Gå til innhold

Finner ikke ny harddisk i windowssetup


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Western Digital Raptor 74GB S-ATA, for å ha Windows på. Problemet er at når jeg skal innstalere Windows, i Windows setup (etter jeg har bootet og maskinen har lest av Windows XP CDen), ikke får opp den nye harddisken. I windows blir den registrert, så kabler og lignende fungerer altså.

 

Noen ideer? Kan problemet ha noe å gjøre med jumperne på harddisken? :hmm: Setter pris på svar.

 

EDIT: Disken vises ikke på min datamaskin, kun på computer managment.

 

EDIT 2: Sorry. Den vises i min datamaskin. Det var jeg som n00ba da jeg skulle bytte jumper posisjon. Tok ut strømkabelen, og glemte å sette den inn igjen.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

I Windows: Gå til Computer Management og formater harddisken du satt inn. Helst NTFS. And then try again..

 

EDIT: Jess, prøv SATA-drivere som nevnt over.

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Det hadde kunnet funke. MEN, dum som jeg var valgte jeg å innstalere Windows på nytt fra inne i Windows. Nå får jeg ikke bootet opp Windows, og innstalasjonen stopper etter ca 10 minutter. Derfor får jeg ikke brent ut noen CD.

 

Vet du sikkert at Windows setup klarer å lese av driverfilene når de er på CD? I så fall kan jeg få en kamerat til å brenne til meg i morgen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...