Gå til innhold

noe som henger igjen etter suse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvilken du har tenkt til å prøve nå jeg, men i Linux er jo programmer som heter cfdisk og fdisk da. jeg synes cfdisk er det enkleste. Der sletter du alle partisjoner selv også oppretter du nye igjen. Personlig har jeg mista sansen for de Linux distroene som har mulighet for automatisk partisjonering.

Liker helst å partisjonere disken selv.

Prøv å start opp et partisjonerings-program, slett alle Linux partisjoner og opprett nye. Så ser du hva som skjer.

 

Lykke til.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Personlig har jeg mista sansen for de Linux distroene som har mulighet for automatisk partisjonering.

Liker helst å partisjonere disken selv.

Det er jo bare å ikke bruke automatisk partisjonering da, for jeg har ennå ikke opplevd en distro som ikke tillater å gjøre det manuelt. Automatisk kan være kjekt for newbies som kun skal ha ett OS på maskinen.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg mista sansen for de Linux distroene som har mulighet for automatisk partisjonering.

Liker helst å partisjonere disken selv.

Det er jo bare å ikke bruke automatisk partisjonering da, for jeg har ennå ikke opplevd en distro som ikke tillater å gjøre det manuelt. Automatisk kan være kjekt for newbies som kun skal ha ett OS på maskinen.

6379253[/snapback]

 

Vet selvfølgelig det, at det finnes manuell partisjonering i installasjonen i Fedora, OpenSuse og Ubuntu med flere, men det blir ikke helt riktig for min del. Har mest sansen for cfdisk. Der har jeg iallefall kontroll på partisjonene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...