Gå til innhold

Skal kjøpe ny cpu, men hvilken skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei, er på tide og oppgradere min kjære nå som skattepengene er kommet,

Så trenger ny cpu, men vet ikke vilken som er best til mitt system og gir mest for penga. Håper noen kan hjelpe meg med det, tenker mella 2-3k må holde for cpu, eller?

 

HK: Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

Cpu: AMD64 Athlon 3200+ (trenger NY)

minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Gpu: xfx7800gtx

 

Skal og oppgradere minne.

 

Mvh GaKKE :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det egentlig ikke meg du skal spørre om det er vert med dual channel eller ikke, men jeg skal svare så godt jeg kan ...

 

Dual channel gir noen få prosent bedre ytelse. Tror det er noe rundt en 6-8%

3gb har du egentlig ikke bruk for da det mest ram krevende spillet i skrivende stund trekker på maks 1,7gb ram ....

Kan kanskje være lurt og ha den ekstra gigabyten men når den er nødvendig så er vel 2*2gb standar akkurat som 1*2gb er en standar nå for spillere uten om dem som er dumme nok til og kjøpe dell eller lignende

Min vudering er selg dem og heller bruk de penga på noe fornuftig eller spar dem til mer ram seinere ....

 

Lykke til med valget :p

Lenke til kommentar

Det er ingen kjerne som heter athlon men en prossesor serie som gjør det :roll:

San diego er vel den billigste og den beste tror jeg men har egentlig ikke så peil :innocent:

Tror san diego er best til overklokking, når lengre. men skal du ikke klokke er vel det det samme hvem man velger :hmm:

 

Vent med å bestemme deg til en som har litt mer peil har kommet med en eller to komenterer du :!:

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg gjør som du sier, er jo ikke store prisforskjellen heller.

å kommer da på ca 3500 med frakt :D

Da tror jeg vi er i mål, takker for all hjelp The Ghost. Får du ha en fortsatt fortreffelig dag og sommer :D

 

 

Mvh

GaKKE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...