Gå til innhold

Gjenkjenner ikke USB-enhet


Anbefalte innlegg

For meg så høres det ut som det er driver problemer/konflikt. Prøv og fjern alle drivere og kjør med usb 1 driverne for å se om den ikke fryser da. Da er neste å lete etter aller nyeste drivere på nettet.

6410651[/snapback]

 

 

Drivere til Usb eller hovedkort??

 

Vet ikke hvor jeg finner det....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se, for det første bruk f.eks windows system gjennoppretting så slipper du å formatere og installere på nytt når vi skal tilbakestille og prøve noe nytt.

 

1) ren windows installasjon - usb disk virker men da i usb 1.1 modus

2) du prøvde å installere drivere som fulgte med (s. pack 1 på systemet tror jeg) disken funket ikke i det hele tatt!!

 

* Har du prøvd å oppdatere til sp2 uten å oppdatere med driver cd'en for så å se hvordan usb disken oppfører seg?

 

Forstår jeg deg rett så installerte du sp2 ETTER at du hadde kjørt driver cd'en.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sørg for at system gjenoppretting i windows er på, det smarteste ville nok være å finne ut hva slags hovedkort du har og gå til produsentens side og laste ned de aller nyeste driverne.

Den raskeste løsningen er å installere dem fra cd plata du har og håpe på det beste, dersom det funker dårlig så kjører du systemgjenoppretting og stiller tilbake til før du installerte driverne fra cd MEN den er ikke mye stabil og som de fleste vet er det ikke bestandig systemgjenoppretting fungerer. Lykke til.

Lenke til kommentar

Har dette hovedkortet: MSI 648 Max (MS-6585) (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio)

 

Så jeg gikk inn her, hvor det ligger drivere, og tenkte at jeg burde laste ned den det står USB. Men der står det at hvis man har XP, så skal man laste det ned fra windows update.

 

Men jeg finner ikke noen slike drivere på WU

Lenke til kommentar

Det er fordi service pack 2 skal ha støtte for usb 2, så vi kan vel si at det er her driverne ligger. Har du prøvd å plugge inn en usb penn og kopiere fra og pennen en stor fil? Det er bare for å teste om din xp med sp2 har usb 2 støtte eller om det muligens er usb disken som ikke har det helt bra.

Lenke til kommentar

Kobla i en mp3 spiller med 128 mb plass.

 

Det kom ikke opp no om at usb 2.0 ikke var instalert, og jeg prøvde å overføre en filmfil på 115 mb. Det tok nøyaktig 3 minutter..

 

Men når jeg har innstalert drivere for hovedkortet (usb), fra cd, så har det alltid stått etterpå under "enhetsbehandling", at usb-stasjonene er Usb 2.0. Det gjør det ikke nå..

Lenke til kommentar

O.k dette har du gjort nå:

 

Ny windows --> service pack 2 = fortsatt treg harddisk

Tar jeg ikke feil så har du nå fortsatt ikke kjørt driverne du har på cd plate

Prøv nå å kjøre dem og fortell om de gule spørsmålstegnene forsvinner og evt hvordan usb disken oppfører seg og hvor lang tid det nå tar å kopiere filen til usb pennen. Etter en re-start når driverne er på plass.

 

X.

Lenke til kommentar

Mener du de gule spm tegnene under andre enheter?

 

Ok, kan prøve det.

 

Kjøpte pc'en ny for ca 3 år siden..

 

Har hatt en annen disk koblet til pc'en en gang i blant før jeg kjøpte denne.

 

Og denne funka første kvelden. DAgen etter funka den ikke..

 

Bruker riktig usb-kabel ja

Endret av K.O.
Lenke til kommentar

Som sagt, prøv å installer aller nyeste drivere fra nettet, installer de som mangler for å få bort det under andre enheter, og prøv også å koble disken til en annen pc bare for utelukke at det evt. er noe galt med disken. 3 år.... Regner vel med at alle portene på på kortet er usb 2? Er vel ikke eldre enn at de bør være det. Fungerte disken fint den ene dagen og plutselig dagen etter fikk du problemer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...