Gå til innhold

David Copperfield, hvordan gjorde han det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklaringen stemmer nok den. Har lest den flere plasser.

 

I bunn og grunn går den ut på at det ene av de to tårnene ble vridd noen centimeter bakover og til høyre slik at det dekket store deler av statuen. Dette lot seg gjøre fordi avstanden mellom tårnene og statuen var lang, og lengre enn det så ut som på TV. Lampene som lyste opp statuen ble også slukket, slik at den ble helt mørklagt og dermed mindre synlig. En brennende ring på statuen ble slukket, og en ny ble påtent lenger fremme. Dette merket ikke publikum. En animert radar ble vist på TV, og det var altså litt mer juks enn jeg hadde trodd Copperfield gikk god for.

...skrevet ut i fra hukommelsen min, så forklaringen kan inneholde feil.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett denne illusjonen på mange år, men jeg vil tro at litt publikumsblending (lyskastere rettet mot publikum, vanlig på konserter) hjelper på litt. Da har publikum vanskeligere for å se det som er bak blendingen. Hvis det da er én eneste ting som er lyst opp bak der, bil synet trekkes mot denne. :D

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at plattformen som publikum stod på, ble rotert sakte og gjerne flyttet littegrann... Så flyttet helikoptrene med lyskasterene seg likedan. Jeg har en pdf ebook som forklarer hvordan han gikk gjennom den kinesiske mur og hvordan han fikk frihetsgudinnen til å forsvinne faktisk, skal sjekke med den.

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å slutte å gruble på det Hawaii-trikset. Husker fortsatt første gang jeg så det. Det var så fenomenalt, og jeg fatter ikke hvordan han gjorde det. Det var jo flere personer involvert, og etter det jeg husker kan han ikke ha valgt bestemte samarbeidspartnere fra salen heller, siden de ble valgt ved at man kastet sånne store baller rundt blant publikum.

Lenke til kommentar
En ting er uansett sikkert. Han var ikke på Hawaii sekunder etter at han forsvant fra studio...

Det kan jo hende studioet var på Hawaii, ganske nært den stranda :hmm:

6434928[/snapback]

Han sier jo han skal ta det trikset på alle stedene han drar da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...