Sweet Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Hei I går gikk jeg (dumt gjort av meg) fra maskinen min mens den sto og lastet ned en del image filer fra et nettside. hadde satt at 11 gb av disse skulle lagres på c, og 17 av de på det. C og D er hhv 40 og 120 gb disker. Når jeg kom hjem, hadde windows hengt seg, pga lite diskplass. 1,58mb adde jeg vel ledig. og D disken var akkurat lik. Når je restartet og prøvde og slettet noen filer så hang bare maskina seg, og den låser seg bare totalt. Er disken min ødelagt? Dette skjer kun når jeg har i 120 disken, jeg får nemlig heller ikke startet opp i sikkermodus, og i vanlig windows henger den seg bare. Hjelp?
Zeph Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Kjem du inn på Windows og får sletta på 40-disken når 120-harddisken ikkje står i? Kvifor kjem du ikkje inn i sikkerhetsmodus? Ødelagt er den nok ikkje, er vel meir Windows som sliter med diskplassen.
Sweet Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 40 disken er nå rydda opp i.. men om jeg setter i 120'n starter maskina opp i vanlig modus, men den henger seg om jeg går inn på 120 disken. I sikkermdus henger den seg når den skal laste en dårlig driver, men skal snart formatere igjen, så det går fint. Men trenger en måte å slette litt av disken min på.. hvis det er det som er problemet da. kan prøve og koble den itl igjen om noe minutter, bare få ferdig en fil.
Sweet Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 nå er disken i...har kke prøvd å lese fra den enda.. men jeg merket det at maskina var tregere i oppstart.. kan dette skyldes full slave disk??
Sweet Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 nå sletta jeg en de filer som var litt store.. skal veldefragge diskene i dag også.. men jeg får ikke udner noen omstendigheter slettet incomplete mappen... hvorfor det?? hver gang den kommer til disksjekk der så henge rmaskina seg... så det er den det er noe grent med... jeg opprettet den mappa akkurat da datan krasja første gangen ser du.
Zeph Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Du kan prøve å slette filene utan å gå inn på disken. Trykk Windows-tasten + R, skriv inn CMD og trykk enter for å komme inn i MS-Dos ledetekst. Her kan du forhåpentligvis slette filer frå D-disken. Skriv F:\, deretter skriv du cd incomplete. Du kjem då inn i Incomplete-mappa og ved å skrive dir ser du innhaldet. Kommandoen del filnavn vil slette ei fil, kommandoen del *.* vil slette alt innhaldet i mappa. Lykke til!
Sweet Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 ved kommandoen får jeg incorrect function når jeg prøver og lese mappa... kommer ikke inn ved cd heller. har prøvd del f:\incomplete, men da hang maskina seg også. men da låste den seg opp igjen da
Zeph Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 For å slette ei mappe må du bruke denne kommandoen: rmdir incomplete mens du er i F.
Sweet Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 (endret) rmdir = null effekt data error , cyclic redundancy check Endret 30. juni 2006 av Sweet
Kong_Miraz Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 rmdir = null effekt data error , cyclic redundancy check 6411267[/snapback] Tror du må få noen andre til og formatere den til deg om du har mulighet til det!!
Sweet Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 ja jeg fikk det i stad.. men nå kom det helt forferdelige lyder fra den.. så jeg venter til jeg får lønn den 8. og kjøper meg en ny disk og prøver og backe up på den.. har lenge vurdert og kjøpe en ny 250gb disk.. så nå er vel noe bedre tidspunkt enn aldri? bare utgifter med dette data pisset.... det som er rart, er at 40gb disken min er snart 5 år gammel.. 120 gb er 1,5 hvem er det mest problemer med? *host 120 host*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå