Gå til innhold

Nok en Amraam PC/Support48 historie


Anbefalte innlegg

Jepp,

 

Mange har nok kjennskap til tidligere Amraam PC eller kjenner noen som har dårlige erfaringer derfra.

 

Jeg var så uheldig som fikk et skjermkort med defekt DVI-kontakt etter en stund, og ble derfor pent nødt til å returnere kortet.

 

Jeg kom i kontakt med *fjernet* (tidligere daglig leder, Amraam DA) som ga beskjed om at jeg skulle sende kortet til Support48 som de så fint hadde byttet navn til.

 

Den 20. februar (2006) sendte jeg tilbake kortet via posten. Få dager etterpå var pakken hentet. I dag, den 29. juni (2006) har jeg enda ikke mottatt et erstatningskort, til tross for at Norek har ordnet opp med Amraam/Support48. Det er helt uakseptabelt, i og med at det også er snakk om et kjøp som bedriftskunde burde de vite bedre enn som så. I et slikt tilfellet har jeg nok gode muligheter til å kreve gode renter med tanke på tapt arbeidsfortjeneste m.m.

 

Hva mener dere om denne saken?

 

Det skal videre nevnes at *fjernet* ikke er interessert i å ta kontakt med kunden (meg) for å holde meg oppdatert med status på behandlingen. I de tilfellene jeg prøver å ringe, legger han enten på eller svarer ikke i det hele tatt.

 

Jeg vet med hundre prosent sikkerhet at han ikke har "ekstremt" mye å gjøre, han er stadig innom forumet her blant annet som brukeren Support48. Det skal nevnes at Amraam PC ble "bannlyst" fra HW.no en gang tidligere, og nå er de tilbake med nytt navn, men samme dårlige kundeservice. Foretaksnavnet er kanskje LITT misvisende? Support48 du liksom..

 

Jeg planlegger å levere en klage til forliksrådet, samt vurderer muligheten for politianmeldelse i dette tilfellet. Det er tydelig at det er "ugler i mosen", som alltid.

 

Kanskje det kunne vært en idé og samlet opp alle dårlige erfaringer med Amraam PC/Support48 aka *fjernet* og tatt en skikkelig oppvask med forliksrådet en gang for alle?

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare si at jeg føler med deg. Få, hvis noe, er så irriterende og slitsomt som å ikke få hjelp når du trenger det - og har krav på det. Syntes så absolutt du burde forfølge det her, og kontakte både Forbrukerrådet, som skal ta vare på kjøperens rettigheter og politiet hvis du ikke får den hjelpen du har krav på. Stå på, og ikke gi deg, slike bedrifter fortjener ikke å se dagens lys :nei:

Lenke til kommentar

Forbrukerrådet kan ikke hjelpe meg i denne saken, i og med at jeg er bedriftskunde. Men dersom jeg tar saken videre til Forliksrådet kan det nok få en uventet slutt for *fjernet* aka Amraam PC/Support48.

 

Noen som har litt peiling på juss og muligheten for politianmeldelse i denne saken?

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
tja. Dersom de har mottatt varen din, men ikke gitt deg det du har krav på, så kan du vurdere å anmelde for tyveri/underslag.

6407033[/snapback]

Jepp, er jo nettopp det hele saken dreier seg om. De mottok varen i februar, deretter ble den sendt videre til Norek. Det ble funnet feil på DVI-tilkoblingen og Amraam/Support48 ordnet saken med Norek, eksakt hvordan de ordnet opp vet jeg dog ikke. Problemet er bare det at de ignorerer det faktum at jeg har krav på ny/tilsvarende vare eller pengene tilbakebetalt. Noe de enda ikke har klart å ordne opp i.

 

Jeg tror faktisk det vil ta kortere tid å ta saken via forliksrådet enn å vente på den elendige kundeservicen. Hva skal i såfall de stille opp med som motargument i forliksrådet? Uansett utfall, vil Amraam/Support48 tape saken.

 

Det at de holder tilbake en vare i så lang tid, samt unnlater å gi beskjed til kunden, eller informasjon om videre saksgang/informasjon kan umulig være lov. I hvertfall ikke når det er snakk om i en periode på over fire måneder.

