Gå til innhold

Har du sett at QXL har solgt piratkopiert innhold?


Anbefalte innlegg

En liten avklaring:

 

"Vi" er en bedrift som er forhandler av relativt dyr programvare (1000-3000kr per lisens) som flere personer distribuerer piratkopier av på QXL.

 

Vi taper relativt mye penger på at piratkopier av dette selges for hundrelappen, både fordi vi selger programvaren, og fordi vi selger tjenester hvor vi bruker programvaren. Når folk får "cracket" utgave av programmet for 100kr på QXL har de dermed ikke bruk for verken tjenestene vi selger, eller lisenser til programvaren som vi selger.

 

Vi er overhode ingen konkurrent til QXL og dette er ikke noe "personlig" mot QXL. Kunne vært hvilken som helst annen nettside.

 

Ang pirat-diskusjon: Her er det folk som driver næringsvirksomhet via salg av dette på QXL vi ønsker å få stoppet. Ikke Petter (14) som er på gutterommet og skaffer seg penger til røyk.

 

Ang det eksempelet jeg linket til: Dette var bare en tilfeldig auksjon jeg linket til som eksempel. Uansett om det er Petter (14) som selger den eller ei - dette er ulovlig, og QXL burde ikke tillate det.

Endret av _named_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten avklaring:

 

"Vi" er en bedrift som er forhandler av relativt dyr programvare (1000-3000kr per lisens) som flere personer distribuerer piratkopier av på QXL.

 

Vi taper relativt mye penger på at piratkopier av dette selges for hundrelappen, både fordi vi selger programvaren, og fordi vi selger tjenester hvor vi bruker programvaren. Når folk får dette for 100kr på QXL har de dermed ikke bruk for verken tjenestene våre eller programvaren.

 

Vi er overhode ingen konkurrent til QXL.

 

Ang pirat-diskusjon: Her er det folk som driver næringsvirksomhet via salg av dette på QXL vi ønsker å få stoppet. Ikke Petter (14) som er på gutterommet og skaffer seg penger til røyk.

 

Ang det eksempelet jeg linket til: Dette var bare en tilfeldig auksjon jeg linket til som eksempel. Uansett om det er Petter (14) som selger den eller ei - dette er ulovlig, og QXL burde ikke tillate det.

6429174[/snapback]

 

For 3 år siden skreiv du i en post at du var mindre enn 18 år, og no kan du maksimalt være "21".

 

så du som 21 åring vil prøve å stoppe piratvirksomhet? tror ikkje du det har blitt prøvd flere titusener ganger over hele før?

 

selv tror eg politiet ler av deg hvis du kommer serriøst inn å skal anmelde QXL. greit nok at dei har ansvaret for alle auksjonene på den nettsiden, men det er ikkje dei som skal straffes. det er dei som auksjonerer varene vekk.

 

og sist, men ikkje minst, eg tviler på at du er den første som anmelder QXL.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

QXL er så innihelsikkes teite at dem fortjener å bli politiannmeldt. Det er i mine øyne ingen seriøs markedsplass på samme måte som f.eks. Ebay. Ekstremt dårlige til å rydde opp i sitt eget system. "Anything goes, as long as we see the money" virker som er policy hos dem.

Lenke til kommentar
Ang pirat-diskusjon: Her er det folk som driver næringsvirksomhet via salg av dette på QXL vi ønsker å få stoppet. Ikke Petter (14) som er på gutterommet og skaffer seg penger til røyk.

6429174[/snapback]

 

Jeg synes Petter på 14 også kan få en liten muntlig refs ;p Men definitivt bra at dere går etter de som tjener penger på dette - i motsetning til plateselskap o.l. som utelukkende går for sånne som "Petter"

 

 

Edit: QXL er et møkkasted som kun er ute etter å tjene penger enklest mulig - sette opp en webside som genererer inntekt, deretter bryr de seg ikke om du selger brukte truser eller etiopiske smågutter...

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
En liten avklaring:

 

"Vi" er en bedrift som er forhandler av relativt dyr programvare (1000-3000kr per lisens) som flere personer distribuerer piratkopier av på QXL.

 

Vi taper relativt mye penger på at piratkopier av dette selges for hundrelappen, både fordi vi selger programvaren, og fordi vi selger tjenester hvor vi bruker programvaren. Når folk får "cracket" utgave av programmet for 100kr på QXL har de dermed ikke bruk for verken tjenestene vi selger, eller lisenser til programvaren som vi selger.

