Gå til innhold

Skjermkortproblemer etter install av ny driver


PoW

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skjermkort: 9800 PRO

OS: WinXp Pro

 

Jeg bestemte meg i dag for å installere ny skjermkortdriver fordi jeg har hatt problemer med at skjermen ble helt svart (musepekeren var fremdeles synlig) etter å ha endret skjermoppsettet i Catalyst Control Center (kjører Dual-Screen).

 

Jeg slettet den gamle driveren, restartet maskinen, installerte nye drivere, og restartet igjen; standard prosedyre.

 

Problemet ang. svart skjerm (se litt lengre oppe) vedvarte, men nå var det også et annet problem; Diverse spill lagger _Veldig_ og i et spill kommer det opp melding om at skjermkortet mitt ikke følger minimumskravene til spillet.

Dette synes jeg var veldig merkelig, siden jeg spilte spillet før jeg installerte driveren på nytt.

Jeg finner skjermkortet under enhetsbehandling.

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse disse to problemene, eller har noen råd?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir ren spekulasjon... men kan det være at driver ikke støtter kortet ditt... det begynner jo å bli ganske gammelt... har selv et gammelt skjermkort fra Nvidia, og her om dagen da jeg hadde lastet ned nyeste drivere fikk jeg ikke installert dem fordi de vistnok ikke støttet kortet mitt

Lenke til kommentar

Forsøk ulike drivere.

 

Dette blir ren spekulasjon... men kan det være at driver ikke støtter kortet ditt... det begynner jo å bli ganske gammelt... har selv et gammelt skjermkort fra Nvidia, og her om dagen da jeg hadde lastet ned nyeste drivere fikk jeg ikke installert dem fordi de vistnok ikke støttet kortet mitt

6420525[/snapback]

Jeg vet det er et problem med nVidia, men med ATI har jeg ikke hatt problem med det. Jeg lastet nylig ned nyeste drivere for et Radeon 9600SE.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Problemet er tilbake!

 

Plutselig dukket problemet opp på nytt. Eneste forandringen jeg har gjort er å installere ett nytt lydkort.

I 2 spill får jeg opp melding om at jeg ikke møter minimumskravene til spillet; selv om pcen gjør det.

 

Jeg gjorde som sist: installerte gamle drivere osv. Men det fungerte ikke

 

Håper noen har noen råd.

post-32658-1152222531_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...