Gå til innhold

Støyer Dell Inspiration 6400?

J86

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen her har peiling på om Dells Inspiration 6400 er støyende, sammenlignet med en Mac for eksempel. Og hvis noen har denne maskninen, er det noe dere er misfornøyd med?

På forhånd takk!

Mvh

Joachim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert lest det selv men:

Fra hw.no

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/d...on_9400/23081/3

Støynivået er behagelig lavt. Vi setter stor pris på at viftene ikke går hele tiden, under lett bruk er maskinen musestille. De to viftene har et forholdsvis behgagelig maksnivå, langt bedre enn mange av maskinene vi testet i fjor høst med 15-tommers skjermer.

Fra dinside.no

http://www.dinside.no/php/art.php?id=299866

For støyallergikere har vi også meget gode nyheter. Maskinen utvikler relativt lite varme, så under lett jobbing er alle vifter i ro og det eneste vi såvidt hører er suset fra harddisken. Ved hard belastning går vifta som forventet kontinuerlig, men støyvolumet ligger godt under smertegrensen og under de fleste andre bærbare vi har hørt.
Skrevet

Veldig stillegående pc. Vil du ha en bærbar med bra batteritid(9 cellers batteri), og en som er stillegående så er 6400 valget du bør ta.

Skrevet
Veldig stillegående pc. Vil du ha en bærbar med bra batteritid(9 cellers batteri), og en som er stillegående så er 6400 valget du bør ta.

6427396[/snapback]

Det kan leveres 3 forskjellige skjermkort løsninger til denne

maskinen

Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory [inkludert i prisen]

det er med dette maskinen blir stillegående.

128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 grafikkort, PCI-Express x16 [legg til 750.00 kr]

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16 [legg til 962.50 kr]

Skrevet (endret)

6427396[/snapback]

Det kan leveres 3 forskjellige skjermkort løsninger til denne

maskinen

Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 256MB shared graphics memory [inkludert i prisen]

det er med dette maskinen blir stillegående.

128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 grafikkort, PCI-Express x16 [legg til 750.00 kr]

256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 grafikkort, PCI-Express x16 [legg til 962.50 kr]

6429271[/snapback]

Så med X1400/X1300, så støyer maskinen? :hmm:

Stemmer ikke helt med det inntrykket jeg har hørt...

Greit nok at maskinen blir litt varmere og derfor må bruke viftene litt mer, men burde ikke ha _så_ mye å si da?

Edit: Fra 6400-tråden

X1400: Tror vifta gikk bare fordi det var første gang den var på elns, for nå lager den ikke en lyd

GMA950: Var nok det, har hatt pcen i en uke no og har endog ikke hørt vifta starte!! Kun litt lav summing fra HD'en som høres. Men så har jeg Intel skjermkortet, mulig x1300/1400 viftene bråker litt mere...

X1400: Har også X1400 som grafikkløsning, men synes ikke støynivået er så ille. Noe støy må man regne med når man kjøper en forholdsvis kraftig PC.
GMA950: Eg har og det med integrert Intel skjermkort. Høyrer ingen verdens støy. Er bare cd-rommen som bråker.

X1400: Jeg har x1400 da, men jeg ville ikke tro at den skulle bråke "så" mye. Den som blåser opp er hvertfall den vifta som fører den varme luften ut (den på venstre side).

Når vifta ikke blåser opp så hører jeg en slags summing fra den andre siden. Skulle gjerne vært foruten den også.

Fra notebookforum (X1400):

Fan noise is one thing that can really drive me nuts, but I've had no problem with the e1705, which is very quiet. Nor has heat been an issue, though there is some real warmth emanating from the bottom of the notebook when I use it on my lap. I would definitely recommend that you only use the e1705 on your lap if you are clothed.

Hmm... GMA950 er nok mer lydsvak, men tror nok ikke X1400 lager mye lyd heller :yes:

Endret av blackninja
Skrevet

Jeg kan garantere at den er helt støyfri! 0dB

For Dell Inspiration 6400 finnes nemlig ikke, Dell Inspiron 6400 finnes derimot :)

Kunne ikke dy meg :)

Skrevet

Har fått min dell 6400 med X1400 nå og kan vel si at ved vanlig bruk (surfing ++), så brummer maskinen litt ca en gang i timen...

Blir temmelig varmt på undersiden også, bak og til høyre på maskinen, gjetter på at grafikkortet ligger der.

Skrevet
min blir varm rett under klistermerket på undersiden tror den har smeltet bort en liten flekk også:p

6477161[/snapback]

Er da 3 klistremerker på undersiden av min pc...

Skrevet (endret)

Det windows-merket?

Ser faktisk ut som mitt også er "svidd" på en lite oval, på høyre side av klistremerket...

Jaja, kjentes temmelig varm ut da, etter 2 timer bf2...

Endret av blackninja
Skrevet (endret)

Er det noen her som har Dell Inspiration 6400 med RADEON® X1300

som kan si noe om vifte støy på denne

er veldig var for unødvendig støy.

Endret av Fumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...