Gå til innhold

Anbefalte innlegg

MR3-løsningen er i drift, og fungerer strålende på serveren. Jeg sjekket nettopp diskforbruket, og manageren ligger på 1,7 GB. Snittet på MR2-installasjonene våre er 5 GB bare på databasen, og definisjonsfiler som vokser for hver uke til disken er full. MR3 er definitivt mye raskere enn de tidligere releasene, så her har Symantec gjort fremgang. På klientsiden er ikke endringene så veldig store, men også her opplever jeg ytelsesbedring. En av kollegene mine ha skydd SEP som pesten og foretrukket 10.2, men selv han er på gli med MR3.

 

Versjonsmessig er SEP de samme som SAV 11. Funksjonsmessig er det et helt nytt produkt. Det er ingenting i veien for å installere SAV 10.2 enda - det er lenge til EOL på den så vidt jeg har sett av roadmaps.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Trend Micro Officescan

 

Blir som oftest brukt i bedrifts- og skolesammenhenger

 

Grunnen til det er verken fordi det er ett godt program eller fordi det er lett og vedlikeholdet. Det er billig.

 

Trend micro officescan har som regel liten nytte på en pc. Jeg vil tørre og påstå at i 98% av alle tilfeller så finnes det ett bedre antivirus program en Trend. Det er også skummelt lett for en bruker og skru av hele trend packa.

 

nod32 derimot er ett meget suverent program.

skummelt lett? en helt vanlig bruker eller en bruker med lokale adminrettigheter du tenker på nå? hvis du er adminbruker, er det enkelt å deaktivere saken(uten passord), men å avinstallere krever eget passord og å unloade den krever et eget passord. men jeg er ikke særlig imponert over trend alikevel. ofte ustabilt.

 

så ganske interesant ut nod32 business oppsett, hvor man kan ha lokale antivirusservere der lokale folk kan administrere, men igjen som kan bli administrert lenger opp også.

 

men det er vel få leverandører som leverer systemet her i Norge? så man er vel litt på egne ben?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg vil anbefale <a href="http://www.f-secure.com/en_EMEA/products/business/" target="_blank" rel="nofollow">F-Secure</a> dette produktet er skreddersydd for bedrifter.

Du har en admin konto, som kan bestemme over hva brukerne har lov til i programmet, og hva som er fanget opp etc, mye bra her og massevis av oversikt!

 

Dette er en standard funksjon som du finner i de fleste antivirusprogrammer. Avast(www.avast.no)er et godt alternativ. Et annet bra men lite kjent er eScan(www.escannorway.no).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

anbefaler NOD32 jeg, hvorfor? 5 eller flere lisenser gir server støtte i tilegg til sentral program som kan monitorere alle pcene, kan også lage lokalt mirror og lokal karanterne, man kan også oppdatetere NOD32 på alle klientene og fra en server, i tilegg kan man oppdatere alle instillignene på alle klientene i NOD32 fra en server med eset remote administrator ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

anbefaler NOD32 jeg, hvorfor? 5 eller flere lisenser gir server støtte i tilegg til sentral program som kan monitorere alle pcene, kan også lage lokalt mirror og lokal karanterne, man kan også oppdatetere NOD32 på alle klientene og fra en server, i tilegg kan man oppdatere alle instillignene på alle klientene i NOD32 fra en server med eset remote administrator ;)

Dette kan da alle løsninger med respekt for seg selv :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...