Endret av azone
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her kommer en liten oppdatering:

 

Den 14. Juli var jeg innom det lokale postkontoret og hentet en pakke fra Support48.

Pakken inneholdt erstatningsvaren (et tilsvarende skjermkort fra en annen produsent), men skuffelsen var stor da det viste seg at skjermkortet var ubrukelig. En haug av "arctifacts" ved bruk av både D-SUB/VGA og DVI-tilkobling. Dessuten virket det som om skjermkortkjøleren satt noe løst.

 

Til tross for flere mail frem og tilbake, har fortsatt ikke Support48 klart å ordne opp i saken. Vi kom til enighet om at Support48 skulle sende en ferdigfrankert postlapp mandag den 31. juli, noe som ikke var tilfellet. Til tross for at jeg har sendt flere mail, har jeg enda ikke fått noen tilbakemelding/svar.

 

Det skal fortsatt nevnes at brukeren "Support48" stadig er innom forumet, så det er opplagt at kundene blir lite prioritert.

 

Den 20. August kan jeg "feire" 7 måneders jubileum/ventetid.

 

Til andre forumbrukere vil jeg fraråde dere og benytte dere av Support48 med denne fraværende kundeservicen de yter.

Endret av azone
Lenke til kommentar

Jeg tror det er på tide å ta saken videre til forliksrådet, med en eventuell politianmeldelse av forholdet.

 

Jeg har planer om å kreve heving av kjøpet, samt tilbakebetaling av kroner 112 for norgespakke sendt i februar. I tillegg kan jeg vel kreve litt renter for ventetid på 7 måneder. Noen som sitter inne med litt jusskompetanse her, som vet hva jeg kan kreve av kjøper i dette tilfellet?

 

I følge kjøpsloven står blant annet følgende under "mangler":

 

§ 40. Erstatning.

 

(1) Kjøperen kan kreve erstatning for det tap han lider som følge av mangel ved tingen, for så vidt selgeren ikke godtgjør at det forhold at leveringen er mangelfull, skyldes hindring som nevnt i § 27. Reglene ellers i §§ 27 og 28 gjelder tilsvarende.

 

(2) Reglene i første ledd omfatter ikke slikt indirekte tap som nevnt i § 67 (2). I internasjonalt kjøp omfatter reglene likevel også indirekte tap for så vidt annet ikke følger av § 70 (3).

 

(3) Kjøperen kan i alle høve kreve erstatning dersom

(a) mangelen eller tapet skyldes feil eller forsømmelse fra selgers side eller

(b) tingen allerede på avtaletiden avvek fra det som er tilsikret av selgeren.

Lenke til kommentar
Litt OT, men jeg har fått PM her på forumet fra Support 48 hvor de tilbød å selge meg reprasjon for en skade på laptopen min...

6613019[/snapback]

Jeg ville nok vært skeptisk til å la Support48 påta seg en hvilket som helst jobb i utgangspunktet. Jeg håper for din del at du ikke godtok "tilbudet".

 

For øvrig ser vi et annet eksempel på "snikreklame" i denne forumtråden.

Endret av azone
Lenke til kommentar
Det er flott dere sier i fra om sånt så vet en hvilke nettbutikker en skal styre unna.

6613383[/snapback]

Ingen årsak. Jeg synes det er viktig og informere andre om saken, slik at ikke flere går i samme "fella". Slike useriøse aktører hører ikke hjemme på det norske markedet.

 

For øvrig har jeg planer om kreve følgende (via forliksrådet):

- Heving av kjøpet (kr 1717.00)

- Tilbakebetaling av fraktkostander for sending av defekt skjermkort, fra februar (kr 112)

- Erstatning

 

i tillegg skal selvfølgelig Support48 betale alle saksomkostninger dersom de taper saken.

 

Spørsmålet mitt er:

Hvor mye kan jeg kreve i erstatning?

Sitter det noen her inne med jusskompetanse som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Jeg mener at det du kan kreve i erstatning er det du har tapt som følge av at de har levert  skjermkortet for sent(ikke levert).

6614509[/snapback]

Vel, hva jeg har tapt kan nok defineres må så mange måter.

