Gå til innhold

SLI vs CrossFire


Konchu

Anbefalte innlegg

Hei igjen,

 

jeg lurte på forskjellen på hovedkort med støtte for SLI og CrossFire. Hvis jeg skal kjøpe et hovedkort som hovedsaklig ikke skal brukes til spilling, hvilke av disse funksjonene bør jeg satse på?

 

Har dere noe anbefaling på hovedkort som skal brukes til generell bruk, litt videoredigereing og litt spilling. Har ikke tenkt å bruke så mye mer enn 1500 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ha SLI eller Crossfire når du ikke skal spille ?

6386587[/snapback]

 

Jeg vil ha en maskin som skal være mulig å bruke til spilling, samt at den skal være mulig å oppdatere uten å bytte hovedkort med en gang...

Endret av Konchu
Lenke til kommentar

Trodde det lønte seg med et kort til prisen av to i SLI/crossfire ettersom ytelsen bare blir noe sånt som 50% større med to kort istenderfor ett?... :ermm: Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så veldig mye på SLI/CF da det heller ville være bedre å bytte ut kortet når det blir for svakt en å sette to i SLI/CF. med mindre du har penger penger til å punge ut det det koster for å få ekstra ytelse hvis du trenger det ellers ville ikke jeg bry meg så mye med det. ;)

"rett meg hvis jeg tar feil"

Edit: her var det mye surr!

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Snakk om å ikke hjelpe stakkars konchu.

 

Men kongchu, det er noe i det de sier, med ditt bruk så er nok ikke hverken sli eller crossfire nødvendig.

 

Ta utgangspunkt i hvilken grafikklev du ønsker å bruke, og velg crossfire eller sli deretter vil nå jeg si, ettersom du ønsker å ha tryggehten i å kunne oppgradere uten og bytte ut alt :p

Lenke til kommentar

enig med de andre! CF eller SLi er bortkastet til dit bruk.

 

men hvis du INSISTERER på å ha CF eller SLi ville jeg valgt CF! du får bedre ytelse med X1900 cf master og X1900xtx i CF en med 7900GTX i SLi! eller hvis du har mye penger kan du jo ha 7950Gx2 eller hva det nye flagskipet til nVida heter i sli ;)

 

men gå for et godt og stabilt HK i 1000kr klassen og kjøp et 7900GT/7900GTX eller X1900XT/X1900XTX ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...