 

Vi er overhode ingen konkurrent til QXL og dette er ikke noe "personlig" mot QXL. Kunne vært hvilken som helst annen nettside.

6429174[/snapback]

 

Takk for redgjørelsen, det er fint hvis dere handler og gjør noe med slike tapere. :)

Lenke til kommentar
så du som 21 åring vil prøve å stoppe piratvirksomhet?

Alder spiller hvilken rolle? Og ja, jeg vil stoppe at QXL driver piratvirksomhet. Om det foregår på piratebay eller private nettsteder er det selvsagt ingen ting vi kan gjøre (og ville heller da antagelig ikke gjort noe, siden ingen TJENER penger på det) - men her er det altså et "seriøst" firma som tjener penger på piratvirksomheten.

 

 

selv tror eg politiet ler av deg hvis du kommer serriøst inn å skal anmelde QXL. greit nok at dei har ansvaret for alle auksjonene på den nettsiden, men det er ikkje dei som skal straffes. det er dei som auksjonerer varene vekk.

6429183[/snapback]

 

Selvfølgelig har QXL ansvar for varene de auksjonerer. De kan selvsagt ikke straffes dersom de IKKE ER KLAR OVER at det skjer. Men når de er fullt klar over at det skjer, og likevel tillater det er de ansvarlig.

 

Selvfølgelig, jeg forventer ikke at politiet kommer til å gjøre noe - men det er jo verdt et forsøk. En konkurrent av oss, har sagt at de muligens også kommer til å anmelde QXL.

 

OBS: La oss ikke gjøre dette til en "hat-diskusjon" mot QXL. Jeg var i utgangspunktet kun interessert i å komme i kontakt med andre som har opplevd "mistenkelige" auksjoner som QXL godtar. Da spesielt personer som har varslet qxl om "mistenksom auksjon" uten at QXL har handlet.

 

Folk kan jo gjerne prøve det: Finn en av disse pirat-CD'ene (f.eks. link i første innlegg), og varlse den som "Piratkopi", og sjekk igjen om noen dager. Registrer da at QXL ikke har fjernet den, til tross for at de er gjort oppmerksom på at det er en piratkopi.

 

balletryne: En vesentlig forskjell: Posten er ikke klar over det. QXL er klar over det.

Endret av _named_
Lenke til kommentar

Edit: QXL er et møkkasted som kun er ute etter å tjene penger enklest mulig - sette opp en webside som genererer inntekt, deretter bryr de seg ikke om du selger brukte truser eller etiopiske smågutter...

6429205[/snapback]

 

 

Men det er dere som brukere som velger om dere vil bruke qxl eller ikke. Hadde du laget en qxl lignende side selv, så hadde du ikke brydd deg så mye om alt mulig, siden kronene hadde rullet inn på kontoen din. Hvem vil vel ikke tjene penger enklest mulig?

Lenke til kommentar
Merkelig at noen finner dette så utrolig støtende og må anmelde en småskurk som prøver å tjene en fattig hundrelapp.

 

Hvis det er en privatpersom bruker fritiden sin på å anmelde dette til politiet så vil jeg påstå personen bør finne seg en annen hobby...jeeez.. hvorfor gidde bry seg.

 

Kan ikke "vi" anmelde alle databrukere i hele norge i samme slengen? De fleste har ulovlig kopiert musikk og dataprogramer. "Alle" tar avstand fra det men gjør det likevel. Hykleri. :!:

6428981[/snapback]

 

Hallo! Ser du ikke forskjellen? Det er snakk om å tjene penger på andres produserte programvare? :)

Lenke til kommentar

Det er snakk om å holde en etisk profil. Hvis jeg jobbet knallhardt med å gründe ett nettsted så ville jeg ikke at det skal drive med en så råtten profil som QXL gjør. Ikke bare dreier det seg om stolthet over arbeidet, men også sunn forretningsfornuft. At QXL ikke fjerner svindlereog andre som driver med ulovligheter, driver tvilsomme innkrevingspraksiser og lar andre kriminelle ture på som de vil så lenge de selv tjener penger, vil kunder etterhvert se seg om etter alternativer. De graver sakte men sikkert sin egen grav.

Lenke til kommentar
Merkelig at noen finner dette så utrolig støtende og må anmelde en småskurk som prøver å tjene en fattig hundrelapp.

 

Hvis det er en privatpersom bruker fritiden sin på å anmelde dette til politiet så vil jeg påstå personen bør finne seg en annen hobby...jeeez.. hvorfor gidde bry seg.

