Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjølevifte starter ikke på Golf2


Ole-P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med en Golf2, der kjølevifta ikke starter. Bilen er en 90-modell 1,3L

med digijet innsprøytning.

 

Viften starter hvis man kobler den direkte til batteriet. Den starter ikke hvis

man kortslutter noen av kontaktene på den ledningen som går til følerene på radiatoren.

 

Noen som vet hva som er feil?

 

Takker for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har problemer med en Golf2, der kjølevifta ikke starter. Bilen er en 90-modell 1,3L

med digijet innsprøytning.

 

Viften starter hvis man kobler den direkte til batteriet. Den starter ikke hvis

man kortslutter noen av kontaktene på den ledningen som går til følerene på radiatoren.

 

Noen som vet hva som er feil?

 

Takker for all hjelp.

6401181[/snapback]

 

 

Hadde samme problemet på min golf2 87 mod.. Jeg bytta bare vifta (fordi den var gåen) og hele dritten. Mulig det hjelper og bytte ledningsnettet. Men fungerte igjen etter at jeg bytta alt. Bare pass på og få rektige konntakter til bilen. Fikk nemmelig med meg feil fra hoggern, men fikk mekka og triksa litt :)

Skrevet
Sjekk sikring og rele.

6401745[/snapback]

 

 

holder en knapp på bryteren som sitter i radiatoren jeg (høyresiden, sett fra bilens perspektiv).. neders på radiatoren der,så sitter det en thermobryter, som gjør at vifta slår inn når det blir for varmt

Skrevet

Har hatt problemet samme problemet på en Transporter av 92 modell.

Var smeltesikringer som var skrudd i en boks som var brent av.

Såg ut som venlige metallplater men det var sikringene til viftene.

Skrevet

Dere vet vel ikke hva som kan være gale når det samme skjer med en 1990 Mercedes 230E?

På verkstedet når vi eu-godkjente bilen, så sa de at vifta ikke slår inn før 120 grader.

3 dager seinere i tyskland på motorveien når vi stoppte, så nådde tempen 130-140 og begynte å koke.. vifta slo aldri inn..

Skrevet

At vifta først skal starte på 120 grader høres suspekt ut, men som enkel feilsøking kan du jo først se om vifta får strøm, deretter sjekke om termostaten får strøm for deretter og teste vifta uten termostat.

Når det kommer til testing så er det så enkelt som å starte bilen og la den gå på tomgang.

Er det ingen luftgjennomstreømning i radiatoren så vil motoren koke etter en stund.

Dette er en mye tryggere måte en å teste det ut på motorveien.

Skrevet

Takk for hjelpen folkens! Etter noe feilsøking viste det seg at en kontakt hadde rustet i stykker(!?!), men nå er alt i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...