Men utallige timer har gått med til mailveksling (mange fikk jeg aldri svar på, andre ble totalt ignorert), samt en del tid har blitt brukt til å ringe til Support48 og *fjernet* alltid ble telefonforbindelsen "kuttet" på mystisk vis, eller ingen svarte i andre enden. Dessuten har jo deler av den vanlige arbeidstiden gått med til dette tullet.

 

Det er vanskelig å avgjøre hvor mye jeg kan kreve i erstatning i denne saken, men nå skal vi samtidig huske på at saksgangen har vart i snart 7 måneder, med andre ord helt uakseptabelt. Ingen unnskyldning kan bote for det faktum at Support48 ignorerer sine egne kunder.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Jeg mener at det du kan kreve i erstatning er det du har tapt som følge av at de har levert  skjermkortet for sent(ikke levert).

6614509[/snapback]

Vel, hva jeg har tapt kan nok defineres må så mange måter.

Men utallige timer har gått med til mailveksling (mange fikk jeg aldri svar på, andre ble totalt ignorert), samt en del tid har blitt brukt til å ringe til Support48 og *Fjernet*, alltid ble telefonforbindelsen "kuttet" på mystisk vis, eller ingen svarte i andre enden. Dessuten har jo deler av den vanlige arbeidstiden gått med til dette tullet.

 

Det er vanskelig å avgjøre hvor mye jeg kan kreve i erstatning i denne saken, men nå skal vi samtidig huske på at saksgangen har vart i snart 7 måneder, med andre ord helt uakseptabelt. Ingen unnskyldning kan bote for det faktum at Support48 ignorerer sine egne kunder.

6617909[/snapback]

 

veeel, jf. §52 så har du enkelte ting du kan kreve erstatet:

 

- kostander ved telefon for å ringe dem

- kostander ved porto/dekningskjøp o.l.

 

tapt arbeidsfortjeneste mener jeg ikke havner under hva du kan kreve erstatning for.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tenkte det var på sin plass med en liten oppdatering vedrørende saken. Her er hva som har skjedd:

 

Den 28.06.06 ble nytt (erstatningskort) sendt fra Support48. Men fordi Support48 hadde benyttet feil "pakkeprodukt" i følge Posten, gikk det noen ekstra dager før kortet kunne sendes videre til meg. Den 14.07.06 hentet jeg pakken på postkontoret, hvor et defekt erstatningskort fra AOpen ventet på meg.

 

Den 09.08.06 ble skjermkortet sendt tilbake..

 

Først den 28.08.06 ble kortet testet av Support48, og funnet defekt. Samtidig ble jeg lovet refusjon av pengebeløpet for skjermkortet, noe jeg enda ikke har sett noe til (12.09.06). Heller ingen informasjon har blitt gitt fra Amraam/Support48, til tross for flere ubesvarte e-poster.

Lenke til kommentar

I dag, den 18/9 er det fremdeles ingen fremgang i saken, ei heller noen tilbakemelding.

 

Man skal lete lenge for å finne mer ignorante kundebehandler(e) enn de(n) som jobber i Amraam/Support48.

 

I løpet av de førstkommende dagene kommer jeg til å politianmelde forholdet. Jeg har allerede ventet i 20 dager på at Amraam/Support48 skal sende saken videre til "økonomiavdelingen", som jeg for øvrig stiller spørsmålstegn ved om eksisterer?

 

Med andre ord ingen refusjon hittil, som i praksis betyr at de tilbakeholder penger som for lengst skulle vært tilbakebetalt.

Lenke til kommentar

I dag (19/9) tok jeg en telefon fra skjult nummer til daglig leder BJM i Support48 (tidligere Amraam PC). Jeg tror nok han ble relativt overrasket..

 

Drøyt en time senere var kroner 1749 blitt refundert for skjermkortet.

Dog har ikke fraktkostander fra tidligere blitt refundert enda, noe jeg kommer til å purre videre på, da det gjelder prinsipper.

 

Jeg vet ikke om jeg burde feire, en snart ett år gammel sak er løst. Men heldigvis kommer jeg aldri til å ha noe å gjøre med Amraam/Support48 å gjøre i fremtiden.

Endret av azone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...