 

Kan ikke "vi" anmelde alle databrukere i hele norge i samme slengen? De fleste har ulovlig kopiert musikk og dataprogramer. "Alle" tar avstand fra det men gjør det likevel. Hykleri. :!:

6428981[/snapback]

 

Hallo! Ser du ikke forskjellen? Det er snakk om å tjene penger på andres produserte programvare? :)

6429321[/snapback]

 

Jo hallo, det ser jeg. Men hallo, så du ikke hvor jeg ville ?

 

"Vi" var tydeligvis et firma, noe jeg ville få fram... ingen normale privatpersoner gjør dette. De gir faen.

 

Synes "Vi" kunne sagt hvem de er, eller har de ikke ryggrad til det ? :whistle:

Lenke til kommentar
Å klandre QXL for dette er som å klandre Posten for alt ulovlig som folk måtte sende på den måten. Posten tjener også penger på det.

6429276[/snapback]

 

Dette er en tåpelig sammenligning. QXL har full oversikt over hva som blir lagt ut på sidene deres, og Posten har ingen anelse om hva som er inni pakkene de sender. See my point. :)

Lenke til kommentar
Å klandre QXL for dette er som å klandre Posten for alt ulovlig som folk måtte sende på den måten. Posten tjener også penger på det.

6429276[/snapback]

 

Dette er en tåpelig sammenligning. QXL har full oversikt over hva som blir lagt ut på sidene deres, og Posten har ingen anelse om hva som er inni pakkene de sender. See my point. :)

6429353[/snapback]

Jeg legger meg langflat :) _(un)named_ kom deg i forkjøpet

Endret av balletryne
Lenke til kommentar
Synes "Vi" kunne sagt hvem de er, eller har de ikke ryggrad til det ?  :whistle:

6429347[/snapback]

 

Ettersom det er totalt irrelevant for diskusjonen trenger ikke det nevnes. QXL hadde selvfølgelig ikke blitt nevnt heller, hadde det ikke vært relevant (vi trenger altså hjelp fra folk som har vært på QXL).

 

Men synes dette har sporet veldig langt av nå. Og er stygt redd for at dette ikke sporer på igjen :thumbdown:

 

Kan vi stoppe diskusjonen om hvorvidt QXL gjør noe galt eller ei, og heller kun svare dersom vi har vært vitne til mistenksomme auksjoner?

 

Jeg er sikker på at jeg leste om det en gang her på forumet, men finner det ikke frem igjen :(

Endret av _named_
Lenke til kommentar
En liten avklaring:

 

"Vi" er en bedrift som er forhandler av relativt dyr programvare (1000-3000kr per lisens) som flere personer distribuerer piratkopier av på QXL.

 

Vi taper relativt mye penger på at piratkopier av dette selges for hundrelappen, både fordi vi selger programvaren, og fordi vi selger tjenester hvor vi bruker programvaren. Når folk får "cracket" utgave av programmet for 100kr på QXL har de dermed ikke bruk for verken tjenestene vi selger, eller lisenser til programvaren som vi selger.

 

 

6429174[/snapback]

 

Skjønner ikke problemet hvis dere vet at deres produkter selges på qxl.

Ta kontakt med politiet, alle her på hw.no vet at qxl bør unngås i størst mulig grad. (Derfor har vi et eget bruktmarked.)

Hvis dere er et seriøst firma er det også mulig å ta kontakt med media for å få hjelp og publisitet.

 

Synes det er litt merkelig at produktet er så hemmelig.

 

Hvis det dreier seg om programmvare så finnes den sikkert allerede gratis en plass på nettet allerede, så hva blir det neste? Få politiet til å stenge The Pirate Bay ;) ?

 

Har ikke noe til overs for qxl eller folk som selger dritt der, men jeg tror du vil få større sympati hvis du står frem med hva det er du selger.

 

Har sett tvilsomme tilbud på både bruktmarkedet og finn, men disse blir fjernet så fort det blir gjort oppmerksom på at det er noe muffins.

Lenke til kommentar

6429347[/snapback]

 

"Men synes dette har sporet veldig langt av nå. Og er stygt redd for at dette ikke sporer på igjen :thumbdown:

 

Kan vi stoppe diskusjonen om hvorvidt QXL gjør noe galt eller ei, og heller kun svare dersom vi har vært vitne til mistenksomme auksjoner?"

 

 

 

 

Ja er jo et diskusjonsforum, ikke noe angiveri sted som du kan bruke som det passer deg.

Sjønner godt du ikke vil legge ut navnet på bedriften din...

 

men ellers enig i at det for sleipt å selge kopi-programvare.

Endret av magfa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...