Gå til innhold

Hva er det første dere gjør etter install av XP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Passer på at nettverkskabelen er ute.

2. Innstallerer chipsetdriver, skjerkort osv.

3. NIS 2006.

4. Nå er det trygt med nettverkskabelen.

5. Windows Update.

6. Firefox/Thunderbird! inkl. alle nyttige extensions.

7. Fjerne Windows Messenger

8. Alle andre nytteprogrammer. (WinAmp, VLC, Nero, Audiograbber, Ad-Aware, Spybot S&D, CCleaner, WLM.... osv)

 

Viktig å ikke sette inn nettverkskabelen før man har innstallert antivirus/brannmur.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lage et tråd der folk kunne fortelle litt om hva de gjør rett etter at de har installert Windows XP. Tenker da på tweaks osv. Det første jeg alltid gjør, etter å kjørt Windows Update selvfølgelig, er:

 

1. Fjerne MSN Messenger - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Start -> Kjør -> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

6394598[/snapback]

 

Dette fjerner på ingen måte MSN Messenger, bare så du er klar over det. Det du fjerner er Windows Messenger, som følger med Windows - og som oftest brukes av bedrifter. Det er en sikrere og lettere messenger-klient enn f.eks. MSN Messenger.

 

Hvis du skal fjerne MSN Messenger (etter selv å ha lagt det til) kan du ganske enkelt gjøre dette via Add/Remove Programs. :)

Lenke til kommentar

Hvor ligger MenyShowDelay ? Finner den ikke når jeg søker i regedit.

 

Min innstalasjon:

Innstalerer windows-oppdateringer. Inkl SP2.

Innstalerer AntiVirus og Firewall (Norton).

Drivere til mus osv.

Firefox, Winamp og Msn Messenger

Legger inn filer jeg har brent fra før (Backup).

Antispyware, fileshare og diverse andre programmer.

 

Resten tar jeg etterhvert :)

 

 

Edt: En ting: Fjerne msn messenger?! Det ligger da ikke i windows en gang? Windows Msgr så..

Edit2: Så el_cash skrev det x]

Endret av Lar5
Lenke til kommentar
Hvor ligger MenyShowDelay ? Finner den ikke når jeg søker i  regedit.

6422971[/snapback]

 

Jeg fant ut at MenyShowDelay var litt norskengelsk.. Om de to siste ordene er engelsk, så skal sikkert det første være det også tenkte jeg, og det stemte gitt.. Merkelig..

 

Så, fasiten er: MenuShowDelay, og ikke MenyShowDelay

Lenke til kommentar
Hvor ligger MenyShowDelay ? Finner den ikke når jeg søker i  regedit.

6422971[/snapback]

 

Jeg fant ut at MenyShowDelay var litt norskengelsk.. Om de to siste ordene er engelsk, så skal sikkert det første være det også tenkte jeg, og det stemte gitt.. Merkelig..

 

Så, fasiten er: MenuShowDelay, og ikke MenyShowDelay

6426755[/snapback]

Ah, takk :)

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lage et tråd der folk kunne fortelle litt om hva de gjør rett etter at de har installert Windows XP. Tenker da på tweaks osv. Det første jeg alltid gjør, etter å kjørt Windows Update selvfølgelig, er:

 

1. Fjerne MSN Messenger - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Start -> Kjør -> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

6394598[/snapback]

 

Dette fjerner på ingen måte MSN Messenger, bare så du er klar over det. Det du fjerner er Windows Messenger, som følger med Windows - og som oftest brukes av bedrifter. Det er en sikrere og lettere messenger-klient enn f.eks. MSN Messenger.

 

Hvis du skal fjerne MSN Messenger (etter selv å ha lagt det til) kan du ganske enkelt gjøre dette via Add/Remove Programs. :)

6422368[/snapback]

OK, men etter å ha kjørt kommandolinjen, så forsvinner ihvertfall MSN Messenger fra klokkefeltet mitt. Har tidligere fjernet det fra Add/Remove Programs, men da har det ikke blitt borte. Det dukket bare opp igjen seinere. Dette er riktig nok lenge siden, og det kan kanskje være andre årsaker til.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Nå er det hærrens år siden jeg fjerna Windows Messenger sist, men normalt skal bare Windows Messenger fjernes via denne kommandoen. IKKE MSN Messenger eller Windows Live Messenger. Litt rart at den fjerna MSN Messenger ikonet nederst i høyre hjørne da, men. Windows Messenger skal da heller ikke dukke opp igjen etter at man har fjerna den via fjerningskommandoen. (Husker den ikke for øyeblikket).

Lenke til kommentar
5. Deaktiver autokjør - Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Kjør -> GPEDIT.MSC -> Datamaskinkonfigurasjon -> Administrative maler -> System -> Deaktiver Autokjør -> Aktiver

Er det en annen måte å deaktivere autokjør på? Kommandoen GPEDIT.MSC vil av en eller annen grunn ikke fungere hos meg. Kjører Windows Xp Home.

Lenke til kommentar
Er det noen måte å få mappetreet på siden til og alltid være valgt? Slik det er nå må jeg trykke på "Mapper" for å få den opp hver gang jeg åpner et nytt vindu.

 

Jeg quoter meg selv. Er det ingen som vet? Legger ved et bilde som forklarer hva jeg er ute etter:

post-26550-1152566389_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...