Gå til innhold

Lage siden selv, Cutenews eller Wordpress?


Anbefalte innlegg

Har laget en side, og har faktisk kommet mye lengre med siden min en jeg først hadde forventet. Men nå støtter jeg på litt problemer, og er ikke sikker på hvordan jeg skal løse de forskjellige probleme.

 

Derfor har jeg tenkt litt på Cutenews eller Wordpress. Men kun i hensikt av å bruke mine egne stilsett på sidene. Er det lettere å designe eget stilsett til Cutenews enn Wordpress? For jeg har en følelse av at det kan være ganske vrient (i alle fall for meg) å designe et stilsett til Wordpress. Har relativt god kjennskap til Wordpress, men har null peiling på Cutenews.

 

Er det mulig å bruke html til å skrive koder som gjør slik at folk kan benytte les mer og kommentere funksjoner?

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har holdt en del på med både Cutenews og Wordpress, og vil vel påstå at det er enklere i Wordpress. Man har i alle fall større frihet. Hvis du først koder siden din på vanlig måte, og så implenterer det i Wordpress ved å basere deg på standard themet vil du nok ikke støte på så altfor mange problemer.

Lenke til kommentar

det er ikke noe vanskelig å ha eget design på cutenews heller. Selv legger jeg til ulike <div>-tagger i template-options til cutenews, dermed kan jeg via css sette ulik layout på overskrift, tekster, bilder osv... Det er også meget enkelt å ha flere ulike stilsett med cutenews, så det er ett ganske fleksibelt cms ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Google etter Cutenews 1.3 så finner du en verson uten den skriften nederst. Jeg bruker selv dette ettersom kodingen/designen er mye enklere+jeg kan få det slik jeg vil uten å begynne å tulle med så mye annet rart. Men om du er ny, anbefaler jeg WordPress!

Lenke til kommentar

Wordpress gir deg ufattelig mange fleire moglegheiter med tanke på kreativitet i designet ditt enn Cutenews. No har eg ikkje brukt anna enn relativt tidlige versjonar av Cutenews (for lenge sida, vel og merke), men eg sit fortsatt med eit inntrykk av at med CN vert du nøydd å halde deg relativt strengt innanfor visse linjer.

 

Med Wordpress sit du derimot fri til å gjere omtrent akkurat det du sjølv føler for. I tillegg er WP databasebasert, noko som vil gi deg betre ytelse og betre oversikt etterkvart som du får mykje innhald på sida/sidene dine. "Backend" i WP er vel òg ein del meir grundig forseggjort enn i CN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...