Gå til innhold

Gjenkjenner ikke USB-enhet


Anbefalte innlegg

Jeg formaterte pc'en min i går kveld, og koblet til min eksterne harddisk etterpå.

 

Da fikk jeg melding om at en høyhastighets usb-enhet var koblet til en ikke-høyhastighets usb vertskontroller.

 

DA innstalerte jeg driverne til hovedkortet, som fulgte med pc'en når jeg kjøpte den...

 

Når jeg startet opp da, og koblet til harddisken fikk jeg meldingen:

 

Kjenner ikke igjen USB-enhet

En av usb-enhetene som er koblet til maskinen har hatt en feil, og windows kjenner den ikke igjen.

 

Prøv å koble til enheten på nytt, hvis windows fremdeles ikke kjenner den, må du bytte ut enheten.

 

Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del usb2 enheter som ikke er bakover kompitabel vill du ikke få inn uten sp1+++

Der ligger drivere for usb2

 

viss du har det kan det hende at det er så enkelt at man kobler den til fram og får den feilen... men den blir borte når man kobler den i bak på pcen :p

 

Men jeg vill anbefale å ha ntfs disker og windows xp med sp2....

Uten det er pcen din ganske så sårbar... for alle sikkerhetsoppdateringene som har kommet får man ikke uten å ha sp2...

Lenke til kommentar
En del usb2 enheter som ikke er bakover kompitabel vill du ikke få inn uten sp1+++

Der ligger drivere for usb2

 

viss du har det kan det hende at det er så enkelt at man kobler den til fram og får den feilen... men den blir borte når man kobler den i bak på pcen :p

 

Men jeg vill anbefale å ha ntfs disker og windows xp med sp2....

Uten det er pcen din ganske så sårbar... for alle sikkerhetsoppdateringene som har kommet får man ikke uten å ha sp2...

6377553[/snapback]

 

Hei, jeg innstalerte SP2, men jeg visste ikke at man måtte innstalere SP1 først. Jeg bare innstalerte de oppdateringene windows update kom med.

 

 

Hei, mulig det ligger noe driverkrøll der?

 

Prøv gå til Enhetsbehandlingen og avinstaller alle USB, restart så maskin for så laster den ferske drivere.

6378773[/snapback]

 

Prøvde det, men det hjalp desverre ikke...

Lenke til kommentar
Hei, jeg innstalerte SP2, men jeg visste ikke at man måtte innstalere SP1 først. Jeg bare innstalerte de oppdateringene windows update kom med.

6379006[/snapback]

Det må du da heller ikke. Sercice Packs er kumulative, dvs inneholder alle oppdateringer frem til den aktuelle Service Pack (med unntak av de oppdateringer det har kommet ny versjon av, eller de som har blitt trukket tilbake).

Lenke til kommentar
Ok, fint. Kanskje jeg misforstod innlegget til VikinGz...

6379600[/snapback]

 

Det er ikke så vanskelig, skal du se...

 

Du kan også konvertere disken til NTFS uten å formatere... Dette kan gi datatap, men jeg har gjort dette 3 ganger uten uhell...

 

PM gjør dette, og det finnes også en kommando-linje for dette.

Lenke til kommentar

Fant denne "guiden" på produsentens side:

 

"How to convert a FAT32 drive to an NTFS format in Windows 2000/XP

 

Windows 2000/XP has a utility that easily converts FAT32 formatted drives to NTFS. Please use the following steps.

 

Warning: Converting your drive to NTFS may cause data loss if a problem is encountered. You cannot convert an NTFS formatted drive back to a FAT32 format without reformatting. Reformatting your drive will erase all existing data.

Close all open programs and files.

 

Click Start and then click Run.

 

Within the Open: box, type CMD and press the Enter key.

 

At the C:\ prompt, type CONVERT X: /FS:NTFS (where X: is the drive letter assigned to your Iomega Hard Drive or Peerless drive).

 

Press the Enter key.

 

 

Note: If you get the error: "Convert cannot run because the volume is in use by another process..." please make sure that all open programs and files are closed before attempting this step."

 

Er det riktig??

Lenke til kommentar

Har nå endra til NTFS.

 

Og her er status

 

Nyformatert pc: Kobler til, og får beskjed om at en høyhastighets usb-enhet er koblet til en ikke høyhastighets usb-tilkobling. Disken fungerer på alle måter, men er treg (veldig treg)

 

Innstalerer hovedkort-drivere, og usb driver (usb 2.0): Kobler til disken og får beskjed om at windows ikke gjenkjenner disken. Ingen driver innstalert.

 

innstalerer SP2: PC fryser hver gang jeg kobler til harddisk.

 

Ideer? Forslag? Løsninger? HJELP!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...