OBERST Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Kan man laste ned cs:s på PsP? Hvordan gjør man det?
Hr. Jenssen Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Jeg tviler nok sterkt på at en PSP vil klare å drive et Source-basert spill. Dessuten er det ikke slik det fungerer. Man kan ikke bare putte en PS2-spillplate i en PC, og håpe på at spillet fungerer. Spillet må lages for maskinen, noe som Source-baserte spill ikke har blitt gjort (annet enn til PC og Xbox).
aspic Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Men tenk da, hvor mye krevde HL1 motoren i begynnelsen? Kan umulig ha vært mye. Jeg tror at man i teorien kan få CS på PSP, men selve spillet må vel skrives om til PSP hardware?
shizz kebab Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det hadde kanskje vært mulig, men jeg tror ikke du kan få CS til PSP, nei. Du skal vel kunne en del programmering også dersom du skal gjøre det om.
hunters Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Er ikke umulig å lage en CS klient til PSP som kan jobbe mot "ekte" CS.
Jaffe Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det finnes jo allerede Quake til PSP, så HL-motoren bør være lett å porte til PSP (grafikkdelen av HL1-motoren er basert på Quake II). Har hørt om diverse prosjekter. Men Source-baserte spill tror jeg neppe du kan tenke på en gang.
Hr. Jenssen Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Om dere bare leser første post, finner dere ut at trådstarter spør om det er mulig å spille Counter-Strike: Source, noe som er fysisk umulig.
hunters Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Ikke helt sant, du kan lage et CS spill til PSP som kommuniserer med Source servere, så gir deg en CS 1.6 interface til en souce server da grafikken ikke er god nok. CPU på PSP er 333mhz, det holder til 1.6 ikke til source. Grafikk messig, men det skal være mulig og lage et spill som jobber mot Source servere selv om selvet spillet ikke er laget i source. Det er vel bare å laste ned Source SDK, ta en titt på network interfacen så er man i gang. Igjen, dette er TIDKREVENDE og krever kunnskap. Hunters.
Hr. Jenssen Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Jeg tviler på at det er bare et "svisj svisj" som skal til for at man skal få et CS:S med 1.6-grafikk eller motsatt. Noen holder på å lage CS 1.6 med Source-grafikk nå, og det tar mildt sagt lang tid.
olaham Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Må være helt forj'vlig å spille firspersonspill på PSP... det er ille nok å PS2 og Xbox.
Dhack Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 blir et helvette å styre da :S skal man gå forover med de pilene og sikte med den analoge joystikken da :S lykke til sier bare jeg
Dragon Hunter Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Ikke helt sant, du kan lage et CS spill til PSP som kommuniserer med Source servere, så gir deg en CS 1.6 interface til en souce server da grafikken ikke er god nok. CPU på PSP er 333mhz, det holder til 1.6 ikke til source. Grafikk messig, men det skal være mulig og lage et spill som jobber mot Source servere selv om selvet spillet ikke er laget i source. Det er vel bare å laste ned Source SDK, ta en titt på network interfacen så er man i gang. Igjen, dette er TIDKREVENDE og krever kunnskap. Hunters. 6430849[/snapback] PS2 har ikke mer enn 299 MHz, men klarer Driv3r (som krever 2 GHz i PC-versjon).
Bear^ Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Ikke helt sant, du kan lage et CS spill til PSP som kommuniserer med Source servere, så gir deg en CS 1.6 interface til en souce server da grafikken ikke er god nok. 6430849[/snapback] Men Source er jo grafikk motoren slik sett og ikke bare noe fancy som ligger i bakgrunnen. Det er source som "rendrer" CS:S brettene. Om du da skal ha en CSS server med 1.6 interface da blir det CS 1.6 du kjører og ikke source. Er forferdelig mye tung informasjon i CSS brettene som ikke fantes til 1.6, noe som gjør det umulig å fremstille noe på den måten du fremstiller. Dessuten, hvem vil vel ha CS med knapper og kryss styring? FPS duger såvidt på konsoll, men suger langveis nok selv med stikka, tenk deg bare krysse og 4 knapper? Blir jo totalt havari med en gang. Nei om du skal spille CSS hold deg til PCn du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå