Gå til innhold

Sony Ericsson K800i vs Nokia N73


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha meg ny mobil, og vurdere de 2 overnevnte. Er meget usikker på hvilken jeg vil gå for. K800i er ute nå, mens N73 har release date i slutten av juli (ca).

 

Spesifikasjonene på de er ganske like, men N73 har EDGE, det har ikke K800i. Ser og at skjemen til N73 har høyere oppløsning (og er da sannsynligvis bedre).

 

K800i: http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...=specifications

 

N73: http://www.hardware.no/lanseringsguide/pro...=specifications

 

Noen som vet noe mer om disse, hvilken som vil være det beste kjøpet etc.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N73 har edge, men K800i har 3G, så innenfor 3G nettet vil den være raskere.

 

EDIT: Så ikkje at N73 har 3G :blush:

 

EDIT2: Eneste fordelen K800i har som eg kan se er A2DP, men personlig syns eg K800i ser bedre ut, og har bedre menysystem, men det er jo min mening.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Jeg antar at begge mobilene vel ca har like bra kamera siden de begge er 3,2mp?? Da er egentlig resten av spec'en og veldig lik bortsett fra K800's mangel på EDGE samt dårligere oppløsning på skjermen. Hvis da N73 sitt OS i tillegg er mye mer avansert, så er nok sjansen for å kunne synkronisere den med Exchange server/Outlook større. Så foreløpig holder jeg en knapp på N73...

Lenke til kommentar

En viktig detalj er etter min mening at K800 er pr idag er hele 700 kr billigere!

Hadde valgt denne selv, om det ikke var for at jeg skal bruke GPS på mobilen. Så langt jeg vet er dette kun mulig på N73 av de to nevnte modellene!?

 

Så derfor venter og venter og venter jeg..... KJEDLIG!

Endret av lthorsen
Lenke til kommentar
En viktig detalj er etter min mening at K800 er pr idag er hele 700 kr billigere!

Hadde valgt denne selv, om det ikke var for at jeg skal bruke GPS på mobilen. Så langt jeg vet er dette kun mulig på N73 av de to nevnte modellene!?

 

Så derfor venter og venter og venter jeg..... KJEDLIG!

6405353[/snapback]

 

Hmmm, GPS hadde jeg ikke tenkt på, men det er jo et bra argument det. Kjekt å ha muligheten til å bruke det. Blir nok N73 ja. Snakket med Nordialog angående N73, de sa de skulle få den inn 27 juli. Så får vi se om det stemmer.....

Lenke til kommentar
Jeg antar at begge mobilene vel ca har like bra kamera siden de begge er 3,2mp?? Da er egentlig resten av spec'en og veldig lik bortsett fra K800's mangel på EDGE samt dårligere oppløsning på skjermen. Hvis da N73 sitt OS i tillegg er mye mer avansert, så er nok sjansen for å kunne synkronisere den med Exchange server/Outlook større. Så foreløpig holder jeg en knapp på N73...

6404273[/snapback]

 

Et par ting...

Oppløsningen er lik på disse mobilene, men N73 har 2.4" skjerm, mot 2.0" i K800.

Så K800 kan være håret skarpere, men N73 er altså større.

:)

OS'en til N73 er åpent og har en mengde app du kan legge til, deriblant GPS ja, uten at jeg vet hvor bra den er?

Men trenger du dette?

K800 er kanskje "den" smarteste "dumme" mobilen der ute nå, dessuten raskere i menyene.

Raskere til å ta bilde og lagre det ikke minst.

Synk er glimrende på begge disse mobilene, ingen problemer der.

 

Fordeler K800

- Raskere menyer

- bygge kvaliteten sies å være glimrende

- bedre batteri tid og standby

- A2DP

 

Negativt

- Mangel på EDGE

- elendig på video opptak (oppløsning)

?

 

Fordeler N73

- Et utall app som kan benyttes (eller er det egentlig det, er ikke dette S60 V3? Da er det jo ikke mange som fungerer her ennå...?)

- Bedre video opptak enn K800

-?

 

Negativt

- Tror keypaden er liten og trang, bare se på N70, N73 har ennå større skjerm, og like krampe aktig keypad...

- Treg i menyer (selvom den er raskeste S60 til nå)

- tungvin i bruk kontra enn med "dumt" OS (spørs hva du er vant til)

 

For en sammenlikning, se her:

 

http://www.newmobile.nl/eur/en/submit_compare.php

Lenke til kommentar
Et par ting...

Oppløsningen er lik på disse mobilene, men N73 har 2.4" skjerm, mot 2.0" i K800.

Så K800 kan være håret skarpere, men N73 er altså større.

:)

 

Ser på Nokia sine sider at oppløsningen på skjermen er identisk med K800i sin. Så det som står oppført i lanseringsguiden til Hardware.no er med andre ord feil. Der står den oppført med høyere oppløsning enn K800i.

 

Hvis du mener at K800i synker like bra mot outlook som N73, så tror jeg jammen jeg går for den da! Takker for meget bra tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Jeg antar at begge mobilene vel ca har like bra kamera siden de begge er 3,2mp??....

 

Ikke nødvendigvis. Oppløsning har INGENTING å si om bildekvaliteten på bildet. Et kamera som har 2 mp kamera kan være 1000 ganger bedre enn et på 8 mp, når det gjelder bildeKVALITET. Kvaliteten regnes ikke etter hvor stort bildet er, men hvor klart det er, fargegjengivelsen, skarpheten osv.

 

Eneste fordel med et kamera med høy oppløsning (og god kvalitet da) er hvis du skal forstørre bildet, til f.eks en plakat. Da kan et bilde med lav oppløsning fort bli kornete, fordi du "drar" ut pixlene i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...