Gå til innhold

Nyutdannet og i jobb som it-konsulent


Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaring? Jeg vet at jeg skal gjennom omfattende opplæring den første tiden, og jeg får ikke være med ute hos kunder før minst 1-2 måneder.

 

Kan det bli vanskelig for bedriften å selge meg hos kundene? Kan jeg måtte gå gjennom intervjuer hos kunder før de bestemmer seg, karakterutskrifter o.l ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IT-konsulent har blitt et såpass vid begrep; hva eksakt skal du jobbe med?

 

Karakterutskrifter gir dem ofte blaffen i. Er det noe de ser på vedr. utdanningen, er hovedoppgaven i bachleur eller master. Har du løst den bra, er de fornøyde. At du fikk en D i programmering og jobber som montør av serverpark, har null å si.

 

Bedriften skal ikke selge deg, du skal selge deg selv. Vær utadvent, imøtekommende og hyggelig. Vis at du kan og har lidenskap for det du driver med. Kle deg pent og ha god hygiene.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Skal jobbe med utvikling...

Gikk litt skeis på hovedprosjektet - fikk C, men ellers er det bra i kjernefagene - har A i alle programmeringsfag, algoritmer, unix

 

 

 

IT-konsulent har blitt et såpass vid begrep; hva eksakt skal du jobbe med?

 

Karakterutskrifter gir dem ofte blaffen i. Er det noe de ser på vedr. utdanningen, er hovedoppgaven i bachleur eller master. Har du løst den bra, er de fornøyde. At du fikk en D i programmering og jobber som montør av serverpark, har null å si.

 

Bedriften skal ikke selge deg, du skal selge deg selv. Vær utadvent, imøtekommende og hyggelig. Vis at du kan og har lidenskap for det du driver med. Kle deg pent og ha god hygiene.

6397791[/snapback]

Endret av dude80
Lenke til kommentar

Det er i hovedprosjektet man viser alt man har lært og hvordan man takler arbeid innenfor utdanningsrammen. Kjedelig at du har såpass bra karakter ellers..