerer. Spillet må lages for maskinen, noe som Source-baserte spill ikke har blitt gjort (annet enn til PC og Xbox).

Skrevet

Men tenk da, hvor mye krevde HL1 motoren i begynnelsen? Kan umulig ha vært mye. Jeg tror at man i teorien kan få CS på PSP, men selve spillet må vel skrives om til PSP hardware?

Skrevet

Det finnes jo allerede Quake til PSP, så HL-motoren bør være lett å porte til PSP (grafikkdelen av HL1-motoren er basert på Quake II). Har hørt om diverse prosjekter.

 

Men Source-baserte spill tror jeg neppe du kan tenke på en gang.

Skrevet

Ikke helt sant, du kan lage et CS spill til PSP som kommuniserer med Source servere, så gir deg en CS 1.6 interface til en souce server da grafikken ikke er god nok.

 

CPU på PSP er 333mhz, det holder til 1.6 ikke til source.

Grafikk messig, men det skal være mulig og lage et spill som jobber mot Source servere selv om selvet spillet ikke er laget i source.

 

Det er vel bare å laste ned Source SDK, ta en titt på network interfacen så er man i gang.

 

Igjen, dette er TIDKREVENDE og krever kunnskap.

 

Hunters.

Skrevet

Jeg tviler på at det er bare et "svisj svisj" som skal til for at man skal få et CS:S med 1.6-grafikk eller motsatt. Noen holder på å lage CS 1.6 med Source-grafikk nå, og det tar mildt sagt lang tid.

  • 2 uker senere...
Skrevet

blir et helvette å styre da :S :hmm: skal man gå forover med de pilene og sikte med den analoge joystikken da :S lykke til sier bare jeg :p

Skrevet
Ikke helt sant, du kan lage et CS spill til PSP som kommuniserer med Source servere, så gir deg en CS 1.6 interface til en souce server da grafikken ikke er god nok.

 

CPU på PSP er 333mhz, det holder til 1.6 ikke til source.

Grafikk messig, men det skal være mulig og lage et spill som jobber mot Source servere selv om selvet spillet ikke er laget i source.

 

Det er vel bare å laste ned Source SDK, ta en titt på network interfacen så er man i gang.

 

Igjen, dette er TIDKREVENDE og krever kunnskap.

 

Hunters.

6430849[/snapback]

 

PS2 har ikke mer enn 299 MHz, men klarer Driv3r (som krever 2 GHz i PC-versjon).

Skrevet
Ikke helt sant, du kan lage et CS spill til PSP som kommuniserer med Source servere, så gir deg en CS 1.6 interface til en souce server da grafikken ikke er god nok.

6430849[/snapback]

 

Men Source er jo grafikk motoren slik sett og ikke bare noe fancy som ligger i bakgrunnen. Det er source som "rendrer" CS:S brettene. Om du da skal ha en CSS server med 1.6 interface da blir det CS 1.6 du kjører og ikke source. Er forferdelig mye tung informasjon i CSS brettene som ikke fantes til 1.6, noe som gjør det umulig å fremstille noe på den måten du fremstiller.

 

Dessuten, hvem vil vel ha CS med knapper og kryss styring? FPS duger såvidt på konsoll, men suger langveis nok selv med stikka, tenk deg bare krysse og 4 knapper? Blir jo totalt havari med en gang.

 

Nei om du skal spille CSS hold deg til PCn du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...