Gå til innhold

Kjøre opp til automat.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er slik at mange trafikkskoler tilbyr opplæring på biler med automatgir og reglene sier: om du gjennomfører førerprøven med automatgir, gjelder din førerrett bare for biler med automatgir.

 

Så om du vil ha førerrett for biler med både manuelt gir og automatgir, så kjør opp med manuelt.

 

Det krever bare litt tilvenning. :)

Lenke til kommentar
jeg har ingen planer om å kjøre manuell gir å da er det  vel egentlig like så greit å kjøre opp til automat gir? eller?

6400411[/snapback]

 

Hvordan vet du det? Har du ikke planer om å leve et langt liv? Den dagen der du skal kjøre med manuelt gir, den kommer.

 

Vær bare -litt- smart, og kjør opp til manuell med engang.

Lenke til kommentar

Hei!

jeg skal også kjør eopp på automat(til torsdag faktisk), ser ikke noe problem med dette, har ikke tenkt å sette meg bak rattet i noen annen bil en min egen jeg: veit ikke hvor strenge politiet er hvis du blir stoppa i en manuell bil, kanskej du bare får tilsnakk, desuten er det ikke sikekrt de ser bakpå lappen din, ikke vet jeg, veit om en som tok lappen på automat og han kjørte manuell i mange mange år, og blei stoppa fle rganger,m en han ble ikke "tatt"

Lenke til kommentar
Mentorer og folk som skal gi deg lappen er ikke så strenge om man kveler bilen og ikke girer helt smooth, da dette er en treningssak som kommer etterhvert.

 

Kjør opp med manuell, og kjør automat etterpå.

6403141[/snapback]

 

for ikke å snakke om at han på ingen måte vil ha problemer med å kjøre manuell gir innen han kommer til oppkjøring uansett, fordi han har lært det ved vanlig kjøring.

 

Kjør opp med manuell du, så er du heldekket.

Lenke til kommentar
Hei!

jeg skal også kjør eopp på automat(til torsdag faktisk), ser ikke noe problem med dette, har ikke tenkt å sette meg bak rattet i noen annen bil en min egen jeg: veit ikke hvor strenge politiet er hvis du blir stoppa i en manuell bil, kanskej du bare får tilsnakk, desuten er det ikke sikekrt de ser bakpå lappen din, ikke vet jeg, veit om en som tok lappen på automat og  han kjørte manuell i mange mange år, og blei stoppa fle rganger,m en han ble ikke "tatt"

6428121[/snapback]

Du kjører jo i så tilfelle uten gyldig sertifisering for kjøretøyklassen. Noe som tilsvarer å kjøre uten lappen. I en rettsak vil det kanskje være formidlende at du kan kjøre bil med automat.

Lenke til kommentar

Jeg lover deg, en eller annen gang vil du trenge å kjøre en bil med manuelt gir.

 

Skjønner ikke problemet, er jo ikke vanskelig å kjøre manuell..? :shrug:

I min jobb kjører jeg daglig mange forskjellige biler, om de har manuell eller automat spiller ingen rolle for meg... Går jo ut på det samme!

Lenke til kommentar
Hei!

jeg skal også kjør eopp på automat(til torsdag faktisk), ser ikke noe problem med dette, har ikke tenkt å sette meg bak rattet i noen annen bil en min egen jeg: veit ikke hvor strenge politiet er hvis du blir stoppa i en manuell bil, kanskej du bare får tilsnakk, desuten er det ikke sikekrt de ser bakpå lappen din, ikke vet jeg, veit om en som tok lappen på automat og  han kjørte manuell i mange mange år, og blei stoppa fle rganger,m en han ble ikke "tatt"

6428121[/snapback]

 

Det er også mange som bare får tilsnakk for å kjøre uten lys...

Men det er fortsatt ikke lov.

Lenke til kommentar
Jeg ser egentlig ikke helt greia. Vil dere bare være dumme og vrange når dere absolutt skal kjøre opp til automat? Hvorfor betyr det så mye for dere å få et såpass begrensa sertifikat?

6436605[/snapback]

fordi min er automat, skal jeg kjøpe meg ny bil for å få øvelseskjørt med en vanlig da? dessuten e rjeg ikke flink til å gire, prøvde å t alappen påmanuell en gang, men bar ekvælte bilen, kjøreskoledama blei dritsur og skreik til meg, da slutta jeg, så gikk det noen år så begynte jeg på kjøreskole merd automat, går kjempefint, har ikke tenkt til å kjøre manuell noengang i mitt liv, bare å kjøpe automat her gang jeg vil h any bil,vi har to med automat en mercedes 200 97 modell og en mazda 323 93 modell

Lenke til kommentar

Å begrense seg til automatgir gjør man kun dersom man har såpas problemer med giringen at man ikke klarer å foruksere på trafikken og dermed har problemer med å bestå førerprøven. Og da er det jo neppe aktuelt å noen gang kjøre bil med manuelt gir uansett.

 

Men å slite med giringa første gang man setter seg bak rattet på en bil er ingen grunn til å ikke fortsette å prøve å lære det. Kjøre rundt på en tom parkerignsplass og skifte mellom 1. og 2. gir. Før man vet ordet av det girer man som en drøm. Det var min første "kjøretime" med brodern. Dersom man blir stresset og begynner å feilgire når man kommer ut på vei så går man tilbake til parkeringsplassen noen timer til. Dersom du gjør dette 1 time hver dag i en uke og fortsatt kveler bilen annen hver giring så kan du vurdere å begrense deg til automat.

Lenke til kommentar

Jeg må vel egentlig bare slutte meg til hylekoret her. For meg virker det som en utrolig begrensende og ikke minst unødvendig avgjørelse å kjøre opp med automat. Det kommer garantert mange situasjoner hvor du får behov for å kjøre bil med manuelt gir. Jeg har ikke tall på hvor mange forskjellige biler jeg har kjørt i jobbsammenheng, og ikke en eneste har hatt automatgir. At man er ikke er flink til å gire med manuelt gir, vel, det gjelder alle før man har lært det.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Jeg ser egentlig ikke helt greia. Vil dere bare være dumme og vrange når dere absolutt skal kjøre opp til automat? Hvorfor betyr det så mye for dere å få et såpass begrensa sertifikat?

 

Dumme og vrange ?

 

Snakk om ostehøvel på potet...

Moderator og greier :thumbdown:

 

 

OK, vi er på det nivået. For min del kan du bare kjøre opp til automat.

 

"Ok vi er på det nivået" :hmm:

Fy faen

 

(ja vil gjerne ha et høyere advarselsnivå)

 

GIMME GIMME GIMME

Endret av kimarve
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...