Gå til innhold

Ny oppgradert pc men lagger


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg er ny her. Har fulgt med på diskusjonene her, og her er det jo en utrolig kompetanse innen alt mulig!

 

Jeg har et problem da.. kanskje noen kan hjelpe meg litt.

 

Kjøpte en PC hos Komplett for ca 7 uker siden. Har oppgradert den med en fortron epsilon 600w PSU, ATI Radeon x1900xt 512 mb gddr3, litt mer ram (2mb totalt nå) og har installert en cooldrive 6 for harddisken, en 250mb Samsung spinpoint. I tillegg en del ekstra vifter (har et chieftec kabinett) kabinett link To vifter på høyre side, og en cool blue chipsetcooler.

 

Temperatur inni maskinen (som jeg trodde var et problem) er nå på ca 25 grader. cpu ligger på 38 (athlon 64 3700) på load ca 45 - 47

 

Så over til problemet. I spill, foreksempel FEAR, har jeg en utrolig god fps, og i options har FEAR satt instillingene til 1200x1024. Men det lagger.. viften bråker noe rent infernalsk, og temp på kortet er på det røde feltet, over 80 grader. Og lagger, gjør det om jeg går ned til 1024x768 og. Noen som har en ide?

 

3Dmark06 gir 4025 points. Noe som kanskje er iminste laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en venn av meg hadde samme problem med en eldre pc. Så jeg tok en titt på vifta under skjermkortet, og den funket ikke. SÅ ha tok en støvsuger oppi vifta og restarta maskinen, så funket den.

 

Så skjekk om vifta funker!

6437914[/snapback]

 

Sier takk for svaret, men skjermkortet er jo ikke mange ukene gammelt. Jeg har (i tillegg til 3 ekstra vifter) plassert 3 sensorer, en ekstra på skjermkortet, en på PSU, osv så jeg tror ikke varme er problemet ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...